Spring naar bijdragen

Angst voor afbouwen oxazepam

Aanbevolen berichten

Hallo lieve lotgenootjes 

Ik ben een vrouw van 41 jaar en Had nooit verwacht hier een berichtje te schrijven. Maar ik ben gelukkig niet de enige. In mei kreeg ik een ernstige terugval paniekstoornis waardoor mijn sertraline verhoogd moest worden en ik 24/7 paniekaanvallen had door de ophoging kon ik alleen maar op bed liggen en bijwerkingen van ophogen ervaren. Ik kreeg Oxazepam voorgeschreven en heb dit vanaf mei tot nu geslikt. Echter niet dagelijks maar sporadisch in de eerste periode tot 17 dagen geleden.

17 dagen geleden werd sertraline verhoogd van 100 naar 150 mg waardoor ik helaas dagelijks aan de Oxazepam moest 3x 10 mg soms 4x. Ik heb nu zo'n angst om af te bouwen vanwege mijn Angststoornis en cardiofobie alles wat met het hart te maken heeft ben ik bang van.  Dus hartkloppingen of overslaan van het hart krijg ik al snel paniek. 

Om te testen hoe ik reageer om mijzelf voor te bereiden op afbouwen heb gemerkt dat als ik snachts Oxazepam weg laat ik zwetend wakker wordt met hartkloppingen. Gelukkig heb ik propranolol (beta Blokker) erbij gekregen om dat op te vangen. Maar overdag kan ik heel vaak op maar 1 Oxazepam leven terwijl ik snachts in angst wakker wordt en er dan wel 1 neem. Maar goed to the point. 

Ik gebruik dus sertraline en oxacpam tot dat sertraline goed zn werk doet en dan moet ik afbouwen. Zie ik vreselijk tegen op. Moet dit perse met een vijl en weegschaal of overstappen op diazepam wat ik hier allemaal lees of kan ik het dan proberen te splitten in kwartjes on te kijken hoe ik reageer? Ik vind het allemaal zo ellendig dit. Ik had voor mn gevoel geen keus toen ik met oxacpam begon het was of of die vreselijke angstaanvallen met bijwerkingen van ophoging sertraline of oxazepam die de scherpte er vanaf hield. Nu heb ik er 2 problemen bij lijkt wel. Heb 3 maanden in bed geleefd en ben nu heel rustig aan het herstellen vind het zo eng straks dat afbouwen. 

PS maak het aub niet te ingewikkeld want veilen weegschaal zit ik niet op te wachten haha. 

Hele lieve groet 

Afterforever 🍀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...