Alberto Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Via alcoholdebaas.nl heb ik me gerealiseerd dat als ik niet stop met drinken, dat ik dan werkelijk verslaafd ga worden. Het barst daar van de bekentenissen van zaken die mensen meemaken/meemaakten door de drank. Hun redenen om te stoppen dus. Veel van die redenen heb ik ook. Ik noem: maagpijn, buikloop, niet meer weten wat je aan het eind van de vorige avond gedaan of gezegd hebt. De volgende ochtend controleren of je misschien nog mailtjes hebt gestuurd met een inhoud die je beter niet had kunnen sturen, vallen met fietsen, vallen van het bordes, je kaken op elkaar klemmen, de telefoon niet willen opnemen omdat ze dan horen dat je gedronken hebt, slecht uit je woorden kunnen komen overdag, steeds vroeger op de dag gaan drinken, liever thuisblijven want dan kun je gewoon drinken, een uur of drie/vier na het inslapen wakker worden, snelle hartslag, angstig gevoel, snel beren op de weg zien, piekeren, neerslachtig zijn. Dit zijn dus allemaal zaken die anderen op die site noemen en die ik ook heb. Die zaken zijn dus beslist gerelateerd aan alcohol. Een andere reden dat dit klopt is dat dergelijke zaken allemaal sluipend komen. Ze zijn er niet ineens maar stapelen zich op. Ze komen stuk voor stuk, en gaan niet meer weg. Dit verklaart denk ik dat je zo ver kunt komen zonder echte klachten en dat is juist het venijn van een alcoholverslaving. Want die heb ik, dat is me nu wel duidelijk. Het is me dankzij de eerlijke bekentenissen van de bezoekers op alcoholdebaas.nl ook duidelijk dat ik daarin niet alleen sta. En het is me duidelijk dat minderen niet werkt, dat heb ik immers ook al een paar keer geprobeerd, zonder resultaat. Ik hoop er vanaf te komen en ik ga mijn best doen. Alberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 27 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Die afbeelding past niet echt bij mij... Hoe kan ik die veranderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 27 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Die ook niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 27 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Nou, dan die maar... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Welkom Alberto erkennen dat je verslaafd bent is een krachtige eerste stap. Hier komen schrijven ook. Terug blijven komen en doorgaan en volhouden kan het vervolg worden en de start van je helingsproces. Trek daar maar gerust een jaar voor uit. Dat klinkt misschien niet hoopgevend, maar mijn ervaring is dat stoppen niet moeilijk is, maar gestopt blijven en drank leren niet meer nodig te hebben wel. Ik schrijf hier al jaren bijna dagelijks en ik leer hier nog steeds. Het forum houdt me scherp en de mensen zijn me dierbaar geworden. We delen hier soms dingen die onze beste vrienden of familie- leden niet eens weten. het is hier veilig en anoniem. Doe er ook je voordeel mee:present: en het oogsten kan beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 welkom Alberto je somt het mooi op en zo herkenbaar als ik het lijstje zo lees, vraag ik me af waarom het niet verplicht is om al die symptomen op een wijnfles te zetten, toch? tracht een stevig plan op te zetten in dit avontuur je kan bij Tactive online cursus volgen je huisarts betrekken: Campral, Baclofen, Refusal.... veel water drinken praatgroep zoeken, forum informatie vanbuiten leren ;-) kortom, je staat er écht niet alleen voor! het ben wel jijzelf die het eerste glas laat staan succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 27 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Originally posted by: spikeweet niet hoe oud je bent albertowaarom niet elderly man?hebben we er maar weinig van hierquote> Ik ben 59. Elderly man kan ik niet kiezen in m'n profiel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 27 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Ik weet het Jane... Ik lees hier al meer dan een jaar mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 27 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Dank voor jullie berichten mensen. Je gelooft het misschien niet, maar ik heb de tranen in mijn ogen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 27 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Lavendel1, ik ga het eerst zelf proberen. Met jullie steun dan he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 jawel, Alberto, ik geloof je, want ik had dat zelfde gevoel toen ik hier voor het eerst postte en reacties kreeg het voelde enorm , om gehoord te worden, uit de schaduw te komen zoals Jane zegt, het is een krachtige eerste stap vasthouden dat gevoel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 27 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Pfffff. Fijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Alberto ook van mij welkom hier. Een goede stap om hier te komen. Ook ik heb steeds steun gevoeld op het forum en dat helpt me op de momenten dat ik het moeilijk heb. Stug volhouden, dat is het enige dat erop zit! Mocht je de fout ingaan, dan weer opstaan, proberen te achterhalen hoe het kon gebeuren en weer met nieuwe moed verder. Ik wens je veel succes. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 27 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Dank vir die bluhmen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 27 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Stug volhouden. Een stevig plan trekken. Een jaar ervoor uittrekken... Ik zie er tegenop als een huis. Toch wil ik stoppen. Want als ik zo doorga, loopt het niet goed met me af. Minderen lukt me niet. Ik moet gewoon stoppen. Dank voor jullie steun zo direct al. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 27 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 En weetje... Ergens heel diep ver weg geven jullie me hoop dat het me echt gaat lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 een jaar al Alberto, ja wie ben ik dan om jou iets te vertellen! Maar fijn dat je schrijft nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 He Alberto! Wat goed man, dat je hier ook bent terechtgekomen! Nog niet zolang geleden ben ik gestopt met drinken en heb ik me ook gemeld hier, vanwege dezelfde ellende die jij omschrijft. En hoewel het natuurlijk een lange en moeilijke weg zal worden, zullen er vanaf het begin iedere dag dingen beter gaan. Dat moet je toch een boost geven! In ieder geval zeer veel sterkte en succes gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rip Queenie Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Alberto, wat je schrijft is zo enorm treffend en confronterend, zo herkenbaar.. Ook ik ben nog niet lang bij dit forum maar heb wel geen druppel alcohol meer gedronken sinds ik me aangemeld heb. Het was met de moed der wanhoop maar er begint wat licht aan de horizon te schijnen. Letterlijk dan momenteel.. Ik wens je veel kracht en hoop dat je veel inspiratie mag vinden op dit geweldige forum! Knuf van Queenie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 28 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Dank Acer, vandaag besluit ik of ik vandaag ophou, of het nog even uitstel. Ik voel dat het deze keer echt gaat gebeuren dat Definitief stoppen. Best wel definitief dus... Een zwaar besluit. Ik denk nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 28 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Jij ook dank Queenie. Ik zag pagina twee nog niet en jou dus ook niet. Goed om te zien dat mijn verhaaltje herkenbaar is bij jullie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Hoi Alberto Succes met je besluit definitief te stoppen Ja inderdaad een grote stap om te nemen wanneer is het wel het juiste moment om te stoppen vandaag morgen volgende week? Het besluit wat je en wanneer je ook neemt zal eerst een gevoel van ongelukkig en verdriet doen geven Zelfs als ik er nu nog aan denk aan het moment kan ik besloot om te stoppen misselijk worden Echt een rot moment...nooit meer drinken,heb er echt om gehuild van verdriet Maar daarna gaf het me ook snel weer het gevoel dat ik toekomst had Dat ik geen groot geheim meer hoefde mee te zeulen En dat het alleen maar beter kan worden Dat het een harde strijd zou worden en veel van me zou vragen kwam ik later achter Tis nog steeds de moeite waard en de beste beslissing die ik in mijn leven heb kunnen maken Go for it Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rickert Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Hoi Alberto, Het viel me op dat je in de eerste zin schrijft, als ik niet stop wordt ik verslaafd en verderop, na het noemen van je klachten zeg je ik ben verslaafd. Kwam dat al schrijvende? Je hebt ook lichamelijke klachten en psychische klachten door het drinken lees ik. Misschien een goed idee om een dokter te raadplegen? Zelf had ik geen echte onwenningsverschijnselen al dacht ik van wel. Bij mij stak de angst hevig op en heb de eerste 3 dagen oxazepam gebruikt daartegen. Heb je op de gewone website het stuk ontkennen cq stoppen gelezen denk je dat je het alleen kunt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Hallo Alberto, Welkom in ons midden... goed dat je deze stap hebt gezet. Het forum is werkelijk een enorme stap in het proces naar genezing... de weg die je zal gaan bewandelen is intensief, interessant, en soms loodzwaar.. maar met zijn allen kunnen wij het aan.. je bent niet alleen! Heel veel succes, en kom maar lekker vaak schrijven, zeker als je het moeilijk krijgt, het helpt! echt! Liefs Dune Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alberto Geplaatst 28 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Originally posted by: RickertHoi Alberto, Het viel me op dat je in de eerste zin schrijft, als ik niet stop wordt ik verslaafd en verderop, na het noemen van je klachten zeg je ik ben verslaafd. Kwam dat al schrijvende? Je hebt ook lichamelijke klachten en psychische klachten door het drinken lees ik. Misschien een goed idee om een dokter te raadplegen? Zelf had ik geen echte onwenningsverschijnselen al dacht ik van wel. Bij mij stak de angst hevig op en heb de eerste 3 dagen oxazepam gebruikt daartegen. Heb je op de gewone website het stuk ontkennen cq stoppen gelezen denk je dat je het alleen kunt?quote> Dat stuk is een deel van een, noem het, dagboek. Dus ontstaan in een langere tijd. Alle dingen die erin staan had ik ook niet dagelijks. Het leek me wel een goed stuk om me hier voor te stellen. Overigens: geen alcohol op vandaag! Beetje hoofdpijn nu. Aleen kon ik het niet, stoppen. Nu met jullie steun hopelijk wel. Naar de huisarts hoef ik niet. Geen zin in en geen behoefte aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden