Tesje123 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden (bewerkt) Hallo allemaal, Graag wil ik een succesverhaal van het afbouwen van diazepam delen. Dit wil ik delen, daar ik weinig succesverhalen kon vinden toen ik aan het afbouwen was en hier wel behoefte aan had. Afgelopen februari bevallen van onze dochter en hierna kreeg ik flinke paniekaanvallen en angsten en sliep ik maar 2-3 uur per nacht. Helaas werd er een postnatale depressie vastgesteld met angst en paniek aanvallen. Hiervoor gestart met citalopram en oxazepam ,maar bij de oxazepam had ik maar even baat. Want zoals iedereen weet zorgt citalopram eerst voor verergering van de klachten. Daarna overgestapt op zopiclon en lorazepam voor de nacht. Overdag nam ik ook nog 2x lorazepam. Dit zo’n 10 weken geslikt daar de antidepressiva (citalopram 20 mg) moest inwerken. Hierna wilde ik er ook zo vlug mogelijk vanaf. Ik mocht geen auto rijden, was altijd moe en voelde me echt een zombie. Doodeng vond ik het maar ik moest dit doen. Samen met de GGZ arts een afbouwplan gemaakt en de lorazepam en zopiclon omgezet naar diazepam. We zijn gestart met een 6 weken afbouwplan. De eerste 4 weken verliepen goed en had ik wel ontwenningsverschijnselen, maar ze waren te handelen (sliep 5-6 uur en kon de paniekaanvallen wegdenken/ademen). Na week 4 werd het echt even te veel en heb ik even een pauze genomen, door deze pauze kon ik weer op krachten komen en verder gaan. Nu heb ik in 7 weken dit afgebouwd en voel ik mij energieker dan ooit en voel ik weer! Tuurlijk helpt de antidepressiva, maar het is zo fijn om weer te ‘leven’. Wat mij heel erg geholpen heeft is: -gezond leven -vast slaapritme (altijd dezelfde tijd naar bed en opstaan in die 7 weken) (zover het kan met een jong kindje) -delen dat je aan het afbouwen bent met je omgeving -heel veel wandelen -slaapdagboek en gewoon dagboek (schrijf op hoe je je voelt en wat 3 positieve punten zijn aan een dag) -jezelf belonen als je weer een week verder bent Ik hoop hiermee mensen te motiveren om te gaan afbouwen en te benoemen dat er ook succesverhalen zijn! Iedereen kan dit en is hier sterk genoeg voor. 15 uur geleden bewerkt door Tesje123
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden