Spring naar bijdragen

Afbouwen diazepam


Aanbevolen berichten

Hoi ik leef in een hel nog steeds weet niet wat ik moet doen 

sinds de overstap van rivotril naar diazepam gaat het slecht met me alleen maar huilen en depressief achtig  

heb 2 weken geleden geprobeerd de diazepam af te bouwen dacht dat het niet slechter kon gaan dus heb 2,5 mg per dag afgebouwd van 20 mg ( ik neem trouwens ook 70 mg methadon ochtend en mertezepine en zolpidemtartraat in de avond) na precies een week ging het nog slechter werd zo bang en angstig en de onrust werd zo heftig dat ik meteen weer naar 20 mg ging maar nu een week ben nog steeds depressief achtig heel erg onrustig bang angstig hartkloppingen niet normaal terwijl ik me slaperig voel door de diazepam heb meerdere malen de psychiater gebeld en die zei gaat wel over terwijl ik in een echte hel leef en nu zegt ie probeer een kwart pil af te bouwen terwijl ik zo gek ben ik ben niet normaal gek aan het worden echt mijn hart doet zo een pijn door de angst en de depressie 

ik merk als ik de diazepam overdag neem dat ik juist banger ,onrustiger ,meer hartkloppingen en meer ga huilen en als ik het in de avond neem niet zo slaperig voel 

maar nu heb ik het de psychiater gevraagd om het in de avond te nemen en dat vind hij heel slecht omdat ik de mertezepine en de zolpidemtartraat neem dus hij zegt probeer het te verdelen 

ik weet niet meer wat ik moet doen ben helemaal naar de klote 

hij wil me nog antidepressiva geven maar dat heb ik geweigerd want merk nu al hoe slecht het afbouwen van diazepam gaat laat staan de antidepressiva straks als ze hun werk ook niet doen als de diazepam 

ik heb echt hulp nodig en weet niet waar ik het moet zoeken de huisarts stuurt me naar de psychiater en de psychiater wil geen second opinion aanvragen 

mensen ik ben ten einde raad graag hulp a.u.b. 

help me a.u.b. 

aub a.u.b. ik leef in een echte hel met angst bang onrust terwijl ik slaperig ben maar kan niet slapen en als ik bijna slaap krijg ik zo een warme gevoel in mijn hoofd en word ik zo depressief 

ik weet niet wat ik moet doen a.u.b. help me a.u.b. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Diametha

Wat naar om te horen dat je je zo slecht voelt. Het klinkt alsof je door een enorm moeilijke periode gaat, en ik begrijp dat het lastig is om te weten wat je moet doen. Het is goed dat je je verhaal hier deelt, want dat is een belangrijke stap.

Het is echt belangrijk om in contact te blijven met je psychiater. Blijf duidelijk maken hoe ernstig je klachten zijn en hoe ze je dagelijks leven beïnvloeden. Wees eerlijk over je gevoelens en ervaringen. Soms hebben artsen niet meteen door hoe ernstig iets is, en dan kan het helpen om dat steeds weer te benadrukken.

Als je het gevoel hebt dat je psychiater je niet voldoende helpt, probeer dan opnieuw je situatie met je huisarts te bespreken. Leg uit dat je je niet gehoord voelt en vraag of er andere mogelijkheden zijn voor hulp. Soms kan een andere kijk op je situatie helpen om een oplossing te vinden die beter bij je past.

In de tussentijd is het goed om te praten met mensen die je vertrouwt, zoals familie en vrienden. Het delen van je problemen met geliefden kan al een beetje verlichting geven. Zij kunnen je ondersteunen in het zoeken naar de juiste hulp en er voor je zijn als je het moeilijk hebt.

Als je het gevoel hebt dat je het echt niet meer aan kunt, wacht dan niet langer en bel een crisisdienst of de huisartsenpost. In acute situaties kun je ook altijd 112 bellen. Het is belangrijk om te weten dat er hulp beschikbaar is en dat je niet alleen bent.

Blijf zoeken naar de hulp die je nodig hebt en geef niet op. Je verdient het om je beter te voelen, en er zijn mensen en instanties die je kunnen helpen.

Sterkte en hou vol!

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...