Spud Geplaatst 3 februari Rapport Geplaatst 3 februari Ik mis zo een consequent dagdraadje hier wel, dus daarom zoek ik mijn soelaas liever op het alcoholisten draadje dan hier. Kan dat hier ook niet gewoon? Dat je gewoon elke dag ook hier met elkaar komt babbelen? Want naast mijn stoppen met roken, ondervind ik er ook stress van en mis ik support. Waarom kan dat met stoppen met drinken wel bestaan. En kan je hier nergens je verhalen des levens delen als je gestopt bent roken. Roken is schijnt nog een ergere verslaving te zijn dan drinken en de afkick wordt gezien als afkicken van harddrugs. Dus waarom zou ik hier mijn dag niet mogen doornemen en gewoon mogen zeggen toen had ik het even moeilijk. Vandaag heb ik toch weer 3 sigaretten gerookt, wilde het niet doen maar deed het toch. Waarom? Omdat roken mijn stop knop is geworden qua eten. En ik inmiddels niet meer weet wat ik eten wil als vervanging van het roken? Ik ben namelijk geen snoeper en wat de snoepneiging betreft bij het stoppen met roken me vaak in de problemen brengt. Dan weet ik echt niet meer te voldoen aan die behoefte om iets tot je te nemen en ga ik water drinken. Teveel en daar wordt ik weer ziek van. Voor mij is de juiste afleiding, gewoon iets anders doen dan dat ik doorgaans doe. En uitdagingen verzinnen. Ik ben dus knopen aan het leren leggen Maar wat de magie van een dagdraadje dan weer is, je gaat hier schrijven en hebt geen peuk nodig en deelt gewoon even hoe je dag was. En de mijne was eigenlijk heel leuk, ik ben huishoudhulp, en ik luisterde een leuke podcast en omdat ik best snel werk had ik ook nog tijd om de eerste bladzijden te lezen van een leuk boek. Als we dit nu elke dag doen, en mensen gaan meedoen, krijg je hetzelfde als bij alcoholdebaas en wordt je ook geholpen. Dan bouw je contacten op en misschien wel vriendschappen ook. Ik hoop dat er iemand mee gaat doen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden