Spring naar bijdragen

Toch gedronken


Basia

Aanbevolen berichten

Ik heb 10 dagen geleden een tablet Refusal ingenomen. Ik was depressief en was bang om te gaan drinken. Het ging verder veel beter met me en ik dronk wel alcohol maar zo veel dat ik nooit meer kater had.

Ik was wel dus bang 10 dagen geleden en toch Refusal een tablet ingenomen.

Gisteren heeft een vriend erg onardig tegen me gedaan ! Ik heb te veel gedronken ik kon niet meer en ik kon ook met niemand over pratten. Ik heb 4 van die kleine flesjes rode wijn gedronken ( ook nog biologisch ) ik heb vandaag geen hoofd pijn of zo maar ben wel erg bang dat deze tablet nog iets werkte en mijn hart of lever heeft aangetast.

Ik kan verder met niemand om over pratten ik ben eenzaam en heb verdriet.

Ik werk veel savonds en moet de auto besturen en ik drink ook nooit als ik werkt voel ik beter .

Ik hoop dat jullie kunnen me veer een steun geven wat ik zit echt in de put na gisteren.

Bij voorbaat bedankt !

Basia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Basia,

ik weet niet goed wat te zeggen op je stukje.

Ik lees hoe verdrietig en eenzaam je bent en dat maakt je

extra kwetsbaar voor iemand die onaardig tegen je doet.

Maar als je daarop reageert met drinken, ondanks de Refusal, oei<

dan ben je zelf ook onaardig naar jezelf en je gezondheid.

In een liter biologische wijn zit ook teveel alcohol en je lichaam went daaraan

dus dat je geen kater drinkt/hebt zegt niet zoveel goeds. Sorry als het cru klinkt, maar je houdt jezelf een beetje voor de gek ben ik bang.

Misschien kun je beter kijken naar die eenzaamheid en hoe je daar mee om

zou willen gaan, zodat je daar sterker in wordt en weer trotser op jezelf. Mijn ervaring is dat je vanuit tevredenheid en kracht makkelijker je wereldje groter

maakt dan vanuit drinken en je rot voelen. Kom op de dagdraad meeschrijven,

hier kun je je eenzaamheid leren te verkleinen op een veilige manier. En dan

komt het later in de echte wereld ook wel weer. is mijn ervaring hoor. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt jane4,

Ik heb wel een kater, ik heb allee geen hoofdpijn, maar wel zweten, zwak, slecht gevoel en hartkloppingen.

Ik ben echt ziek van geworden ik lag de hele ochtend in bed en nu pas kon ik iets gaan doen.

Ik ben alleen bezorg over die tablet of die nog een invloed op me zal kunnen hebben.

Ik had gelezen dat na 4 dagen zal het niet meer werken. Maar toch ben ik ongerust.

Jij heb wel gelijk, drinken is dom. Maar het gebeurt omdat ik met mijn emotie soms niet kan omgaan. Ik loop al jaren bij de psycholoog. Het is zoals ik in moeilijke momenten niet meer mijn zelf ben. Dan doet me niks meer iets, wat normaal ik altijd voorzichtig voor ben.

Ik heb besloten geen Refusal meer in te nemen, want als ik de keuze kan maken dat ik niet te veel drink gaat het makkelijk als ik me niet gedwongen voel om niet te drinken. En het ging zo lang goed omdat ik toen minder emotioneel was en zelf gekozen om niet te veel drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen verstand van de werking van refusal,

maar begrijp dat al;s er nu geen reaktie is, die ook niet meer komt.

Misschien even met je arts overleggen. Om m om die reden niet meer te slikken

is misschien niet verstandig. Misschien kun je samen met je psycholoog iets bedenken wat jou bij jezelf houdt op een moeilijk moment.

Voor mij is het even met mijn lijf bezig zijn, en niet in mijn hoofd blijven zitten.

Voor jou kan het iets anders zijn, koken, boodschappen, iemand bellen, creatief zijn, of nog iets heel anders. Je weet het vast zelf al, denk ik, maar om het bewust te krijgen kan een ander je helpen. Dan heb je een anker (ik heb een kastanje in mijn jaszak zitten als symbool daarvoor, dan voel ik die even, knijp erin en ben ik

er weer voor dat moment).

Drinken maakt juist dat je nog minder jezelf bent.

het ging lang zo goed basia, en het gaat weer lang zo goed, je zet nu zelf

stappen om daaraan te werken door hier te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij heb gelijk, ik ben te veel in mijn hoofd bezig, ik wordt gek van mijn gedachten. In plaats van genieten maak ik van mijn leven een groot probleem, maar het komt ook omdat ik niemand heb om over zulke zaken te praten. Deze gesprek met jouw heeft me veer moed gegeven om verder beter te gaan. Nog heel erg bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...