Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
34 minuten geleden zei OpperVaagheid:

AA zelf vond ik zelf niet echt iets, oudere mensen, meer die-hards.
NA paste beter bij mij, maar dat is per persoon natuurlijk verschillend.

Ja ik zat er ook al aan te denken daar op over te stappen, ik ben alleen bang om bekende daar te zien. Ik moet ook denk ik gewoon in een andere stad gaan.

Geplaatst
18 minuten geleden zei Kleinevos84:

Ja ik zat er ook al aan te denken daar op over te stappen, ik ben alleen bang om bekende daar te zien. Ik moet ook denk ik gewoon in een andere stad gaan.

Wees er juist trots op dat je bekende ziet.
Dan weet je dat zij er ook aan werken.

Geplaatst
1 uur geleden zei Kleinevos84:

Dan is die 6 maanden echt heel knap, als je het nog zo zwaar hebt, ik heb als ik stop niet constant zucht. Maar sja ik val dan ook wel in andere dingen, wat jij ook wel hebt toch?, en als ik echt zucht krijg, nu 1 keer in 3,5 week even gehad dan is het zwaar, ik hoop voor jou dat het dan wel minder gaat worden, lijkt me echt zwaar 

Jawel, ik heb een verslaafd brein. Misschien had ik al veel langer meerdere verslavingen. Maar nu heb ik vooral een probleem met eten of snoepen. Chocolade koop ik al niet meer. Maar ik kocht dan weer ijscreem en ik gebruik nog teveel suiker. Vooral s'avonds eet ik teveel maar ik twijfel of dat wel echt iets met mijn alchoholverslaving te maken heeft. 

Geplaatst
1 uur geleden zei OpperVaagheid:

Wees er juist trots op dat je bekende ziet.
Dan weet je dat zij er ook aan werken.

Bepaalde bekenden hoef ik niet meer tegen te komen, daar heb ik goede redenen voor maar ik snap wat je bedoeld, als het goeie mensen zijn is er ook niks mis mee 

Geplaatst
45 minuten geleden zei Claudius:

Jawel, ik heb een verslaafd brein. Misschien had ik al veel langer meerdere verslavingen. Maar nu heb ik vooral een probleem met eten of snoepen. Chocolade koop ik al niet meer. Maar ik kocht dan weer ijscreem en ik gebruik nog teveel suiker. Vooral s'avonds eet ik teveel maar ik twijfel of dat wel echt iets met mijn alchoholverslaving te maken heeft. 

Ja herkenbaar, ik heb het nu ook dat ik moet opletten dat ik niet weer teveel op mijn telefoon en achter schermen ga zitten,misschien is het onderliggende probleem wel gewoon veel moeite hebben met het leven op zich, de zin ervan, ik weet niet of jij dat ook herkent? Ik heb gewoon niet echt passies of echt ambities meer, ja ik hield heel erg van reizen, nog wel in mijn betere fases, maar ik ben bv ook een aantal jaar geleden compleet geswitcht van werk, van 10 tale jaren in de kinderopvang te hebben gewerkt, ( wat ik helemaal niet leuk vond) naar eerst als stewardess en nu werk ik nog steeds op schiphol, eerst vond ik het geweldig leuk, 2 jaar lang echt veel plezier erin gehad maar ja misschien als ik erover nadenk ,sinds overlijden van mijn hondje daarna 2 maanden thuis gezeten, ik dacht altijd wat overdreven als mensen zoveel last hadden van overlijden van een huisdier, tot ik het zelf mee maakte en ook al vond ik de vrijheid die je er ook voor inleverd en zorg ook best moeilijk omdat ik zo van vrijheid/reizen hou, had ik en heb ik nog steeds helemaal geen zin om een reis te plannen en dus ook geen enkel zin meer om te werken. Hopenlijk slijt het , jij zal dit iig wel goed kunnen begrijpen. 

Geplaatst
50 minuten geleden zei Kleinevos84:

Bepaalde bekenden hoef ik niet meer tegen te komen, daar heb ik goede redenen voor maar ik snap wat je bedoeld, als het goeie mensen zijn is er ook niks mis mee 

Ja oke, daar heb je wel een goed punt

Geplaatst

@Kleinevos84 Mijn hondje is ergens een last, maar ik zou haar niet willen missen. Internet is ook wel een verslaving van mij. Ik hecht mij ook aan sommige personen en als ze niet meer met mij willen praten heb ik zeer veel problemen daarmee. Ik had lang plezier op mijn werk tot er een andere leidinggevende kwam.  Nu ga ik niet meer werken. 

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Claudius:

@Kleinevos84 Mijn hondje is ergens een last, maar ik zou haar niet willen missen. Internet is ook wel een verslaving van mij. Ik hecht mij ook aan sommige personen en als ze niet meer met mij willen praten heb ik zeer veel problemen daarmee. Ik had lang plezier op mijn werk tot er een andere leidinggevende kwam.  Nu ga ik niet meer werken. 

Ja het is erg moeilijk alle verslavingen tegelijkertijd aan te pakken helemaal langdurig, en dat is naar en begrijpenlijk dat je er dan last van heb als je je aan die mensen hecht, ikzelf heb daarin nu juist het tegenovergestelde probleem, dat ik me eigenlijk al sinds mijn begin 20tige jaren niet meer echt goed kan hechten aan nieuwe mensen, dit komt denk ik doordat ik daarvoor een aantal keer diep gekwetst ben en aan de kant gezet door mensen die heel dichtbij mij stonden ook in mijn puberteit, en ook veel liefde gemist heb in mijn opvoeding, ik was een compleet ander persoon tot begin 20 en ik ben ook pas toen met drank begonnen,ik had er altijd daarvoor juist een afschuw tegen vanwege alcoholisten familie leden, maar toen heb ik een soort van besloten dat ik me niet meer zou laten kwetsen en ben ik daarna degene geweest die ook veel mensen gekwetst heeft en onjuist behandeld. Ik heb toen ook een hele tijd losbandig geleefd en was altijd op zoek naar verkeerde aandacht en heb anderen ook wel over mijn grenzen heen laten gaan, Ik hoop nu ik 40 ben dat ik weer terug kan komen bij mijn jongere ik, ik ben eigenlijk gewoon een heel rustig, gevoelig, lief en empatisch mens raar om over mezelf te zeggen maar het is zo en ik heb mezelf gewoon compleet verloren doordat ik zo gekwetst was en daarna mijn heil in drank,aandacht van foute mannen zocht, sex had waar ik nooit van genoot of zelf plezier in had of juist aandacht van lieve zachtaardige mannen die ik dan uiteindelijk weer kwetste. 

De mensen waarmee je werkt zijn erg belangrijk dat is ook de reden waarom ik zo bleef hangen op 1 kinderopvang ,daar wel hele leuke collega's, en idd helemaal een nare leidinggevende dat kan veel invloed hebben op de werksfeer.

bewerkt door Kleinevos84
Geplaatst

@Kleinevos84 Veertig is voor mij nog jong ik begon pas open te bloeien op mijn tweeënveertigste door een ontmoeting met iemand. Ik was daarvoor helemaal gesloten, ik durfde bijna geen mensen aanspreken. Ook niet als ik al zwaar gedronken had. Het is die persoon die ik nu eigenlijk nog steeds mis. 

Toen mijn ex wegging ben ik pas echt zwaar beginnen te drinken. 

Geplaatst (bewerkt)
17 minuten geleden zei Claudius:

@Kleinevos84 Veertig is voor mij nog jong ik begon pas open te bloeien op mijn tweeënveertigste door een ontmoeting met iemand. Ik was daarvoor helemaal gesloten, ik durfde bijna geen mensen aanspreken. Ook niet als ik al zwaar gedronken had. Het is die persoon die ik nu eigenlijk nog steeds mis. 

begrijp dat de breuk dan heel zwaar voor je viel 😞 je komt van ver en des de meer trots mag je zijn dat je het nu al 6 maanden volhoudt, ik hoop voor je dat je nu ook weer zelf kunt opbloeie en dat je die persoon weer zelf terug vind en het niet zo zwaar blijft voor je 

bewerkt door Kleinevos84
Geplaatst
8 minuten geleden zei Kleinevos84:

begrijp dat de breuk dan heel zwaar voor je viel 😞 je komt van ver en des de meer trots mag je zijn dat je het nu al 6 maanden volhoudt, ik hoop voor je dat je nu ook weer zelf kunt opbloeie en dat je die persoon weer zelf terug vind en het niet zo zwaar blijft voor je 

Ik volg haar nog steeds op Facebook, ik weet waar ze werkt en in welk dorpje ze woont. Ik heb het niet over mijn ex maar iemand die ik in 2004 ontmoette. Met mijn ex had ik pas later gesprekken. 

Maar genoeg over mij op je draadje. 

Geplaatst
1 uur geleden zei Claudius:

Ik volg haar nog steeds op Facebook, ik weet waar ze werkt en in welk dorpje ze woont. Ik heb het niet over mijn ex maar iemand die ik in 2004 ontmoette. Met mijn ex had ik pas later gesprekken. 

Maar genoeg over mij op je draadje. 

Dat vind ik niet erg ,ik vind het juist ook fijn naar anderen hun verhalen te luisteren en interresant , dan was het een heel speciaal persoon als het al zo lang geleden is, zou je wel weer contact met haar willen opnemen? Of is dat niet mogelijk of wil zij dat helemaal niet meer? En das wel herkenbaar sommige mensen blijven gewoon voor altijd in je hart, ik heb er ook een paar ,1 tje zei ook tegen mij dat ik hem jaren later weer zag "uit het oog maar niet uit het hart" ik vind het ook echt wel moeilijk soms aan mensen uit het verlede te denken en aan wat als ik die persoon op een ander moment in mijn leven was tegen gekomen...hoe was het dan gelopen..als ik zeg maar wel had gedurft die persoon echt toe te laten. 

Geplaatst
1 uur geleden zei Kleinevos84:

Dat vind ik niet erg ,ik vind het juist ook fijn naar anderen hun verhalen te luisteren en interresant , dan was het een heel speciaal persoon als het al zo lang geleden is, zou je wel weer contact met haar willen opnemen? Of is dat niet mogelijk of wil zij dat helemaal niet meer? En das wel herkenbaar sommige mensen blijven gewoon voor altijd in je hart, ik heb er ook een paar ,1 tje zei ook tegen mij dat ik hem jaren later weer zag "uit het oog maar niet uit het hart" ik vind het ook echt wel moeilijk soms aan mensen uit het verlede te denken en aan wat als ik die persoon op een ander moment in mijn leven was tegen gekomen...hoe was het dan gelopen..als ik zeg maar wel had gedurft die persoon echt toe te laten. 

Zij wil het helemaal niet. Slechts een jaar hadden we gesprekken met elkaar. Nu is het al lang geleden dat ik haar nog eens ontmoet heb. 

Geplaatst
43 minuten geleden zei Claudius:

Zij wil het helemaal niet. Slechts een jaar hadden we gesprekken met elkaar. Nu is het al lang geleden dat ik haar nog eens ontmoet heb. 

Dan houdt het op, hopenlijk heb je het wel een plekje kunnen geven dan 

Geplaatst
12 uur geleden zei bumperjim:

Dan is het al te laat want dan gaan ze zeggen wat je niet wil horen 😁 Je moet het van jezelf zien aankomen dat het binnenkort ruk gaat zijn. 

Trouwens @bumperjim deze is wel echt blijven hangen en kan ik wel echt iets mee, dit is nou precies waar het dus elke keer fout gaat na een aantal maanden bij mij, ik heb vandaag een betere dag en ben weer wat meer gemotiveerd om de focus ook op de andere valkuilen / verslavingen te gaan zetten. Het zal wel verdomd lastig zijn maar ik ga ervoor, ik ben iig niet gaan drinken en daar moet ik dan maar gewoon trots op zijn, dat blijft mijn "grootste hoofdprobleem" en ik hoef niet alles in 1 keer perfect te doen, dan begin ik ook maar meteen met nu om 1 uur te gaan proberen te slapen ipv 4 uur 😅  Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het jou vergaat, ben jij nu clean en zo ja hoelang? 

Geplaatst (bewerkt)

OK je stelt de vraag. Nee ik ben een weinig-drinker. Ik ben eerst helemaal gestopt in september 2017 een paar maanden lang geloof ik. Anders was het nooit gelukt ben ik van overtuigd. En toen voorzichtig heel af en toe. Het risico is natuurlijk dat het weer uit de klauwen loopt en dat gebeurde dan ook uiteraard, tijdens de Covid en daarna nog steeds veel op en neer, tot eind november toen ik vond dat ik er wat aan moest doen en toen ik het echt weer ben gaan bijhouden met een app en heel hard heb moeten minderen.

Het is moeilijker dan helemaal stoppen. Eigenlijk ben je steeds aan het stoppen want je drinkt veeeel vaker niet dan wel, en je bent er nooit klaar mee. Voor de meeste mensen is het ook godsonmogelijk. Waarom doe ik het dan, tja 🤷🏼‍♂️ verslaafd.

Maar let vooral niet op mij want ik praat er niet veel over, het geeft hier onrust.

Wat ik iig wel weet is dat de beslissing om te gaan zuipen in je onderbewustzijn al genomen wordt voordat jij het zelf weet, en die moet je dus anticiperen 's ochtends vroeg al. Jezelf ff mentaal instellen op dat je niks gaat drinken. Net als wanneer je wilt hardlopen maar het is geen lekker weer, dan leg je alles al ver van tevoren klaar, en dan is het te laat dan moet je gewoon van jezelf 😜

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
5 uur geleden zei bumperjim:

OK je stelt de vraag. Nee ik ben een weinig-drinker. Ik ben eerst helemaal gestopt in september 2017 een paar maanden lang geloof ik. Anders was het nooit gelukt ben ik van overtuigd. En toen voorzichtig heel af en toe. Het risico is natuurlijk dat het weer uit de klauwen loopt en dat gebeurde tijdens de Covid en daarna nog steeds veel op en neer, tot eind november toen ik het echt weer ben gaan bijhouden met een app en heel hard heb moeten minderen.

Het is moeilijker dan helemaal stoppen. Eigenlijk ben je steeds aan het stoppen want je drinkt veeeel vaker niet dan wel, en je bent er nooit klaar mee. Voor de meeste mensen is het ook godsonmogelijk. Waarom doe ik het dan, tja 🤷🏼‍♂️ verslaafd.

Maar let vooral niet op mij want ik praat er niet veel over, het geeft hier onrust.

Wat iig wel weet is dat de beslissing om te gaan zuipen in je onderbewustzijn al genomen wordt voordat jij het zelf weet, en die moet je dus anticiperen 's ochtends vroeg al. Jezelf ff mentaal instellen op dat je niks gaat drinken. Net als wanneer je wilt hardlopen maar het is geen lekker weer, dan leg je alles al ver van tevoren klaar, en dan is het te laat dan moet je gewoon van jezelf 😜

Wat je beschrijft dat is precies hoe ik ook eigenlijk altijd bezig ben en nu ook,heb ook weer die app, ik weet ook zelf wel allang dat in mijn hoofd dit nog altijd weer tijdelijk is.. alleen ga ik het misschien wel langer volhouden om mijn record te willen verbreken ,of ik moet toch nog tot inkeer kunnen komen maar zoals jij het ook zegt het is in je hoofd allang besloten van tevoren en daarom heb ik het ook niet zo zwaar ermee en ik wilde en wil ook de "uitzondering" kunnen zijn wel gewoon gelegenheidsdrinker te kunnen zijn maar sja zoals je zegt verslaafd he🙄.

Ik heb echt een vreselijke nacht gehad, heb helemaal niet geslapen en stort nu een beetje mentaal in ..kan alleen maar janken..ergste waar ik nu mee struggle is het niet kunnen slapen doordat ik mijn hoofd niet uit kan zetten, pfff en mijn man begrijpt het niet en dat werkt ook weer irritatie op.. hij slaapt altijd als een roos binnen seconden ..hij snurkt wel heel de nacht wat mij ook niet echt helpt, oordoppen werken ook niet maar het meest vervelende zijn dan de onnozele opmerkingen van " ga je zo slapen" of " ga je niet te laat slapen" of " slaap je nou nog niet" en de irritatie als hij toch wakker wordt als ik maar weer zo zacht mogelijk naar beneden ga of dan toch maar weer mijn tel pak na weer een uur proberen, mijn 13 jarige dochter heeft nog meer inlevingsvermogen dan hij soms op dit gebied. Hij begrijpt ook niet goed hoeveel slaapgebrek met je kunt doen, en je functioneren kunt beinvloeden, ik weet niet hoe ik het ga trekken te werken, ik heb ook geen slaappillen meer, ik krijg sinds 2020   ..10 stuks 10 mg temazepam voorgeschreven door de huisarts en daar moet ik dan een jaar mee doen omdat ik hulp heb gezocht in het verleden voor mijn alcoholprobleem en een behandeling toen gevolgd heb krijg je natuurlijk die "stempel" en wil ze me vanwege verslavinggevoeligheid niet meer geven..het zal vast goed zijn maar op dit soort momenten is het wel zwaar *. Maar ik weet ook dat die pillen alleen sporadisch helpen en het geen zin heeft er dagelijks aan te gaan dat werkt ook niet..nou ja ik hoop dat ik gauw wat positiever bericht , alvast een fijne dag.

Geplaatst

Melatoline heb ik btw ook geprobeerd maar daar werden mijn nachtmerries nog heftiger van, ik heb zoiezow als ik slaap ook vaak heftige nachtmerries soms zo erg dat ik ook gillend wakker wordt en hallucineer daar heb ik altijd wel op en af last van gehad ook toen ik nog geen alcohol dronk, nu heb ik het wel zo in de hand dat ik niet meer gil en zelf besef dat het niet echt is en dan is het ook sneller over.

Geplaatst
37 minuten geleden zei bumperjim:

OK je stelt de vraag. Nee ik ben een weinig-drinker. Ik ben eerst helemaal gestopt in september 2017 een paar maanden lang geloof ik. Anders was het nooit gelukt ben ik van overtuigd. En toen voorzichtig heel af en toe. Het risico is natuurlijk dat het weer uit de klauwen loopt en dat gebeurde dan ook uiteraard, tijdens de Covid en daarna nog steeds veel op en neer, tot eind november toen ik vond dat ik er wat aan moest doen en toen ik het echt weer ben gaan bijhouden met een app en heel hard heb moeten minderen.

Wat ik iig wel weet is dat de beslissing om te gaan zuipen in je onderbewustzijn al genomen wordt voordat jij het zelf weet, en die moet je dus anticiperen 's ochtends vroeg al. Jezelf ff mentaal instellen op dat je niks gaat drinken. Net als wanneer je wilt hardlopen maar het is geen lekker weer, dan leg je alles al ver van tevoren klaar, en dan is het te laat dan moet je gewoon van jezelf 😜

Er zijn geloof ik wel verschillende "gradaties" in hoe erg je in je verslaving weg zakt, je hebt ook de tussengroep " funtionerende verslaafden" niet iedereen belandt op straat of eindigt in elke dag drinken en mensen zoals jij en ik die stelselmatig er wel mee bezig blijven zullen waarschijnlijk ook niet op het punt belanden van elke dag drinken, als we dat werk blijven doen maar het 1 is ook niet erger of slechter dan het ander ..je bent uiteindelijk allemaal gewoon verslaafd alleen gaat iedereen er anders mee om.

Geplaatst
19 minuten geleden zei Kleinevos84:

Wat je beschrijft dat is precies hoe ik ook eigenlijk altijd bezig ben en nu ook,heb ook weer die app, ik weet ook zelf wel allang dat in mijn hoofd dit nog altijd weer tijdelijk is.. alleen ga ik het misschien wel langer volhouden om mijn record te willen verbreken ,of ik moet toch nog tot inkeer kunnen komen maar zoals jij het ook zegt het is in je hoofd allang besloten van tevoren en daarom heb ik het ook niet zo zwaar ermee en ik wilde en wil ook de "uitzondering" kunnen zijn wel gewoon gelegenheidsdrinker te kunnen zijn maar sja zoals je zegt verslaafd he🙄.

Ga jij nou eerst ff lekker heel lang droog blijven anders wordt het nooit wat!! 😁 Een jaar, zou ladyjane zeggen. 

"De uitzondering" zal je nooit worden, ben ik ook niet. Je blijft verslaafd. Er bestaat niet zoiets als gewoon lekker drinken wat je wil zonder dat je verslaafd bent. Nu niet en als je straks 130 bent ook niet. Helaas. Er is geen drink hack. 

Geplaatst (bewerkt)
10 minuten geleden zei Kleinevos84:

Er zijn geloof ik wel verschillende "gradaties" in hoe erg je in je verslaving weg zakt, je hebt ook de tussengroep " funtionerende verslaafden" niet iedereen belandt op straat of eindigt in elke dag drinken en mensen zoals jij en ik die stelselmatig er wel mee bezig blijven zullen waarschijnlijk ook niet op het punt belanden van elke dag drinken, als we dat werk blijven doen maar het 1 is ook niet erger of slechter dan het ander ..je bent uiteindelijk allemaal gewoon verslaafd alleen gaat iedereen er anders mee om.

Er is een verschil tussen dagelijkse drinkers die niet IDIOOT veel drinken (maar wel ruimschoots te veel en ruimschoots te vaak) en drinkers die zich helemaal van de wereld zuipen dus bingen, soms meerdere dagen lang 24/24h sterke drank zonder erbij te eten. Zoals je vroeger dronk zo val je ook terug.

Uiteindelijk is het allemaal slecht en potentieel dodelijk (ik heb meerdere voorbeelden van dichtbij gezien helaas) en ook als je je precies aan de officiele aanbevolen limiet houdt dan is het eigenlijk te veel, althans in mijn ervaring, want dan drink je nog steeds zodanig dat je alleen maar zin hebt in meer. 

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
4 minuten geleden zei bumperjim:

Ga jij nou eerst ff lekker heel lang droog blijven anders wordt het nooit wat!! 😁 Een jaar, zou ladyjane zeggen. 

"De uitzondering" zal je nooit worden, ben ik ook niet. Je blijft verslaafd. Er bestaat niet zoiets als gewoon lekker drinken wat je wil zonder dat je verslaafd bent. Nu niet en als je straks 130 bent ook niet. Helaas. Er is geen drink hack. 

Dat zeg ik ook niet, ik zei dat je dat wilt en ik bedoel dat je jezelf daarmee voor de gek houdt dat is toch de verslaving die dat doet, je begrijpt me verkeerd denk ik. 

Geplaatst (bewerkt)
2 minuten geleden zei Kleinevos84:

Dat zeg ik ook niet, ik zei dat je dat wilt en ik bedoel dat je jezelf daarmee voor de gek houdt dat is toch de verslaving die dat doet, je begrijpt me verkeerd denk ik. 

OK 😁 ik ben inmiddels als de dood hier om te veel over matig drinken te praten

Ja jezelf voor de gek houden daar hebben de alcoholisten toch wel olympisch goud 😜

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
1 minuut geleden zei bumperjim:

OK 😁 ik ben inmiddels als de dood hier om te veel over matig drinken te praten

Nou dat blijf ik nog ff hangen want dat punt wil ik ook wel bereiken 🤣 en wat je verder zeo dat klopt ook allemaal, ik heb ook genoeg gezien en van dichtbij meegemaakt met meerdere familieleden en ik ben ook al wel bang voor de schade die er al is en is het deze keer toch wel iets anders want eeuwig je kop in het zand steken kan ook niet, ik merk de gevolgen ook al van het binge drinken en dat is zeer confronterend, en ik weet ook dat ik nu wel moet stoppen wil ik niet straks misschien eindigen met echt onomkeerbaar heftige schade als die er al niet al is  , maar helaas denkt de " verslaving" daar dus anders over en die moet ik dan dus een kopje kleiner blijven maken 😅

Geplaatst
14 uur geleden zei Claudius:

Nu kan ze der mond niet meer houden xD

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...