Spring naar bijdragen

Nu of nooit, even voorstellen


Karakter

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben een jonge vent van 29. 8 jaar lang gestudeerd en inmiddels 2 jaar aan het werk. Ondertussen gemerkt dat ik zo'n vieze alcoholist ben geworden.

Het begon met een sixpackje bavaria, daarna halve kratjes bavaria op een avond.

Nadien werd het rode wijn. Rode wijn drink ik nu nog alleen tijdens gelegenheden.

Ik probeer nu echt van dagelijkse portie bier af te blijven. Meestal drinken ik toch nog 6 blikjes of flesjes Heineken. Zo heerlijk.

Gister eerste alcoholvrije dag gehad, heb een waterkoker gekocht en thee. Thee drink ik doorgaans alleen als ik doodziek ben.

Mijn eerste baan heb ik in feite verpest door mn studentikozen zuip gedrag door de weeks.

Nu ben ik bezig aan mn 2e uitdaging en ik wil het niet weer verprutsen door drank. Ik wil weer de fanatieke sporter en scherpe jurist zijn waarvoor ik geleerd heb. ik weet gewoon zeker, als ik het nu niet doe beland ik in de goot.

Ik heb jullie nodig, laten we elkaar helpen. Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom bij de andere vieze alcoholisten :$

Grapje hoor. Zo vies zijn we niet.

Heb je een plan hoe je dit tot een succes wilt maken? Simpelweg zeggen, ik stop is meestal niet genoeg. Dat ga je vast nog wel ontdekken. Of niet maar dan ben je een uitzondering.

Een grote ramp is het ook niet hoor als het niet direct lukt. Zolang de wil er maar is, en blijft, dan komt het vast goed. Heb je vragen of wil je af en toe gezellig meepraten, dan hebben we daar het dagdraadje voor onder Ditjes en Datjes. Soms gaat het daar over drank maar je mag er ook komen meekletsen over van alles en nog wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Karakter,

Welkom, ook van mij. Goed dat je de stap zet, want je weet dat de alcohol een aanslag is op je grijze cellen! Zonde om dat eerst kapot te maken voordat je aan de slag gaat.

Velen hier hebben eerst hun relatie, baan en/of huis moeten verliezen voordat ze zover waren.

Heb je al bedacht hoe je het aan gaat pakken? Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan. Dat was heel verhelderend, vooral ook om mijn valkuilen te ontdekken en hoe ik mezelf de kans gaf om weer te gaan drinken.

Terwijl ik eerlijkheid en betrouwbaarheid hoog in mijn vaandel heb staan, zakte ik toen af naar verbroken beloften, stiekem drinken en noem maar op. Ik kreeg een hekel aan mezelf.

Ga ervoor! Op de dagdraad, ditjes & datjes, is onze virtuele huiskamer. We kletsen daar over van alles en daardoor is er bijna altijd wel iemand. Op het moment dat het nodig is, schakelen we meteen om naar geven van steun of beantwoorden van vragen. Mocht men je per ongeluk niet horen, ROEP dan gewoon nog een keer.

Succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Karakter,

je hebt het getoond door je hier aan te melden

nu graag het vervolg laten zien door te blijven.

Goede voornemens zijn niet genoeg. Die hebben we vaak

al jaren gehad voor we het forum ontdekken.

Trouw zijn aan jezelf en je plannen en hard werken.

Dat kun jij ook! Succes!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...