Spring naar bijdragen

Niet eten


melissa

Aanbevolen berichten

Er zijn wel honderd topics die ik zou willen bespreken, maar ik begin maar eens met deze..

Hebben jullie ook dat als je eenmaal bent begonnen met drinken, dat het eten er bij inschiet..gister een massif bingedrinking sessie gehad, gewoon gezellig, ik en mijn variatie aan borrels in huis, en ik had grote plannen voor het eten, maar nee hoor, bij het eerste glas had ik het kunnen weten...geen avondeten gezien, koude rauwe kip ligt ik de koelkast ongeduldig te wachten..

Slecht ook, want zo heb je NOG meer last van een kater he??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Noekie, WELKOM

Heel herkenbaar, drinken en niet eten....
Als ik een keer alleen thuis was at ik helemaal niet
de wijn en/of bier vulde wel!
(of mijn kater daardoor 's morgens erger was weet ik eigenlijk niet)
maar voor de kinderen moest ik koken en at dan meestal maar een beetje
meer voor het zicht van: kijk, ik eet ook (?)
nu ik niet meer drink gaat het eten trouwens ook beter
maar ja...niet echt verwonderlijk natuurlijk.

Groet Sha :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat heb ik dus ook, en als iemand me toch een lekker bord eten voor zou zetten, dan zou ik het niet eens willen, want dan gaat mijn lust naar drank meestal over, en op het moment dat ik drink, dan wil ik ook echt alleen maar drinken...dus..stukje chokolade hoogstens tegen de suikerspiegeldaling, maar verder blijf het erbij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hetzelfde noekie, eten koste kostbare tijd, zuivere zuiptijd ,zoals ik dat vroeger (toen ik nog gezellig kon zuipen) noemde :$

ik merk wel dat ik nu er echt voor moet zorgen dat ik eet, want anders is de trek erger, maar aangezien ik alleen woon moet ik me daar echt toe zetten, lukt nu aardig, maar jaren overgedaan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Goede topic Noekie!

Alcohol geeft genoeg calorieen waardoor eten schijnbaar overbodig wordt.

En tijdens je drinkgelag word je ook 'lui', ga je niet meer koken of enigszins moeite doen om zelfs maar een boterham te smeren.

Anton23 heeft gelijk om je te forceren iets te eten, maakt niet uit wat! maar knabbel op iets, als je in een drinkflow zit.

Mijn vader (75) is nog meer dan ik alcoholist maar functioneert nog steeds (raar maar waar) omdat hij eet!

Hij is inmiddels vele malen opgenomen maar zijn hersens werken nog redelijk, omdat, zoals zijn mentor zei: hij eet!

Dus voor alle terugvallers/nog steeds drinkers: blijf knabbelen op een nootje, een broodje of...een tomaat

(Dat uitzuigen van de zaden van een tomaat, na een hap, blijkt een zeer heilzaam vocht, ook voor de geest).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik veel drink, heb ik geen honger meer.

Maar ik ben gelukkig toch een smulpaap en ik kook heel graag, dus ik zal niet zo snel alleen op de alco leven.

Nu ik minder drink ben ik wel iets aangekomen, helaas...

Maar daar kan aan gewerkt worden, dus ik moet meer in actie komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lot
Goede topic Noekie!

Alcohol geeft genoeg calorieen waardoor eten schijnbaar overbodig wordt.
En tijdens je drinkgelag word je ook 'lui', ga je niet meer koken of enigszins moeite doen om zelfs maar een boterham te smeren.

Anton23 heeft gelijk om je te forceren iets te eten, maakt niet uit wat! maar knabbel op iets, als je in een drinkflow zit.
Mijn vader (75) is nog meer dan ik alcoholist maar functioneert nog steeds (raar maar waar) omdat hij eet!
Hij is inmiddels vele malen opgenomen maar zijn hersens werken nog redelijk, omdat, zoals zijn mentor zei: hij eet!

Dus voor alle terugvallers/nog steeds drinkers: blijf knabbelen op een nootje, een broodje of...een tomaat
(Dat uitzuigen van de zaden van een tomaat, na een hap, blijkt een zeer heilzaam vocht, ook voor de geest).quote>


Klopt ja. Als elke stevige drinker goed zou blijven eten en wellicht een vitamine B-complex elke dag zou innemen, zou het syndroom van korsakov niet ontstaan. Al gaat evengoed alles nog kapot natuurlijk.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Zoals iedereen eigenlijk al schreef, zo herkenbaar. Zelfs na een week niet gedronken te hebben, das niet helemaal waar pakte slaap"dronken" een paar dagen geleden toevallig een "gewoon" biertje , macht der gewoonte denk ik. Dus die maar op een heel andere plaats gezet, want ik wil het wel in huis hebben om mezelf te bewijzen naar mezelf en voor evt visite. Maar het valt me nu al op hoeveel meer trek ik krijg en eet. Nou weeg ik al 30 jaar ongeveer hetzelfde, ben wel bang dat dat op deze manier gaat veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...