Spring naar bijdragen

Pact...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Geertje, fijn dat je vertelt hoe het voor jou aanvoelt allemaal.
Ik heb natuurlijk ook wel door de dag heen dat ik mijn lijf voel en de effecten in mijn hoofd overdenk.
In dat opzicht, ja, staat alles wel ongeveer in het teken van "wie ik ben heeft te maken met de A afbouw/ of de A."
Zeker. En dat is niet altijd leuk!!

Igor en Blondie: hup, weer achter ons aan hoor!

Madelief: heb je al geprobeerd of je de internetbehandeling kunt doen? Erg zinvol om daarmee te beginnen!

Vandaag gaan we er weer voor!
Soms denk ik: valt het best mee. Je moet gewoon een goed ander drankje nemen, een lekkere thee bv.

Ik ga me al wat beter voelen, dwz ben wel wat "mat"... maar ook fris in mijn hoofd. Geen zwaar hoofd, geen schuldgevoel. Fijn is dat!!

Good luck today.
Ik moet werken tot laat. Meld me nog wel denk ik. Fijne dag!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,

Wat een verhaal. Het is dat ik overdag nooit drink maar vooral dat iedere morgen zeker weten: ik stop om dan zo snel mogelijk te zorgen dat er wijn in huis is.

Ik neem me iedere dag voor: nu is het afgelopen en tot voor kort geloofde ik dat ook nog iedere keer.
Nu weet ik beter: zonder drastische maatregelen stop ik nooit.

Vandaar o.a. aansluiten bij dit pact en schrijven.

Het is een intriest verhaal en het past helaas bij velen van ons.

Toch: nu ik het zo keihard op mijn scherm zie denk ik: DAT WIL IK NIET MEER, dit wil ik niet zijn, ik ben eigenlijk toch iemand anders? en geeft het ook moed: AFGELOPEN UIT.

Ik zal erg vaak op deze pact-draad lezen en ook schrijven, ik zie het als een bij de hand genomen worden en me laten leiden naar mijn doel waarbij ik natuurlijk niet uit het oog verlies dat ik zelf voor de courage moet zorgen.

Hannah, dank je voor dit verhaal. Het mag niet het mijne zijn of worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi,


Ja, dat doet pijn maar het is natuurlijk wel begrijpelijk.

Dit zijn van die situaties die wij stoppers moeten ondergaan. Krijgen we de negatieve kanten niet van een ander te horen dan vertellen we ze wel aan onszelf toch?

Het is een strijd en die strijden we samen nietwaar?
Kop op en doorgaan!!!

Liefs en sterkte,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dees. Maar kun je dan eens niet rond de tafel gaan zitten en met hem bepraten dat je je daar zo rot bij voelt? Of heb je dat al gedaan? Constant een bevestiging dat je het niet goed doet of niet goed bent, helpt je toch ook niet om je zelfbeeld wat omhoog te krikken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Desi kom hier ff reageren omdat je op de dagdraad zegt dat je hier nog vrijuit kunt praten.
Maarre... het lijkt me geen goed plan om met hem in discussie te gaan als je (te)veel gedronken hebt.
Hoe is het nu met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen,

Momenteel gaat het hier goed.

Het ziet er naar uit dat ik dag 3 droog zal houden.

Ik zou graag ingaan op bepaalde berichten maar het duizelt mij.

Het ene moment wordt er hier "gepraat" en het andere moment wordt over hetzelfde onderwerp op de dagdraad verder "gesproken".
Prima maar ik trek dat niet, mijn grijze cellen hebben waarschijnlijk teveel te lijden gehad en bovendien ben ik van nature al niet zo snel van begrip.

Fijne avond nog en tot later of tot morgen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...