Komtgoed Geplaatst 28 augustus Rapport Share Geplaatst 28 augustus Hi allemaal, ik ben nieuw op dit forum dus hopelijk plaats ik dit topic op de juiste plek. even in het kort; al vanaf jongs af aan bekend met angst(stoornissen) waarvoor veel therapie gehad. Nu onlangs moeder geworden en de beerput van angsten is geopend. Dit uitte zich in enorme slapeloosheid waarbij ik op een gegeven moment niet meer sliep, te veel last van angsten en stress. ik heb slaappillen gekregen van de dokter en van de GGZ crisisdienst quetepine. Inmiddels ben ik na 3 maanden gebruik afhankelijk van de slaapmedicatie geworden (zopiclon) en neem ik 1 hele voor het slapen gaan. Dit gaat tot nu toe goed maar ik moet hier natuurlijk vanaf. nu heeft mijn huisarts aangegeven dat ik met Citalopram kan starten, vanaf aanstaande zaterdag op eigen verzoek, en dan moet ik de zopiclon met een kwart gaan verminderen in de eerste week en tweede week naar een halve. Echter lees ik als bijwerking van de Citalopram dat je slecht kunt gaan slapen. Doe ik hier dan wel goed aan? heeft iemand hier toevallig tips of advies over? Ik ben echt een leek op het gebied van medicatie, durfde vroeger niet eens een paracetamol te nemen en nu zit ik dus aan allemaal middelen. Help 🙂 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AfterForever Geplaatst 28 augustus Rapport Share Geplaatst 28 augustus Allereerst gefeliciteerd met je moederschap. Wat naar dat je een Angststoornis hebt. Ik zit in het zelfde schuitje. Ben bezig met opbouw fase sertraline waarbij ik oxazepam slik. Oxazepam ben ik nu rustig aan het afbouwen. Ik heb helaas geen tips maar wil je wel veel sterkte wensen. Lieve groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Komtgoed Geplaatst 28 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus Dank je wel! En wat naar om te horen dat jij in hetzelfde schuitje zit. Hoe gaat het met jou? Heb je ook last van slapeloosheid of dat niet? Wens jou ook sterkte en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AfterForever Geplaatst 28 augustus Rapport Share Geplaatst 28 augustus Ik heb 8 weken in bed geleefd vanwege extreme paniekaanvallen. Ik dacht werkelijk dat ik dood ging. Kon zelfs niet meer eten en voel 10 kilo af. Dit kwam helaas door de ophoging van sertraline waardoor mijn angst extreem werd. Ik kreeg uiteindelijk oxazepam en propronol (beta Blokker) voor mn angsten. Oxazepam is rommel wil ik nu afbouwen. Ik ben weer langzaam aan het starten met herstel. Zoals 5 minuten op home trainer en even in de tuin zitten 10 minuten in de zon en 5 minuten met de hond lopen. Maar dat vind ik dood eng nog steeds maar doe het wel. Daarna moet ik een paar uur rusten. Het is echt bizar wat angst heeft aangericht. En bij sertraline wordt het vaak eerst erger voor het beter wordt. Ik die fase dat het iets beter gaat ben ik dan nu eindelijk in beland. En je vraag over slapen. Ik wordt elke nacht met angst wakker maar dat wordt steeds korter en minder gelukkig. Wel slaap ik redelijk goed in. Ps ik merk dat dit forum best wel dood is. Jammer want we hebben hulp nodig. Maar we hebben elkaar hier nu haha. Groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden