Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb 4 jaar geleden 2 jaar door slechte begeleiding huisarts bij slapeloosheid oxazepam, zopiclon, lorazepam en bij de psychiater qutiapine en anti depressiva langdurig geslikt. Alles prima afgebouwd en daarna 2 jaar fantastisch geslapen en geen depressie meer. 
Afgelopen december kreeg ik erge kiespijn en tandarts kon niets vinden. Kon niet meer slapen en nam oxazepam wat ik nog had. Daarna op vakantie naar ZA en daar naar arts die me clonozapam gaf. Ik was zo wanhopig dat ik dat 11 dagen slikte, maar sliep nog steeds slecht. Daar naar tandarts. Bleek ontsteking en ntibiotica hielp. slapen ging nog steeds niet. Toen geprobeerd met alcohol. Ging paar dagen goed. Toen weer naar arts en zolpidem gekregen. Hielp ook niet echt goed, maar toch genomen. Was daar 5 weken. Thuis doorgegaan met oxazepam. Wilde afbouwen. Maar mijn huisarts geeft geen slaapmedicatie en weet er ook niets van. Zit nu 4 dagen op 1/4, maar heb vreselijke ontwenningsverschijnselen. De eerste 2 nachten sliep ik goed, maar de afgelopen nachten waren hel, Hele maal niet slapen en vreselijke zweetaanvallen. Ben kokend heet. Overdag ook regelmatig zweetaanvallen en hartkloppingen. Maar dat had ik in de vakantie ook terwijl ik ze innam. Voelde me daar ook helemaal niet goed. Weet nu niet meer wat ik moet doen. Ik moet hier vanaf en heb ook nog maar paar oxazepam over.

Geplaatst

Beste Elly,

Wat je zelf al schrijft klinkt het alsof je last hebt van ontwenningsverschijnselen, wat heviger is als je dit te snel afbouwt. 

Het klinkt alsof je last hebt van ontwenningsverschijnselen, wat kan gebeuren als je benzodiazepines te snel afbouwt. Symptomen zoals hartkloppingen, zweten en slapeloosheid zijn veelvoorkomende ontwenningsverschijnselen. 

Hoe heb je destijds afgebouwd? 4 jaar geleden? Dat heb je namelijk succesvol gedaan. Was dit onder begeleiding van je psychiater of huisarts? Misschien heb je dit zelf gedaan? 

Als de huisarts er niet iets van weet, kun je vragen of hij je kan verwijzen naar iemand die dat wel kan. Om zo weer medicatievrij te worden, want dit beviel je eerder goed!

Vriendelijke groet,

de moderator 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...