Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Jazeker 0.0 in sommige zit 0.2 en 0.5

Dus ik denk dat o.o geen kwaad kan  nu ik aan het afkicken ben van alcohol 

Ik drink niet graag frisdrank en water wel Coffee maar dat is dan ook weer niet goed teveel cafeïne in 

Ik ben al blij dat ik het al volhoud terwijl ze in mijn omgeving wel drinken

Geplaatst

Het algemeen advies is dan ook om zeker in het begin jezelf ver weg te houden van alles wat er ook maar uitziet als alcohol. Dus weg van feestjes, terrassen of zelfs van de glazen waar je vroeger alcohol uit dronk. Zelfs weg van flessenopeners. 

Ga je iets doen met het advies van een arts te raadplegen? 

Geplaatst

Ik zit nu op dag 12 maar ik ga geen arts raadplegen denk nie dat dit nog nodig is nu zal alles wel minderen koppijn is al minder maar had daar vroeger ook last van 

Het slapen lukt ietjes beter 

Ja ik ga niet naar feestjes  juist barbecue geweest maar thuis word er soms ook alcohol gedronken ik kan anderen niet zeggen dat ze geen alcohol mogen drinken 

Tis niet omdat ik een probleem heb met alcohol dat zij niks mogen drinken

Geplaatst

Dat klopt anderen mogen zeker alchohol drinken, maar daar gaat het advies ook niet over. Het advies is er om U zelf te beschermen, zoals het advies een arts te raadplegen.

Geplaatst

Ik bescherm mezelf wel zenne blijf meestal thuis en ga zeker nu geen feestjes opzoeken is nog te pril en thuis heb een alcoholvrij wijntje liggen moest ik het moeilijk hebben 

Dus voorzorg genomen ja een arts raadplegen zou ik wel int begin gedaan hebben maar mijn bloed is getrokken geweest en echo gedaan dus nu me co centreren op afkicken en heb vitamine b gehaald 

En een alternatief om te slapen sedistress sleep dus hoop dat dit allemaal helpt 

Geplaatst
40 minuten geleden zei Claudius:

Slapen zou na een tijd beter moeten gaan, hoelang weet ik niet. Neem de vitaminen maar. Zorg voor jezelf.  Laat ons hopen dat het vlug betert het slapen want dat hakt er toch in vind ik

Geplaatst
1 uur geleden zei fluffyken:

Zorg jij ook goes voor jezelf,hoe gaat het eigelijk met jou 

Op gebied van alchohol heel goed, ik heb soms nog wel trek. 

Gisteren maakte ik mij wel wat druk maar geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om alchohol te gebruiken.

Het slapen zou wel beter moeten gaan, vandaag de hele dag moe geweest. Maar de oorzaak is daar zeker niet alchohol. Eerder slaapapneu en een zwakke blaas en misschien nog andere. Ik slaap wel gemakkelijk in, maar wordt steeds veel te vroeg wakker. 

Geplaatst

Goed dat je geen alcohol gedronken hebt zeker als.je al 10 maand niet drinkt 

Ja da slapen die vermoeidheid pfffff ik heb moeite mee uit mijn bed te komen 

Ja bij mij zal het wel afkicken zijn van alcohol pfffff mag gaan beteren zo futloos da ik ben

Ja hier ook zwakke blaas en met al.da water drinken nog meer 

Ja ik ken dat meerdere keren.per nacht wakker worden maar ik slaap moeilijk in 

Oei.slaapapneu slaap.je dan ook met zo.een toestel mijn moeder slaapt daar mee

Geplaatst

Die cravings had jij die ook in de avond of overdag ook 

Op het ene moment zijn ze neiger dan anders is dit normaal?

Ik vraag me af hoelang ik daar last ga van hebben 

Heb just iets voor mijn koppijn genomen 

Geplaatst

Pfffffff overdag gaat da met de cravings maar snachts of vlak voor je gaat slapen 

Ben laat in slaap gevallen 1uur en om 5 was ik weeral wakker en dan nie meer in slaap geraakt 

Zal dag per dag nemen zeker en hopen dat het betert

Geplaatst

Pfffffff overdag gaat da met de cravings maar snachts of vlak voor je gaat slapen 

Zoveel last heb ik daar nooit van gehad, ik denk dat therapie daar de enigste remedie voor is of praten met gelijken.

Ben laat in slaap gevallen 1uur en om 5 was ik weeral wakker en dan nie meer in slaap geraakt 

Ik slaap ook heel weinig en eenmaal wakker is de slaap zoek. Ik val wel gemakkelijk in slaap als ik s'avonds ga slapen. 

Geplaatst

Heb je  daar nie veel last van gehad van cravings mss is da persoon tot persoon 

Is eerder een raar gevoel?

Is datnzo abnormaal dan?moet ik me zorgen maken?

Ik kan toch niet de enige zijn dat dit nog ervaart na 14 dagen zonder alcohol

Geplaatst

Ja kweet het is nog maar een begin 

Is voor mij al een overwinning

Ik lees juist dat koffie ook niet goed is dat dat een onrustig gevoel kan geven 

En ik drink nu toch 4 tassen koffie (grote) over ganse dag en anders 1 koffieke

Chapeau al een jaar zonder alcohol

Een vraagje heb jij lang last gehad van afkickverschijnselen en cravings?

Heb je ook alcoholvrij bier of wijn gedronken? 

Wat is uw mening.daarover

Geplaatst
1 uur geleden zei bumperjim:

Een jaar gestopt, dat is een echte mijlpaal.

Oei dan heb ik nog 67 dagen te gaan😃

Ik kan toch niet de enige zijn dat dit nog ervaart na 14 dagen zonder alcohol

Ik heb nog last van craving, maar niet zo vaak meer. 

Geplaatst
54 minuten geleden zei fluffyken:

Overdag cava maar in de avond als ik stil zit om tv te kijken 

Tot hoe lang had jij cravings in het begin?

Dan kan.ik al beginnen aftellen 😊

Ik zou in het begin last gehad hebben van gewoontes, namelijk naar de frigo gaan en een bier eruit nemen. Misschien gelukkig dat ik de laatste keer weer in de verslavingskliniek zat en geen kans had om naar mijn frigo te gaan. Als je naar tijdslimieten zoekt dan gaan we U moeten teleurstellen, dat is zeer persoonlijk. Ik besef nu dat de kans op herval steeds bestaat, je kunt je alleen voornemen "Vandaag drink ik niet en morgen weet ik nog niet. " En dit iedere dag te herhalen. 

Een praatgroep kan zeker helpen. 

Geplaatst

Spijtig dat daar geen indicatie op staat hoelang het duurt eer de craving mindert en we van de afkickverschijnselen verlost zijn 

Ja praten is niks voor mij ik kom hier wel eens schrijven 

Ja dag per dag nemen als ik koelkast open trek.staat er nog alcohol in maar ik kan niemand verplichten hier niks te drinken juist omdat ik een.probleem heb

Er staat alcoholvrij bier en wijn.moest ik iets willen nemen 

Jij houd het toch al 10 maand vol dat is al meer dan 14 dagen 😊

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...