Spring naar bijdragen

even voorstellen


william54

Aanbevolen berichten

hallo William54!

goed dat je de weg hebt gevonden naar hier dan!

veel meelezen op de draadjes is alvast heel leerzaam

het krioelt hier van de ervaringsdeskundigen

dus vraag er maar op los

onder ditjes en datjes, heb je het dagdraadje,waar bijna altijd iemand aanwezig is

daar wordt over alles en nog wat gepraat

heb je concrete plannen? :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo William,

Ook van mij welkom hier. Het is goed om op tijd aan de bel te trekken. Mijn ervaring is dat je steeds meer wilt drinken. Weet je hoe het komt dat je regelmatig wilt drinken?

Ik heb de internettraining gedaan van Tactive en heb veel geleerd over mijn valkuilen e.d.

Hoe je het ook wilt proberen, ik wens je veel succes en hou vol hoor.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

William welkom hier

je bent afhankelijk

als je niet meer zonder kunt

en wat jij teveel vindt en ergerlijk

is de moeite altijd waard om serieus te nemen

en aan te pakken.

Wat er hier ook door anderen wordt geschreven,

neem dat niet persoonlijk en filter uit wat bij jou past.

Ik weet uit ervaring dat dat lastig kan zijn, maar ik

zie het als oefenen voor het leven thuis ook meteen.

Ook op ons forum schrijven vele verschillende individuen.

En botsen de meningen wel eens. Maar je komt hier

voor jezelf en er valt hier veel te leren.

Ook hoe jij de alcohol de baas kunt worden

op jouw manier en in jouw tempo.

Fijn dat je erbij komt:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Spike ,

3 flesjes bier is inderdaad vegeleken met 14 stuks natuurlijk maar een schijntje , maar toch zie ik het als een probleem omdat het mij erg moeilijk valt om af en toe eens een dag overteslaan , laatstaan twee dagen achter elkaar , het is nu dinsdag ( ben zondag begonnen) dit zal nu dus mijn tweede dag zonder bier zijn ,

ik moet natuurlijk wel aantekenen dat het voor mij normaal was om bij thuiskomst eerst een flesje open te maken en dan pas mijn jas uit te doen , ik wil dat graag doorbreken , wellicht kan deze manier van chatten en schrijven erover mij helpen om de dagen dat ik naar mijn werk ga de avond ervoor niet te drinken , dat zou betekenen dat ik 5 dagen per week mijn biertje laat voor wat het is ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo William

Ook al ben je voor de begrippen van het forum niet zo'n zware drinker .. je kunt evengoed veel last hebben van die drie flesjes per dag he. Ik dronk op doordeweekse dagen altijd 4 flesjes. Op weekenddagen verdubbelde ik dat. Net als jij was het eerste wat ik bij thuiskomst deed: flesje bier grijpen.

Even de werkstress achter me laten. Ik vond het best moeilijk dat patroon te doorbreken. Was ook bang dat ik een rotavond zou hebben als ik geen bier zou drinken dus dat risico nam ik maar niet.

Misschien wil je voortaan na je werkdag hier inloggen en meepraten in onze huiskamer. Die vind je onder het kopje Ditjes en Datjes. Meestal zijn daar wel mensen en je hebt er dan even wat afleiding aan.

Voel je welkom hier. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...