dikkiedik Geplaatst 25 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2013 Beste mensen, Ik ben nieuw hier en wil zeggen dat ik het mooi vind om te zien hoe jullie mensen willen helpen. Ik ben 34 en worstel al 10 jaar met alcohol. In het begin dronk ik elke dag, nu 2 keer per maand. Elke dag is een gevecht, proberen mijn gewoontes af te leren, om te gaan met gevoelens, en niet voor perfectie te gaan. Ik heb veel mensen teleur gesteld, ook mijzelf. Ik heb een goede baan maar al veel waarschuwingen gehad, rijd in een lease auto met alcoholslot, op all-inclusive vakantie gegaan met mijn vriendin en het hotel uitgegooid, blijven slapen bij ( ex ) vrienden en op internet gekke dingen gedaan, etc Niet nee kunnen zeggen en de gevolgen niet inzien,,, de kater werd steeds groter. Nu heb ik het redelijk onder controle, die 2 keer is gecontroleerd of 1 teleurstelling: Hebben jullie tips om afleiding te zoeken en weer sociaal contact op te bouwen en genieten van het leven? Graag kom ik in contact met lotgenoten, ooh ja, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2013 Hoi dikkiedik Allereerst welkom hier je bent op de goede plek beland Problemen met alcohol en lotgenoten en alles wat erbij komt kijken zijn hier volop Je omschrijft het zelf al mooi, problemen met drank, niet drinken levert gevecht als je drinkt gaat het vaak mis Niet werkelijk kunnen genieten van het leven Ik zou zeggen stoppen met de alcohol Makkelijker gezegd dan gedaan want wat je niet kent mis je niet Helaas heb je het leren kennen en je kan er niet mee omgaan Dat is een feit Door te stoppen maak je een keuze Hier kun je niet omheen Twijfels geven een gevecht in de tijd dat je vecht kan je niet genieten van je leven Ik heb 21 maanden geleden de keuze gemaakt was niet de makkelijkste maar wel de beste keuze in mijn leven Ik kan weer genieten in mijn leven Genieten kon ik pas nadat ik alcohol de baas was Ik ben met huisarts wezen praten en vandaar dat het balletje ging rollen Alcohol probleem je arts kijkt er niet meer raar van op Heb een leefstijl training gevolgd bij tactus..verslavingszorg Tijdje aan de medicatie gezeten Een heldere geest geeft zoveel meer mogelijkheden en het is de moeite waard Go for it...jij bent de belangrijkste speler hierin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
droefie Geplaatst 25 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2013 Welkom Dikkiedik, Hier ben je altijd welkom en wordt je niet veroordeeld. Ik meld me vanaaf nog wel ff bij je, moet nu echt gaan werken. Hou je taai en weet dat er veel meer mensjes zijn zoals jij en samen staan we sterk(er)! xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2013 Dikkiedik een warm welkom! Veel hier lezen, vooral de them's en tipsdraadjes. Er is alzoveel uitgewisseld hier, dus ook veel geschreven waar jij wat aan kunt hebben. Zelf heb ik jaren op wilskracht gejojo'd en kon mezelf dus wijsmaken dat ik wat deed aan mijn drankprobleem. Maar ook de niet drinkdagen dronk ik droog en leed ik van het mezelf "straffen". 1 x 7 maanden niet gedronken en toen stond er een fles wijn op mijn kast, een krijgertje voor vrijwilligerswerk. Die was de aanleiding voor weer 10 jaar worstelen. Niet de oorzaak natuurlijk, die zat dieper. Toen ik 3 1/2 jaar geleden dit forum ontdekte en de online training van hier deed, was de knop in een keer radikaal om. Wat een rust! Ik hoef helemaal niet meer. Niks moeten en willen. Ik ben met pré pensioen qua drank. Als ik wil mag ik, maar ik wil niet meer. En voor het eerst niet als een straf maar als een keuze. En dat na meer dan 30 jaar worstelen Dikkiedik. Ik hoop dat jij er langer rust in gaat vinden. Dag per dag misschien in het begin. Anders dan nu, want nu je nog 2 x drinkt, drink je droog op de dagen ernaartoe, en misschien ook nog erna. Dat weet ik niet. Ik hoop je op de dagdraad, bij ditjes en datjes terug te lezen. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2013 Hallo Dikkiedik, Ook van mij welkom hier. Heb je nu enige vorm van begeleiding? Ik hoop dat je de knop om kunt zetten, voordat je je werk, relaties e.d. helemaal kwijt bent. Voor velen hier was het al zo ver! Mijn relatie heb ik op het nippertje kunnen redden. Na een tijd minderen ben ik uiteindelijk toch helemaal gestopt, omdat het steeds opletten of ik niet teveel zou gaan drinken me meer moeite kostte dan om helemaal te stoppen. Het was ook niet gemakkelijk voor mij, want mijn man drinkt nog wel, vrijwel iedere dag, maar zeer matig. Ik heb er zo genoeg van om weer spijt te hebben, ruzie in de tent, onbetrouwbaar te worden gevonden in mijn beloftes, stiekem te drinken en noem maar op. Jij ziet dat ook van jezelf, dus is er m.i. maar één mogelijkheid: normaal drinken is niet voor mij weggelegd! Een zegswijze is: één is teveel en tien is te weinig! Kom op de dagdraad als je het moeilijk hebt. Daar zijn meestal wel mensen. Uit je behoefte aan steun o.i.d. duidelijk en ROEP nog een keer als je per ongeluk over het hoofd wordt gezien. Succes en vooral doorzettingsvermogen! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dikkiedik Geplaatst 25 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 januari 2013 hoi, bedankt voor de reacties. ben al 5 jaar geleden begonnen aan het proces en te accepteren dat ik een probleem heb. 5 jaar geleden heb ik begeleiding gehad en 3 mnd refusal gebruikt. In deze periode heb ik een nieuwe baan gevonden en mijn huidige vriendin ontmoet. Uiteindelijk 4 mnid niet gedronken en voelde me heerlijk. Dit gevoel maakt ook dat ik zin heb in alcohol: er is altijd wel iets: feestje, borrel, dineren etc. Langszaam aan weer in mijn oude patroon gevallen: als ik drink is inderdaad 10 niet te veel. 1 biertje kan toch? Nu word ik weer een half jaar begeleid, anders zou ik alles verliezen: baan, huis en relatie. Mijn werkgever is inmiddels helemaal happy: ben nog nooit zo creatief geweest en pro actief. Ik sport veel en ben helemaal fit ( sla hier een beetje in door: voeding, sport) Mijn vriendin is blij maar vertrouwt me niet: 1 of 2 x per maand ga ik in de fout. Niet drinken ( lange termijn)lijkt me heel moeiijk, mede omdat drinken als een sociale bezigheid wordt gezien: Op een feestje heb ik wel eens niet gedronken en besefte elk minuut : waarom zij wel en ik niet? Ben ook minder uitbundig en ben als eerste weg: niet de dikkie de ze kennen... hoe gaan jullie hier mee om? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 25 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2013 Hoi Dikkiedik, Ik herken dat heel goed. Als je jezelf heel goed voelt en dan weer denkt: ik kan er nu gerust een nemen! Maar het gaat geheid weer fout. Ik ben zelf nog niet lang op dit forum maar evengoed weer gedronken. Ik houd het meestal ongeveer 3 weken vol en dan ga ik weer de fout in. Maar elke keer kom ik toch weer tot besef dat ik er iets aan wil doen. Ik blijf ook elke dag het forum mee lezen en dat helpt zeer zeker. Anders zat ik lang weer in een eenzaam zwart gat met als enig gezelschap een paar flessen rode wijn. En dat: waarom zij wel en ik niet? Dat zijn valse gevoelens van een soort van jaloezie. Ik kom daarom (nog) niet op feestjes. Die vermijd ik totdat ik heel sterk in mijn schoenen sta. Maar je hebt gelijk, dat drinken gezien wordt als een sociale bezigheid. Op dit forum weten we allemaal wel beter. Tussen al die mensen die zgn wel kunnen drinken, zitten ook veel alcoholisten. Sommige weten het van zichzelf, anderen (nog) niet. Het is een schijnwereld die maar weinig mensen aan kunnen. Je weet het draadje van: ditjes, datjes, dagdraad wel te vinden toch? Daar kun je mee chatten op het forum als je daar behoefte aan hebt. Tot gauw en sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dikkiedik Geplaatst 25 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 januari 2013 thanx kunsie voor je reactie. waar ik dan wel bang voor ben: door mijn problemen heb ik me heel erg geisoleerd, en weet niet goed meer hoe contacten te onderhouden. veel mensen heb ik teleur gesteld. maar ze blijven me altijd uitnodigen op feestjes, mede omdat ik ( als ik heb gedronken) heel aanwezig ben en het feest laat opbloeien. Heb altijd het idee dat ik iets extra's moet doen. Als Dikkie komt... gebeurt er wat, wel op een goede manier, ik kan het dan niet maken om nuchter ( depressief omdat ik niet kan drinken) in een hoekje te zitten, en als ik niet kom, zie ik veel vrienden niet. Nu weet ik wel, zijn dat dan echte vrienden? Ik ken ze la lang en als Rotterdammer woonachtig in amsterdam zijn zij mijn enige connectie met mijn verleden. Ik weet wel dat ik leuk ben, maar op feestjes wordt ik vlak, puur omdat de gedachten maar over 1 ding gaan. iemand tips? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dikkiedik Geplaatst 25 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 januari 2013 thanx droefie, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 25 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2013 Had je al even in de huiskamer gezien,.. Welkom bij ons, we zijn allemaal strijders tegen dezelfde vijand.. niemand zal je veroordelen, en voel je vooral thuis! Heel veel succes met de door jou gestelde doelen waar te maken,.. blijf vooral posten, ook als het moeilijk voor je is Liefs Dune Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 26 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2013 Welkom hier, Ik dronk heel vroeger altijd op feestjes omdat ik dan wat gemakkelijker de aansluiting vond. Ik werd de " grappigste" van heel het feest. Er werd veel om me gelachen dan. Wat een schijn vertoning!! Ik werd dat zat en trok me terug. ging niet meer naar de feestjes en dronk nog vele, vele jaren alleen. Nu heb ik andere vrienden om me heen. Die niet drinken. Dat moet groeien. Maar zolang ik mijn ouwe vrienden in ere hield of alleen dronk kon ik geen nieuwe vrienden maken. Ik heb een paar jaar niet gedronken. Nu ben ik na wat stoppogingen weer definitief gestopt. Mijn niet- drinkende vrienden laten me niet in de steek. Het is niet gemakkelijk maar toch wel fijn een heel nieuw leven op te bouwen. Ik wens je wijsheid en succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Ach ook een feestje went zonder alcohol Als er een alcohol verbod op feestjes zouden zijn ..wil ik nog weleens zien hoe gezellig en sociaal het is voor alle feestgangers Denk dat de helft een groot probleem heeft en niet meer op feestjes komt Nuchter jezelf kunnen zijn is geen straf vrienden raak je niet kwijt doordat je niet drinkt, als het goed is hebben ze respect voor je en houden ze ook rekening met jou Alles wat nieuw is kan vreemd voelen Na verloop van tijd is het vreemde er vanaf en kun jij jezelf weer zijn Geef alles een kans ook je gevoel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden