Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 14 minuten geleden zei fluffyken: Spijtig dat daar geen indicatie op staat hoelang het duurt eer de craving mindert en we van de afkickverschijnselen verlost zijn die verschijnselen verdwijnen zeker. Ik herhaal nog eens bij mij viel vooral het zweten op. Dat duurde denk ik toch wel een 3 weken. Maar ook dat gaat zeer persoonlijk zijn en afhangen van hoeveel je dronk. 17 minuten geleden zei fluffyken: Ja dag per dag nemen als ik koelkast open trek.staat er nog alcohol in maar ik kan niemand verplichten hier niks te drinken juist omdat ik een.probleem heb Ik weet het niet, maar het kan zijn dat ik het daar nog moeilijk mee heb.
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ja afwachten zeker meer.kan ik nie doen da zweten dat viel eigelijk mee ja kweet heb geen geduld Ja laat ons hopen dat na week 3 alles veel beter word Tot.nu toe valt het mee maar da slapen en.de koppijn Hoop met die pilletjes dat ik vlugger slaap maar ja is ook geen wondermiddel en een slaapmiddel wil ik niet Hervallen wil ik niet meer maar ik neem alles dag per dag Ik heb wel een vraagje als ik nu moest hervallen zouden de afkickverschijnselen weer erg zijn of niet?
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Op die vraag heb ik geen zinnig antwoord op hoor. Misschien iemand anders?
Koala84 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goedemorgen! @fluffyken ik ben nu bijna 2,5 jaar gestopt, de cravings worden echt minder maar zullen niet helemaal weg gaan. Dat gevoel krijg ik dan als ik craving heb waarom ben ik de enige die nooit meer mag drinken, en dan zwelg ik in zelfmedelijden. Daarbij laatste keer dat ik echt craving had was een warm land all in…. Ik wilde zo graag een cocktailtje, het bleef maar in m’n hoofd zitten. Toen ik tegen m’n tienerdochter zei, zal ik 1 cocktailtje nemen, vroeg ze waarom? Ik was al zo lang en goed bezig…. En toen was het uit m’n hoofd en hoefde het niet meer…heel bijzonder. Maar neem van mij aan de cravings worden echt minder en minder heftig, maar ik denk net als bij alle andere verslavingen dat je af en toe die cravings zal blijven houden en dat moet accepteren. Je bent supergoed bezig! Hou lekker vol, de nadelen wegen voor mij niet op tegen alle voordelen van niet drinken 🤗 %s om %s bewerkt door Koala84
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Koala84 Goed dat je dan op het juiste moment iemand om U hebt. Het zelfmedelijden ken ik ook.
Koala84 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Dat is zeker @Claudius…. Dat brengt je weer even met beide benen op de grond.
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ja was iets dat ik me afvroeg stel ik herval en drink toch eentje of twee ga ik terug moeten afkicken ? Ik wil met alles rekening houden? Is dit.een.stomme vraag
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s @Koala84 we zitten nu aan dag 15 zonder alcohol en we proberen toch vol te houden Amai jij al zo lang zonder alcohol proficiat Ik vraag me af gaan we ooit een sociale drinker kunnen zijn zoals max 2 en dan stoppen of is dit te euforisch We nemen dag per dag En als ik.craving heb in de avond neem ik een alcoholvrij biertje Wat is.uw ervaring hiermee ?kan dit kwaad zoals int weekend av wijntje drinken want hier thuis drinken ze ook een biertje int weekend
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei fluffyken: Is dit.een.stomme vraag Ja drink gewoon geen alchohol meer. 1 uur geleden zei fluffyken: Ja was iets dat ik me afvroeg stel ik herval en drink toch eentje of twee ga ik terug moeten afkicken ? Ik denk het niet, maar waarom het proberen? 1 uur geleden zei fluffyken: @Koala84 we zitten nu aan dag 15 zonder alcohol en we proberen toch vol te houden Amai jij al zo lang zonder alcohol proficiat Ik vraag me af gaan we ooit een sociale drinker kunnen zijn zoals max 2 en dan stoppen of is dit te euforisch We nemen dag per dag En als ik.craving heb in de avond neem ik een alcoholvrij biertje Wat is.uw ervaring hiermee ?kan dit kwaad zoals int weekend av wijntje drinken want hier thuis drinken ze ook een biertje int weekend Ben jij verslaafd aan alchohol? Dit is een vraag die je best zelf invult. Als het antwoord ja is dan kun je geen sociale drinker worden en best ver weg van het spul blijven. Althans toch voor een hele tijd. Ik vind het sterk van U dat je alchohol in de frigo kunt zien staan en er niet van drinken. Chapeau!
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Verslaafd gohhhh ja het is wel uit de hand gelopen maar ik zou zeker voor lange tijd stoppen en msss dan met feestdagen glaasje champagne of zo Tenzij dat ik een alcoholvrij wijntje tegen kom die zo goe smaakt dan zou ik zelf geen alcohol overwegen Ja daar heb ik geen probleem mee dat dat in frigo staat heb vorige week voor ons mama een gin tonic gemaakt en ik nam alcohol vrij geen probleem mee. En ja mijn vriend drinkt in weekend ook een bierke en dan maak ik grapje wisselen Maar ben wel blij dat het me lukt zenne Vandaag toch ietsje langer geslapen wel lang geduurd eer ik sliep Dag per dag zeker En hoe was uw nachtje
Koala84 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Mijn ervaring; ben 3 maanden gestopt toen rustig weer begonnen, water bij de wijn, spa rood bij m’n biertje…. Uiteindelijk met veel water toch zo weer een fles wijn wegslobberen 4 januari 2023, toen besloten dat ik het echt niet kon, matigen. Ik merk ook dat het echt beter voor je hoofd is om helemaal te stoppen, anders wordt ik helemaal gek van die stemmetjes… zullen we er vanavond 1 doen, of 2 of toch niet? Niets is misschien niks maar wel heel duidelijk. Voor mij werkte het dus niet, voor sommige misschien wel. Ik zelf helemaal stoppen dat dat beter werkt omdat je anders toch sneller terugvalt. Vooral in het begin dronk ik veel 0.0 bier, echt een vervanging. Maar heb later kans op suiker en heb laatst getest met suiker en al die 0.0 is niet echt bevorderlijk. Moet zeggen hoe langer ik gestopt des te minder ik het mis. Als ik uit eten ga wil ik wel eens een mocktailtje nemen omdat ik dat ook echt lekker vindt. Ik snap wel dat anderen zeggen dat je helemaal niet aan de 0.0 moet beginnen want de stap is dan toch kleiner om een gewoon biertje te pakken, maar bij mij werkte het wel. Moet zeggen het was ook niet dat ik dagelijks een fles wijn of krat bier opdronk. Dus het zal voor ieder anders zijn. Vooral in het begin kreeg ik veel vragen opmerkingen, wanneer ga je weer beginnen, wat ongezellig, maar gelukkig ook dat mensen het knap vinden. Ik woon op een boerderij waar alcohol nogal normaal is zullen we maar zeggen, dus het is wel een uitdaging om te stoppen. Gelukkig stond m’n man achter me, dat scheelt een heleboel. En de vragen worden vanzelf minder, nu is iedereen eraan gewend. En als iemand zegt, wat saai dat je niet drinkt, dan denk ik altijd maar, diegene heeft zelf een probleem 😉 15 dagen is toch al ruim 2 weken! Het begin is er…. En je kan trots zijn op jezelf. Claudius hoe lang heb jij niet gedronken? sorry hele lappen tekst, hebben jullie even haha
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s @Koala84Ik zou het nu ook gebruiken om verder te stoppen en als.ik zin.krijg een alcoholvrij biertje nemen en.int weekend als mijn.man een bierke drinkt zou ik een.alcoholvrij wijntje nemen Goed om te horen dat het bij u wel hielp Ik drink het om zeker niet naar alcohol te grijpen in wil toch voor langere tijd stoppen je das drie maand gestopt?en terug beginnen drinken waren de afkickverschijnselen dan erger dan de eerste keer toen je stopte? Had je veel.last van.cravings en dronk.je dan.telkens av bier Ik zeg wel dat ik niet ga hervallen maar je weet nooit ik neem het dag per dag nu Ja twee weken het is een begin
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Koala84 Nog enkele uren en ik zit aan 300 dagen of bijna 10 maanden, maar ik had nog eens een lange periode toen ik ook bij mijn huidige psychiater opgenomen was dat ik daarna niet meer dronk. Als ik eenmaal een jaar heb, heb ik dat record zeker gebroken. Voor de rest waren er alleen korte pogingen om te stoppen en opnames. Ik wil dat zeker niet meer terug. Wat jij zegt : typt hoorde ik ook dikwijls bij de plaatselijke AA.
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Op naar het jaar dan ik vind dat echt chapeau zenne jij 10 maand Ikke nog maar 15 dagen Maar zoals je zei dag per dag Maar ik drink nu veel.koffie.en.dat is ook nie zo goed voor de rust hmmmmmm is raar dat ik da nu veel drink
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Veel koffie is niet abnormaal, maar mijn psychiater verbied me bijna alles. Zelfs veel water mag ik niet drinken. 😇
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Nee niet abnormaal maar er zit veel cafeïne in en daar word je ook niet rustig van zenne Amai wat moet je dan nog drinken Iedereen moet water drinken
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 23 minuten geleden zei fluffyken: Nee niet abnormaal maar er zit veel cafeïne in en daar word je ook niet rustig van zenne Amai wat moet je dan nog drinken Iedereen moet water drinken Ik bedoelde dat je wilt vervangen door koffie te drinken is niet abnormaal. Mijn huisarts had het opgeschreven voor mij, tussen de 1000 en 1500 ml vocht mag ik per dag. Maar daar zit ik nog steeds ver boven.
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Dat is toch weinig vloeistof normaal.moeten we toch zeker 2 liter water pet dag drinken.straks.geraak je nog.uitgedroogd
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Het volgende heb ik van het internet. """" AI-overzicht De normale hoeveelheid water die een volwassene per dag zou moeten drinken, is 1,5 tot 2 liter, oftewel 6 tot 8 grote glazen. Deze hoeveelheid kan variëren afhankelijk van factoren zoals leeftijd, gewicht, lichaamsbeweging en klimaat. Meer details: Aanbeveling: De algemene aanbeveling is 1,5 tot 2 liter per dag. Factoren die de hoeveelheid beïnvloeden: Leeftijd: Kinderen en ouderen kunnen minder of meer water nodig hebben. Gewicht: Mensen met een groter gewicht hebben in principe meer water nodig. Lichaamsbeweging: Bij lichamelijke activiteit, vooral bij sport, is meer water nodig. Klimaat: Bij warme temperaturen of lage luchtvochtigheid is meer water nodig. Andere dranken tellen mee: Naast water, tellen andere dranken zoals thee, koffie en vruchtensap ook mee voor de totale vochtinname, zolang ze geen toegevoegde suikers bevatten. Water in voedsel: Een deel van de vochtinname komt ook via voedsel, zoals groenten en fruit. Signalen van uitdroging: Als je urine donkergeel is, kan dit een teken zijn dat je niet genoeg drinkt. Te veel water drinken: Te veel water drinken kan ook schadelijk zijn, dus het is belangrijk om niet te overdrijven. """"" Dus je zult wel gelijk hebben. @fluffyken
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ze zeiden.datntoch altijd zie da je 2 liter gedronken hebt om gezond te zijn
Koala84 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Had ik ook, meer koffie drinken…. En meer chocola eten, da’s m’n andere verslaving 😁. M’n vader hield van een borrel m’n moeder van veel eten, laat ik nou net die combi hebben …. Maar nu drink ik zo’n 3 koppen koffie op een dag, kan daar zo naar uitkijken! Vooral die om 15.00u…. Claudius bijna 300 dagen!! Super hoor! Heel goed bezig, chapeau! Zou je ooit nog terug willen? Zullen we nu even een rijtje opnoemen met alle voordelen van niet drinken? Heb er nogal wat. Bijvoorbeeld inslapen is wat lastiger, maar als ik eenmaal slaap slaap ik veel dieper. En wordt veel uitgeruster wakker. En na een feestje dat je dan lekker fit wakker wordt, kan ik ook van genieten. Fluffyken ik had niet echt veel last lichamelijk van afkickverschijnselen, met name geestelijk….maar je zal merken des te langer je stopt des te minder je er mee bezig bent. Het is een golvende beweging. Je moet door die momenten heen, en daar helpt dit forum ook heel goed bij, heb er echt veel aan gehad, er over blijven praten. Dus mocht je hulp nodig hebben of vragen hebben, schroom niet!
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 17 minuten geleden zei Koala84: Had ik ook, meer koffie drinken…. En meer chocola eten, da’s m’n andere verslaving 😁. M’n vader hield van een borrel m’n moeder van veel eten, laat ik nou net die combi hebben …. Maar nu drink ik zo’n 3 koppen koffie op een dag, kan daar zo naar uitkijken! Vooral die om 15.00u…. Ik denk dat ik veel verslavingen heb koffie, alchohol, eten, internet, forums en chocolade en wie weet wat nog allemaal. Chocolade koop ik niet meer, dat is dus onder controle, alchohol gebruik ik nu ook niet meer. Koffie beperk ik ook, maar eten, een mens moet nu eenmaal eten, daar heb ik het zeer moeilijk mee. En ik maak ook graag zelf simpel eten. 24 minuten geleden zei Koala84: Claudius bijna 300 dagen!! Super hoor! Heel goed bezig, chapeau! Zou je ooit nog terug willen? Nee ik wil zeker niet terug, maar vandaag had ik weer een paar moeilijke momenten. 25 minuten geleden zei Koala84: Zullen we nu even een rijtje opnoemen met alle voordelen van niet drinken? Heb er nogal wat. Bijvoorbeeld inslapen is wat lastiger, maar als ik eenmaal slaap slaap ik veel dieper. En wordt veel uitgeruster wakker. En na een feestje dat je dan lekker fit wakker wordt, kan ik ook van genieten. Dat herken ik nu niet, zonder alchohol val ik ook gemakkelijk in slaap, maar ik heb nog een paar lichamelijke gebreken waardoor ik nooit meer doorslaap, ik word veel te snel terug wakker.
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ja ik slecht slapen en koppijn. Dus de voordelen van alcoholvrij heb ik nog.niet ontdekt maat ze zullen wel nog komen Just eentje wel gene kater als ik wakker word Maar zal wel beteren in de tijd maar heb nog een weg af te leggen eer ik jullie record nader Had je een moeilijk moment claudius?maar je bent er toch vanaf gebleven Is wel waar je neemt nu rapper naar zoet als je stopt met alcohol en ik drink soms 5 tassen koffie op een dag en soms.nog laat op de avond Ja hier praten helpt.ook wel je voelt je niet alleen
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Hoofdpijn was voor mij altijd onbekend. Last van katers had ik ook nooit, ook onbekend. Ik denk dat er veel voordelen zijn aan niet gebruik. Ik voel me veel beter. Ik ben veel helderder. Ja ik had het heel moeilijk met een confrontatie, daar liep ik vroeger van weg in alchohol.
Koala84 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Gefeliciteerd Claudius! De 300 dagen dus gehaald 🥳. Moet zeggen ik was altijd al een goeie slaper, misschien scheelt dat wel. Ja die verslavingen herken ik Claudius, aan de andere kant, lekker eten is minder erg (tenzij het de verkeerde kant opgaat natuurlijk) dan je elke avond bezatten! Herken ook wat je zegt confrontaties, of andere emotionele dingen, begrafenissen, ruzie…. Nu moet je overal rauw doorheen zonder verdoving in het begin heel klote want je wil het het liefst wegdrinken, maar nu echt wel fijn dat je meer kan voelen ook al doet het soms pijn. Fluffyken voel je je ook nog niet fitter overdag? Hé en dat is idd al 1 voordeel hè zonder kater wakker worden! Hoor graag als je het volgende voordeel tegenkomt. Ik was laatste ziek, norovirusje denk ik, het voelde net alsof ik een enorme kater had, wat was ik toen blij dat ik niet meer dronk. Ik had het laatste jaar voordat ik stopte zoveel katers, de hele dag boven de wc…. Nu denk ik echt waar was ik mee bezig, en dan ook nog 3 kinderen hebben rondlopen, schaamteloos. Kan me daar nog rot over voelen …. Geniet van jullie dag en elke dag is er weer 1! 💪 %s om %s bewerkt door Koala84
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden