Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
34 minuten geleden zei OpperVaagheid:

AA zelf vond ik zelf niet echt iets, oudere mensen, meer die-hards.
NA paste beter bij mij, maar dat is per persoon natuurlijk verschillend.

Ja ik zat er ook al aan te denken daar op over te stappen, ik ben alleen bang om bekende daar te zien. Ik moet ook denk ik gewoon in een andere stad gaan.

Geplaatst
18 minuten geleden zei Kleinevos84:

Ja ik zat er ook al aan te denken daar op over te stappen, ik ben alleen bang om bekende daar te zien. Ik moet ook denk ik gewoon in een andere stad gaan.

Wees er juist trots op dat je bekende ziet.
Dan weet je dat zij er ook aan werken.

Geplaatst
1 uur geleden zei Kleinevos84:

Dan is die 6 maanden echt heel knap, als je het nog zo zwaar hebt, ik heb als ik stop niet constant zucht. Maar sja ik val dan ook wel in andere dingen, wat jij ook wel hebt toch?, en als ik echt zucht krijg, nu 1 keer in 3,5 week even gehad dan is het zwaar, ik hoop voor jou dat het dan wel minder gaat worden, lijkt me echt zwaar 

Jawel, ik heb een verslaafd brein. Misschien had ik al veel langer meerdere verslavingen. Maar nu heb ik vooral een probleem met eten of snoepen. Chocolade koop ik al niet meer. Maar ik kocht dan weer ijscreem en ik gebruik nog teveel suiker. Vooral s'avonds eet ik teveel maar ik twijfel of dat wel echt iets met mijn alchoholverslaving te maken heeft. 

Geplaatst
1 uur geleden zei OpperVaagheid:

Wees er juist trots op dat je bekende ziet.
Dan weet je dat zij er ook aan werken.

Bepaalde bekenden hoef ik niet meer tegen te komen, daar heb ik goede redenen voor maar ik snap wat je bedoeld, als het goeie mensen zijn is er ook niks mis mee 

Geplaatst
45 minuten geleden zei Claudius:

Jawel, ik heb een verslaafd brein. Misschien had ik al veel langer meerdere verslavingen. Maar nu heb ik vooral een probleem met eten of snoepen. Chocolade koop ik al niet meer. Maar ik kocht dan weer ijscreem en ik gebruik nog teveel suiker. Vooral s'avonds eet ik teveel maar ik twijfel of dat wel echt iets met mijn alchoholverslaving te maken heeft. 

Ja herkenbaar, ik heb het nu ook dat ik moet opletten dat ik niet weer teveel op mijn telefoon en achter schermen ga zitten,misschien is het onderliggende probleem wel gewoon veel moeite hebben met het leven op zich, de zin ervan, ik weet niet of jij dat ook herkent? Ik heb gewoon niet echt passies of echt ambities meer, ja ik hield heel erg van reizen, nog wel in mijn betere fases, maar ik ben bv ook een aantal jaar geleden compleet geswitcht van werk, van 10 tale jaren in de kinderopvang te hebben gewerkt, ( wat ik helemaal niet leuk vond) naar eerst als stewardess en nu werk ik nog steeds op schiphol, eerst vond ik het geweldig leuk, 2 jaar lang echt veel plezier erin gehad maar ja misschien als ik erover nadenk ,sinds overlijden van mijn hondje daarna 2 maanden thuis gezeten, ik dacht altijd wat overdreven als mensen zoveel last hadden van overlijden van een huisdier, tot ik het zelf mee maakte en ook al vond ik de vrijheid die je er ook voor inleverd en zorg ook best moeilijk omdat ik zo van vrijheid/reizen hou, had ik en heb ik nog steeds helemaal geen zin om een reis te plannen en dus ook geen enkel zin meer om te werken. Hopenlijk slijt het , jij zal dit iig wel goed kunnen begrijpen. 

Geplaatst
50 minuten geleden zei Kleinevos84:

Bepaalde bekenden hoef ik niet meer tegen te komen, daar heb ik goede redenen voor maar ik snap wat je bedoeld, als het goeie mensen zijn is er ook niks mis mee 

Ja oke, daar heb je wel een goed punt

Geplaatst

@Kleinevos84 Mijn hondje is ergens een last, maar ik zou haar niet willen missen. Internet is ook wel een verslaving van mij. Ik hecht mij ook aan sommige personen en als ze niet meer met mij willen praten heb ik zeer veel problemen daarmee. Ik had lang plezier op mijn werk tot er een andere leidinggevende kwam.  Nu ga ik niet meer werken. 

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Claudius:

@Kleinevos84 Mijn hondje is ergens een last, maar ik zou haar niet willen missen. Internet is ook wel een verslaving van mij. Ik hecht mij ook aan sommige personen en als ze niet meer met mij willen praten heb ik zeer veel problemen daarmee. Ik had lang plezier op mijn werk tot er een andere leidinggevende kwam.  Nu ga ik niet meer werken. 

Ja het is erg moeilijk alle verslavingen tegelijkertijd aan te pakken helemaal langdurig, en dat is naar en begrijpenlijk dat je er dan last van heb als je je aan die mensen hecht, ikzelf heb daarin nu juist het tegenovergestelde probleem, dat ik me eigenlijk al sinds mijn begin 20tige jaren niet meer echt goed kan hechten aan nieuwe mensen, dit komt denk ik doordat ik daarvoor een aantal keer diep gekwetst ben en aan de kant gezet door mensen die heel dichtbij mij stonden ook in mijn puberteit, en ook veel liefde gemist heb in mijn opvoeding, ik was een compleet ander persoon tot begin 20 en ik ben ook pas toen met drank begonnen,ik had er altijd daarvoor juist een afschuw tegen vanwege alcoholisten familie leden, maar toen heb ik een soort van besloten dat ik me niet meer zou laten kwetsen en ben ik daarna degene geweest die ook veel mensen gekwetst heeft en onjuist behandeld. Ik heb toen ook een hele tijd losbandig geleefd en was altijd op zoek naar verkeerde aandacht en heb anderen ook wel over mijn grenzen heen laten gaan, Ik hoop nu ik 40 ben dat ik weer terug kan komen bij mijn jongere ik, ik ben eigenlijk gewoon een heel rustig, gevoelig, lief en empatisch mens raar om over mezelf te zeggen maar het is zo en ik heb mezelf gewoon compleet verloren doordat ik zo gekwetst was en daarna mijn heil in drank,aandacht van foute mannen zocht, sex had waar ik nooit van genoot of zelf plezier in had of juist aandacht van lieve zachtaardige mannen die ik dan uiteindelijk weer kwetste. 

De mensen waarmee je werkt zijn erg belangrijk dat is ook de reden waarom ik zo bleef hangen op 1 kinderopvang ,daar wel hele leuke collega's, en idd helemaal een nare leidinggevende dat kan veel invloed hebben op de werksfeer.

bewerkt door Kleinevos84
Geplaatst

@Kleinevos84 Veertig is voor mij nog jong ik begon pas open te bloeien op mijn tweeënveertigste door een ontmoeting met iemand. Ik was daarvoor helemaal gesloten, ik durfde bijna geen mensen aanspreken. Ook niet als ik al zwaar gedronken had. Het is die persoon die ik nu eigenlijk nog steeds mis. 

Toen mijn ex wegging ben ik pas echt zwaar beginnen te drinken. 

Geplaatst (bewerkt)
17 minuten geleden zei Claudius:

@Kleinevos84 Veertig is voor mij nog jong ik begon pas open te bloeien op mijn tweeënveertigste door een ontmoeting met iemand. Ik was daarvoor helemaal gesloten, ik durfde bijna geen mensen aanspreken. Ook niet als ik al zwaar gedronken had. Het is die persoon die ik nu eigenlijk nog steeds mis. 

Toen mijn ex wegging ben ik pas echt zwaar beginnen te drinken. 

begrijp dat de breuk dan heel zwaar voor je viel 😞 je komt van ver en des de meer trots mag je zijn dat je het nu al 6 maanden volhoudt, ik hoop voor je dat je nu ook weer zelf kunt opbloeie en dat je die persoon weer zelf terug vind en het niet zo zwaar blijft voor je 

bewerkt door Kleinevos84
Geplaatst
8 minuten geleden zei Kleinevos84:

begrijp dat de breuk dan heel zwaar voor je viel 😞 je komt van ver en des de meer trots mag je zijn dat je het nu al 6 maanden volhoudt, ik hoop voor je dat je nu ook weer zelf kunt opbloeie en dat je die persoon weer zelf terug vind en het niet zo zwaar blijft voor je 

Ik volg haar nog steeds op Facebook, ik weet waar ze werkt en in welk dorpje ze woont. Ik heb het niet over mijn ex maar iemand die ik in 2004 ontmoette. Met mijn ex had ik pas later gesprekken. 

Maar genoeg over mij op je draadje. 

Geplaatst
1 uur geleden zei Claudius:

Ik volg haar nog steeds op Facebook, ik weet waar ze werkt en in welk dorpje ze woont. Ik heb het niet over mijn ex maar iemand die ik in 2004 ontmoette. Met mijn ex had ik pas later gesprekken. 

Maar genoeg over mij op je draadje. 

Dat vind ik niet erg ,ik vind het juist ook fijn naar anderen hun verhalen te luisteren en interresant , dan was het een heel speciaal persoon als het al zo lang geleden is, zou je wel weer contact met haar willen opnemen? Of is dat niet mogelijk of wil zij dat helemaal niet meer? En das wel herkenbaar sommige mensen blijven gewoon voor altijd in je hart, ik heb er ook een paar ,1 tje zei ook tegen mij dat ik hem jaren later weer zag "uit het oog maar niet uit het hart" ik vind het ook echt wel moeilijk soms aan mensen uit het verlede te denken en aan wat als ik die persoon op een ander moment in mijn leven was tegen gekomen...hoe was het dan gelopen..als ik zeg maar wel had gedurft die persoon echt toe te laten. 

Geplaatst
1 uur geleden zei Kleinevos84:

Dat vind ik niet erg ,ik vind het juist ook fijn naar anderen hun verhalen te luisteren en interresant , dan was het een heel speciaal persoon als het al zo lang geleden is, zou je wel weer contact met haar willen opnemen? Of is dat niet mogelijk of wil zij dat helemaal niet meer? En das wel herkenbaar sommige mensen blijven gewoon voor altijd in je hart, ik heb er ook een paar ,1 tje zei ook tegen mij dat ik hem jaren later weer zag "uit het oog maar niet uit het hart" ik vind het ook echt wel moeilijk soms aan mensen uit het verlede te denken en aan wat als ik die persoon op een ander moment in mijn leven was tegen gekomen...hoe was het dan gelopen..als ik zeg maar wel had gedurft die persoon echt toe te laten. 

Zij wil het helemaal niet. Slechts een jaar hadden we gesprekken met elkaar. Nu is het al lang geleden dat ik haar nog eens ontmoet heb. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...