william54 Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 hallo Ik ben dus William , een man van 58 die dagelijks minstens drie flesjes bier drinkt , ik merk dat ik me daar steeds meer aan ga ergeren en wil daar dus met hulp van deze site en dit forum verandering in brengen gr william Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Hoi William, Je wordt helemaal over het hoofd gezien door ons allemaal. Vandaar dat ik je draadje even naar boven haal, zodat je straks meer reacties ga krijgen. Welkom bij de ADB. Goed dat je je hebt aangemeld en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Komt goed hoor William:D Heb geduld....................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 hallo William54! goed dat je de weg hebt gevonden naar hier dan! veel meelezen op de draadjes is alvast heel leerzaam het krioelt hier van de ervaringsdeskundigen dus vraag er maar op los onder ditjes en datjes, heb je het dagdraadje,waar bijna altijd iemand aanwezig is daar wordt over alles en nog wat gepraat heb je concrete plannen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Hallo William, Ook van mij welkom hier. Het is goed om op tijd aan de bel te trekken. Mijn ervaring is dat je steeds meer wilt drinken. Weet je hoe het komt dat je regelmatig wilt drinken? Ik heb de internettraining gedaan van Tactive en heb veel geleerd over mijn valkuilen e.d. Hoe je het ook wilt proberen, ik wens je veel succes en hou vol hoor. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Spike, ik las 'minstens' 3 flesjes....dus is het meer. In het begin is het voor sommigen niet eenvoudig om de hoeveelheden weer te geven. En hoeveelheid heeft geen belang, al was het 1 likeurbonbon per dag die stoort, is het voldoende om aandacht aan te geven, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Welkom William, Het doet er niet toe heoeveel we drinken maar wat drank met ons doet. Het is niet aan een ander uit te maken of het een probleem is of niet. Al drink ik een glas per dag ik kan toch een alcoholist zijn. Dus nogmaals WELKOM hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Welkom wiliam Achter jou kleine verhaal kan een groot verhaal achter zitten Dat waarschijnlijk die 3 flesjes niet oplost Ik kan het mis hebben Goed dat je het gaat aanpakken Tis zeker de moeite waard Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 William welkom hier je bent afhankelijk als je niet meer zonder kunt en wat jij teveel vindt en ergerlijk is de moeite altijd waard om serieus te nemen en aan te pakken. Wat er hier ook door anderen wordt geschreven, neem dat niet persoonlijk en filter uit wat bij jou past. Ik weet uit ervaring dat dat lastig kan zijn, maar ik zie het als oefenen voor het leven thuis ook meteen. Ook op ons forum schrijven vele verschillende individuen. En botsen de meningen wel eens. Maar je komt hier voor jezelf en er valt hier veel te leren. Ook hoe jij de alcohol de baas kunt worden op jouw manier en in jouw tempo. Fijn dat je erbij komt:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
william54 Geplaatst 29 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2013 Hallo Spike , 3 flesjes bier is inderdaad vegeleken met 14 stuks natuurlijk maar een schijntje , maar toch zie ik het als een probleem omdat het mij erg moeilijk valt om af en toe eens een dag overteslaan , laatstaan twee dagen achter elkaar , het is nu dinsdag ( ben zondag begonnen) dit zal nu dus mijn tweede dag zonder bier zijn , ik moet natuurlijk wel aantekenen dat het voor mij normaal was om bij thuiskomst eerst een flesje open te maken en dan pas mijn jas uit te doen , ik wil dat graag doorbreken , wellicht kan deze manier van chatten en schrijven erover mij helpen om de dagen dat ik naar mijn werk ga de avond ervoor niet te drinken , dat zou betekenen dat ik 5 dagen per week mijn biertje laat voor wat het is , Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 29 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2013 Hallo William Ook al ben je voor de begrippen van het forum niet zo'n zware drinker .. je kunt evengoed veel last hebben van die drie flesjes per dag he. Ik dronk op doordeweekse dagen altijd 4 flesjes. Op weekenddagen verdubbelde ik dat. Net als jij was het eerste wat ik bij thuiskomst deed: flesje bier grijpen. Even de werkstress achter me laten. Ik vond het best moeilijk dat patroon te doorbreken. Was ook bang dat ik een rotavond zou hebben als ik geen bier zou drinken dus dat risico nam ik maar niet. Misschien wil je voortaan na je werkdag hier inloggen en meepraten in onze huiskamer. Die vind je onder het kopje Ditjes en Datjes. Meestal zijn daar wel mensen en je hebt er dan even wat afleiding aan. Voel je welkom hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden