cici200 Geplaatst 21 maart Rapport Geplaatst 21 maart (bewerkt) Ik ben echt blij dat ik gestopt bent door dit boek! Het besef dat verslaving niet deterministisch is maar een keuze kan zijn, is zo krachtig. Het geeft je weer controle over je eigen leven. Zou absoluut anderen aanraden dit boek ook te lezen - soms is het juist dat een inzicht en juiste kennis dat het verschil maakt. In begin gaat het moeilijk en het is niet in een keer magisch en weg, maar zodra je het begrijpt wat het boek zegt en bedoeld, dan heb je zoveel andere keuzes. https://www.mediafire.com/folder/do6in2betmn9r/De+rookvrije+keuze 21 maart bewerkt door cici200 Rodha reageerde hierop 1
Rodha Geplaatst 28 maart Rapport Geplaatst 28 maart Hoi hoi ik was benieuwd, hoe kom je aan dit boek? want ik was aan het googlen maar kon er verder niks over vinden
karin123 Geplaatst 29 maart Rapport Geplaatst 29 maart Op 28-3-2025 om 02:42 zei Rodha: ik was benieuwd, hoe kom je aan dit boek? Hoi Rodha, er staat een link die je kunt downloaden. Dan heb je het boek. Rodha reageerde hierop 1
Rodha Geplaatst 29 maart Rapport Geplaatst 29 maart (bewerkt) Dank Karin! Lief dat je een reactie stuurt Dat was mij duidelijk 🙂 Toch bedankt! Ik was vooral benieuwd waar cici200 het boek vandaan heeft. Heb je dit vanuit therapie gekregen? Of waar heb je dit gevonden? Ik wilde ook meer te weten komen over de schrijver van het boek maar kan geen enkele info vinden op Google. Ik wilde weten of deze briljante schrijver nog meer boeken heeft geschreven, maar kan niks vinden over hem….. 29 maart bewerkt door Rodha karin123 reageerde hierop 1
Rodha Geplaatst 29 maart Rapport Geplaatst 29 maart En vooral lief dat je de moeite neemt om anderen te helpen ondanks dat je zelf ook veel hebt meegemaakt las ik via een ander verhaal/discussie/topic (Dat wou ik even tussendoor gezegd hebben ook al ken ik je niet verder) gr Rodha! karin123 reageerde hierop 1
Rodha Geplaatst 9 april Rapport Geplaatst 9 april Hoi @cici200 ik was nog benieuw naar jouw reactie 🙂 , ik hoor graag van je! gr Rodha!
luciene Geplaatst 22 april Rapport Geplaatst 22 april Hi Daar, begrijp ik het nou goed en is @cici200 (o ik zie dat er ook een @cici100 is, is dat dezelfde of iemand anders) het forum heeft verlaten? Ik kom net na jaren weer eens kijken en als eerste loop ik tegen the freedom model aan. Helemaal mijn gedachte, dus het heeft zo moeten zijn. Rodha reageerde hierop 1
luciene Geplaatst 22 april Rapport Geplaatst 22 april @Rodha de schrijvers van het freedom model zijn volgens mij Steven Slate en Mark Scheeren en nog een dame... Wacht ik zal dit even voor je kopieren en plakken hier: Michelle Dunbar (Dat is de dame0 Medeauteur van The Freedom Model for Addictions, medebedenker van de Non-12-Step Movement en uitvoerend directeur van Baldwin Research Institute, Inc. Michelle Dunbar was in 1992 medeoprichter van het Baldwin Research Institute, Inc. en is momenteel directeur. Samen met Steven Slate en Mark Scheeren schreef ze het revolutionaire boek 'The Freedom Model for Addictions, Escape the Treatment and Recovery Trap' en schreef ze 'The Freedom Model for the Family '. Je kunt hen vinden op de website https://www.thefreedommodel.org/about/. De schrijvers dus en dergelijke... Rodha reageerde hierop 1
Rodha Geplaatst 22 april Rapport Geplaatst 22 april (bewerkt) Hoi @luciene dank voor je reactie! ik was op zoek naar info over de auteur. Kon niks vinden op Mark Thoomas, het boek wat cici200/cici100 deelt. Wat ik wel vond: Mark Thomas - Medical School - University of Minnesota Mark Thomas is a professor of neuroscience and director of the Medical Discovery Team on Addiction, a new research program funded by the state legislature. dat zal hem vast wel zijn. Ook kon ik niks online vinden over dit boek. Dus ik was vooral benieuwd hoe cici200 aan dat boek precies kwam omdat ik helemaal niks ervoor kon vinden op internet…. hij schreef mij nog wel via een privébericht: De methode is gebaseerd op het werk van verschillende wetenschappers en experts: Allen Carr, het Freedom Model, Dr. Stanton Peele, Steve Slate en neuroloog Marc Lewis ik weet niet of ik verslaafd was, maar ik gebruikte drugs alcohol en sigaretten ongeveer 7 jaar lang. Ik zei altijd tegen mezelf: Ik ben niet verslaafd, ik stop wanneer ik wil stoppen. Ik ben nu inmiddels 10 jaar gestopt ermee zonder enige therapie, puur motivatie/redenen en niet toegeven + juiste afleiding zoeken, maar ik had het ook veel te bont gemaakt ermee 10 jaar terug en kreeg veel te klachten erdoor ook, dus ik moest en wilde direct stoppen met de genotsmiddelen. Als er nu drugs, sigaretten of alcohol voor me zou liggen zou ik het totaal niet aanraken, wordt er al misselijk van als ik eraan denk… en eerlijk gezegd vond ik het zoveel makkelijker om daarmee te stoppen omdat je het totaal kan stoppen. Je hebt het helemaal niet nodig in het leven dus ik hoef het nooit meer te gebruiken. Totale abstinentie noemen ze dat toch in de verslavingswereld? nu heb ik een internet verslaving, die ik dus wel zelf een verslaving noemde, en zonder internet kan ik helaas niet. Hier van afkomen door het met mate te doen vind ik moeilijker dan totale abstinentie van drugs alcohol en sigaretten. Maar het zelfde trucje wat ik ken en dmv de boeken moet het goed komen. ik ga jouw reactie nog even goed lezen en even lezen ook meer over dat boek! Gewoon dat ik het wat beter snap hartelijke groet Rodha 23 april bewerkt door Rodha
Rodha Geplaatst 22 april Rapport Geplaatst 22 april (bewerkt) Ik zie het al vanuit de inhoudsopgaven. Het boek van Cici200 lijkt heel erg op het boek Freedom model for addicitions. 😉 alleen dan vertaald en toegepast specifiek op roken enfin, ben er blij mee, hartelijk dank nogmaals @cici200! Ik ga er mee aan de slag! en bedankt nog voor je toelichting/aanvulling Luciene! Ik heb de sleutel gevonden 22 april bewerkt door Rodha
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden