TomDutch Geplaatst 23 januari Rapport Geplaatst 23 januari Goedemorgen, ik slik al 4 maanden oxycodon vanwege ondraaglijke pijn. toen stopte ik er zelf mee, zonder hulp van een dokter, en kreeg ik gekke mentale en fysieke problemen. Ik nam het 18 dagen niet en begon er weer mee. De pijn was agressief en ondraaglijk. Daarom ben ik er 4 maanden geleden weer mee begonnen. De dokter wilde niet meer dan 20 mg per dag voorschrijven, dus ik verpulverde de pillen en begon ze te snuiven om een sterker pijnstillend effect te bereiken, wat ook euforie veroorzaakte. Het is nu 4 maanden geleden, ik snuif elke dag ongeveer 60-70 mg oxycodon en 's ochtends word ik wakker met gekke ontwenningsverschijnselen, pijn, braken, depressie. Ik heb een paniekstoornis, PTSS, depressie, DPDR en ik heb ook dissociatie . Als ik het neem, zijn deze symptomen erger, maar als ik geen oxycodon neem, zijn ze het ergst... Ik ben oxycodon op straat gaan kopen en ik kan er niet mee stoppen... 😢😢 Ik wil terug naar een normaal leven. Ik neem ook benzodiazepinen 0,5 mg alprazolam in de ochtend, aripiprazol en trazodon in de avond. Mijn psychiater heeft mij nu Welbutrin voorgeschreven, maar ik wacht nog tot ik van mijn drugsverslaving af ben. misschien wil ik wel minstens een week detoxen in een centrum waar ik onder toezicht sta van artsen, ik heb gekke paniekaanvallen waardoor ik doodga... Ik heb hulp nodig, ik bezoek Emergis al 3 jaar, ik neem geen andere drugs, alleen oxycodon... Ik ben bang om het aan een psychiater of psycholoog of huisarts vertellen. Ze zullen gemeen tegen me zijn, onaangenaam, ze zullen me kwaad aankijken... kan ik me op de een of andere manier anoniem bij jullie registreren en langskomen? met je hierover praten? Het is echt dringend... Ik wil een normaal leven leiden! Ik was een succesvolle manager bij een universiteit, en nu heb ik het gevoel dat mijn leven voorbij is... kunt u mij helpen? 🙏🙏
moderator Geplaatst 24 januari Rapport Geplaatst 24 januari Beste Tom, Wat naar hoe dit is uitgelopen op problematisch gebruik. Wat begon als voorschrijven voor pijnklachten is nu een probleem geworden. Dit zien we vaker gebeuren en is zeker geen uitzondering. Daarnaast heb je ook andere psychische klachten. Op eigen kracht heb je geprobeerd te stoppen, maar de ontwenningsverschijnselen waren heftig zo te lezen. Moedig dat je dit hebt gedaan, toch zou ik je willen adviseren dit niet meer alleen te doen. Het brengt zowel lichamelijke als psychische risico’s met zich mee. Wat je schrijft over het stoppen met de medicatie in een kliniek met medische begeleiding zou een goede optie kunnen zijn. Je schrijft dat je bij Emergis contact hebt met een psychiater die je de medicatie voorschrijft. Als ik het goed begrijp heb je niet verteld over de problemen met de oxycodon die er zijn ontstaan. Schaamte is groot. Op de website van Emergis lees ik dat ze ook mensen ondersteunen met een verslaving, dus ze zouden je daarmee verder kunnen helpen. En juist is het ook voor je behandelaren ook belangrijk om te weten hoe het met je gaat om je zo goed mogelijk te kunnen helpen. Je gebruikt heeft invloed op je psychische klachten en tegelijkertijd hebben je psychische klachten ook invloed op het gebruik. Het houdt elkaar in stand en is een neerwaartse spiraal. Wat je zou kunnen doen is een gesprek aan, of met Emergis, of een andere verslavingszorginstelling bij jou in de buurt. Telefonisch of face to face, zonder dat je daar meteen hulp krijgt, maar gewoon om het er eens over te hebben. Dit kan dan ook anoniem. Misschien stelt dat wat meer gerust en wordt de drempel minder hoog om zo toch de stappen kunnen zetten die nodig zijn. Er hier al wat over schrijven is al een stap in de goede richting. Veel succes Tom!
TomDutch Geplaatst 12 februari Auteur Rapport Geplaatst 12 februari Goedemorgen, ik heb geprobeerd de dosis te verlagen, maar het werkt niet... Ik lig in bed, mijn hart bonkt, de hitte wisselt af met de rillingen... Ik huil, huil en huil... mijn vriend kan er niets over zeggen. Ik zou hem teleurstellen. Waar kan ik met iemand praten? Ik heb zo snel mogelijk hulp nodig. Ik heb bijna geen pillen meer en als ze op zijn, krijg ik last van heftige ontwenningsverschijnselen. Ik kan nergens oxycodonpillen krijgen. Kan ik contactgegevens krijgen van een verslavingscentrum waar ik me kan registreren en met de behandeling kan beginnen? Bedankt mvg Tom
Roberto Geplaatst 12 februari Rapport Geplaatst 12 februari Behandeling in een verslavingscentrum kan alleen via een verwijsbrief van jouw huisarts. Die kan ook oxicodon voor schrijven. https://www.drugsinfo.nl/stoppen-of-minderen/waar-vind-ik-hulp
moderator Geplaatst 13 februari Rapport Geplaatst 13 februari Beste Tom, Een goed idee om hulp in te schakelen nu. En inderdaad wat Roberto hierboven schreef: dit kan via de huisarts. Wat je ook kunt doen is contact opnemen met Emergis. Als ik het goed heb gelezen ben je daar in behandeling en hebben ze bij Emergis ook behandeling bij verslavingsproblematiek. Als je daar al contact hebt is dat wellicht de snelste route om te nemen. Succes met het nemen van deze stap!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden