Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hi allemaal,

Daar ben ik weer. Ik kom delen dat het nu ‘out of the open’ is. Ik heb het mijn partner opgebiecht, mijn moeder en een paar vriendinnen. Veel verdriet, maar wat een opluchting. Ik ben klaar om het probleem te gaan aanpakken en alles op te gaan lossen. Alle persoonlijke, emotionele steun en hulp ga ik wel ondervinden. Volgende week een afspraak bij de huisarts e.d. Ik heb alle vertrouwen dat het goedkomt.

Nu rest mij de vraag hoe anderen hun eventuele schulden hebben opgelost? Ik ben nog zoekende naar hulp voor het financiële stuk. 

Lieve groet

Geplaatst

Er zijn gezondere manieren om van je schulden af te komen dan jezelf te prostitueren... 

In elke gemeente kun je terecht bij de schuldhulpverlening. Je kunt al beginnen met een vrijblijvend advies gesprek en dan kunnen ze je aangeven welke mogelijkheden er in jouw situatie zijn. Wat er kan is afhankelijk van jouw situatie, de hoogte van je schulden, hoogte van inkomen / vaste lasten, het soort schulden etc. Niemand kan jou hier zonder deze informatie een goed advies in geven. 

• 5 months later...
  • 4 weeks later...
Geplaatst

Mijn ervaring is dat iedereen zich als eerst druk maakt over het financiële stuk, wat ook logisch is. Het direct oplossen van de financiële problemen werkt vaak averechts en door het wegblijven van het gokken worden financiële problemen vaak erg snel opgelost, omdat wij als gokkers gewend zijn om met weinig middelen te leven. Kortom hard werken en dan zijn over een tijdje de schulden al een stukje opgelost. 

Geplaatst
7 uur geleden zei Timberland:

Mijn ervaring is dat iedereen zich als eerst druk maakt over het financiële stuk, wat ook logisch is. Het direct oplossen van de financiële problemen werkt vaak averechts en door het wegblijven van het gokken worden financiële problemen vaak erg snel opgelost, omdat wij als gokkers gewend zijn om met weinig middelen te leven. Kortom hard werken en dan zijn over een tijdje de schulden al een stukje opgelost. 

Dat was ook de vraag van de topic starter. "Ik ben nog zoekende naar hulp voor het financiële stuk"...

In mijn beleving schets je wel een heel optimistisch beeld. Gokken kost vaak veel meer dan het oplevert. Vaak worden maanden lang alle vaste lasten niet betaald. Het gaat dan om gemiddeld €1500 - 2000 per maand. Als je dan stopt met gokken en (weer) gaat werken, en wél je vaste lasten betaalt, hou je vaak geen €1500 per maand over. Het duurt dus vaak tig keer zo lang om schulden op te lossen dan ze te creëren. 

Dat wil niet zeggen dat het niet kan. Schuldhulpverlening is er in verschillende vormen en maten. Bijkomend voordeel van bijvoorbeeld budgetbeheer is dat je vaste lasten betaald worden en je zelf minder geld direct tot je beschikking hebt en je dus minder impulsief (online) kunt gokken. Daarnaast kun je gelijktijdig werken aan het onder controle krijgen van de gokverslaving. Als dat onder controle is aan een schuldoplossing. Maar met professionele hulp dus. En dat traject is ook hard werken. 

• 2 weeks later...
Geplaatst

@Timberland

Precies dat! Mijn verslaving is ook in stand gebleven door het constant bezig zijn met het goedmaken van het verlies. Accepteren van het verlies en dat het niet meer terug komt is een grote en moeilijke stap in je herstel. Daarbovenop komt het besef dat het heel veel tijd kost om dit terug te verdienen en het weinig tijd kostte om het te verliezen.

Heb heel veel aan jou bijdrages gehad de afgelopen tijd, ook met het besef dat terugvallen erbij horen. Ik ben ook van plan om hier mijn bijdrage te blijven plaatsen.

Gr

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...