boerrie Geplaatst 29 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2013 Hallo allemaal. Ik ben 45 jaar en besef dat ik eigenlijk sinds mijn jeugd, geen enkele, of alleszins zo goed als geen enkele dag zonder alcohol ben geweest. Ik drink weliswaar NOOIT tijdens de dag, enkel 's avonds en dan nog pas na 18.00 uur maar eenmaal het eerste glas binnen staat er geen rem meer op. Het heeft me bijna mijn relatie gekost maar dat heb ik terug onder controle. Ik vind van mezelf dat dit drinken problematisch is en wil er wel iets aan doen. Soms drink ik een week niets, maar dan moet er toch weer wat ingekapt worden. Het probleem is ook dat ik niet kan doseren, één goed glas wijn bvb kan ik niet dat moeten dan twee flessen worden. En elke ochtend het zelfde verhaal, vanavond drink ik niet nee vanavond gaat het me lukken. Enfin, ik heb hier heel wat te lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boerrie Geplaatst 29 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2013 Oh ja nog wel meedelen dat mijn beroep nogal wat verplichte recepties en zuippartijen met zich meebrengt, wat natuurlijk ook geen goed doet aan de "no alcohol behoefte" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2013 Ja Boerrie, gevonden! Je hebt een heel herkenbaar verhaal! 's Ochtends de beste voornemens hebben, zeker als je je rot voelt van de avond tevoren, en in de loop van de dag verdampen die voornemens. Ook ik was bijna mijn relatie kwijt. Dat is die rot drank toch niet waard! Iemand op het forum zegt altijd dat onze remblokjes kapot zijn: één is teveel en tien is te weinig! Ik ben eerst een jaar, behoorlijk succesvol, geminderd, maar merkte dat het me steeds meer moeite kostte om niet door te drinken, vooral als ik veel pijn had (mijn trigger). Uiteindelijk heb ik besloten om helemaal te stoppen. Mijn man drinkt wel, vrijwel iedere dag en met mate. Ook voor jou moet het dus mogelijk zijn om op recepties e.d. te komen en het alc. vrij te houden. Je goed van tevoren voornemen wat je i.p.v. alcohol gaat drinken en je daaraan houden! Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en daar heb ik veel aan gehad. Ik had zo'n hekel aan mezelf gekregen, door het me niet houden aan beloften, stiekem drinken en liegen! Mijn man kreeg na een half jaar droog staan pas weer een beetje vertrouwen in me. Zo vaak had ik al beterschap beloofd. Alleen door je gedrag kan je dat vertrouwen herstellen. Veel succes en vooral: hou vol. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2013 welkom boerrie en geen enkel beroep verplicht je tot meedoen aan zuippartijen, die keus maak je zelf, hoe moeilijk ook soms. Als de knop eenmaal om is, kan je keus je ook sterken en je weer trots laten voelen. mijn gevoel van eigenwaarde is eindelijk weer wat het was vóór mijn drankjaren. Eigenlijk beter nog, want de dingen waar ik destijds angst voor had en die ik met drinken uit de weg ben gegaan, ga ik nu wel aan en het is nog altijd weer goed gekomen. Uiteindelijk. Ik hoop dat je net zoveel aan dit forum zult hebben als ik! Succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 31 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2013 Dag Boerrie, Welkom hier. Je verhaal is herkenbaar. Drinken of niet drinken is een keuze. Maar het is wel gemakkelijker als je in een niet alcoholische omgeving leeft. Maar toch je bent zelf de baas. Hoop dat je hier de nodige steun vindt. Ik heb hiernaast ook nog de AA nodig. En ik heb de onlinebehandeling gedaan van Tactive. Er is genoeg waar je hulp en steun kunt halen als je wilt. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden