Spring naar bijdragen

Stoppen met alcohol en wiet


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik was al een poosje geminderd, maar dronk en blowde nog steeds 3 dagen per week best flink en gebruikte op de andere dagen vooral wiet en soms ook alcohol. 

Nu ben ik een week gestopt en het vreemde is: geen centje pijn. Alleen maar positieve effecten. Dat is natuurlijk erg mooi, maar eigenlijk iets te mooi. Mijn vraag: komt dit vaker voor? Is het misschien dat ik er gewoon helemaal klaar voor was?

bewerkt door Sjors1
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sjors,

 

Ik heb hier zelf nog niet eerder van gehoord, ga het navragen bij een verpleegkundige/arts.

Zodra ik hier antwoord op heb meld ik me weer.

 

Met vriendelijke groet,

 

de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sjors,

 

Allereerst wat knap dat je gestopt bent met zowel de alcohol als de wiet. 

Het kan zijn dat de klachten iets later komen en dan kun je denken aan zweten, trillen, nare dromen.

Ook ligt het natuurlijk aan de hoeveelheid dat je de laatste tijd gebruikte, je vertelde dat je al een poosje geminderd hebt.

Hoeveel dronk je de laatste tijd nog?

Mocht je verder nog vragen hebben horen we graag van je.

met vriendelijke groet,

 

de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-5-2024 om 10:41 zei Sjors1:

Nu ben ik een week gestopt en het vreemde is: geen centje pijn. Alleen maar positieve effecten. Dat is natuurlijk erg mooi, maar eigenlijk iets te mooi. Mijn vraag: komt dit vaker voor? Is het misschien dat ik er gewoon helemaal klaar voor was?

@Sjors1, volgens mij zit je in de euforie fase van stoppen.
Ontwenningsverschijnselen zijn blijkbaar niet aan de orde.
Dat is normaal, de een heeft daar last van, de ander niet.

Daarna kan een terugval op de loer liggen.
Hoe denk jij  hier zelf over?

ps Misschien kun jij je voorstellen onder Wie is wie op het alcoholforum?
Zeer vermoedelijk krijg je dan nog meer reacties.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet precies hoe het werkt hier, maar ik neem aan dat jullie beiden mijn post kunnen lezen, dus ik antwoord in één keer, dat is wat gemakkelijker.

- Ik dronk in het weekend nog best stevig: ongeveer 2 halve liters bier van 12% en dan nog 3 'gewone' halve liters. En dus nog wiet erbij. Dat op vrijdag en zaterdag, en dan zondag wat minder.

Wat die euforiefase betreft: daar heb je een punt. Dat is ook de belangrijkste reden dat ik me heb aangemeld, mocht ik een moeilijk moment krijgen, dan hoopte ik het van me af te kunnen schrijven/te kunnen communiceren met anderen.

Wat me ws wel helpt: ik was ook al maanden bezig met YouTube filmpjes over alcohol aan het kijken, ik was met yoga begonnen en bovenal: ik zit in een intensief coachingstraject (wat in eerste instantie los stond van het alcoholgebruik) en deze mensen hebben me enorm geholpen met het inzien dat ik helemaal moest stoppen en waarom ik überhaupt gebruik.

Wat betreft het voorstellen: goed plan!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...