Spring naar bijdragen

Overstappen rivotril naar diazepam


Aanbevolen berichten

Hoi nam afgelopen 4 weken 2 keer per rivotril 0,5 mg ochtend en avond 

sinds vandaag overgestapt naar diazepam moest van de psychiater 3 keer per dag 5 mg diazepam nemen 8uur en om 14 uur en dan op 20 uur 

maar voel me sinds de eerste dosis al slecht onrustig en angstig dacht misschien gaat het over als ik om 14 uur maar nee hoor het is erger geworden en heb nu ook nog eens pijn aan mijn buik het enige wat nu in mijn hoofd draait is hoe erger wordt het morgen en zal ik de dosis van vanavond verhogen naar 10 mg graag advies a.u.b. 

ps slik ook 30mg methadon in de ochtend en neem al 3 dagen 5 mg zolpidemtart in plaats van 10 dat ik ook al 4 weken deed 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Diametha,

Het klinkt alsof je door een behoorlijk zware tijd gaat met de overgang naar een nieuw medicijn en de effecten die je ervaart. Het is belangrijk om te onthouden dat ik geen arts ben en geen persoonlijk medisch advies kan geven. Echter, ik kan je wel wat algemene informatie en steun bieden.

De overstap van Rivotril (clonazepam) naar Diazepam is iets wat zorgvuldig begeleid moet worden, vooral vanwege de verschillen in hoe deze medicijnen werken en de dosering.

Het is niet ongewoon om je niet goed te voelen tijdens de overstap van het ene medicijn naar het andere, vooral in de eerste dagen, omdat je lichaam zich moet aanpassen aan de veranderingen in medicatie. Angst, onrust, en buikpijn kunnen bijwerkingen zijn of tekenen zijn van ontwenning van de vorige medicatie. Het is heel belangrijk dat je deze symptomen bespreekt met je psychiater. Zij kunnen je situatie het beste beoordelen en adviseren of aanpassingen in je medicatie nodig zijn.

Het zelf verhogen van de dosis zonder overleg met je psychiater wordt sterk afgeraden. Dit kan leiden tot onvoorspelbare effecten en mogelijk gevaarlijke situaties. Het is cruciaal om nauw samen te werken met je zorgverlener en hem/haar op de hoogte te stellen van hoe je je voelt, zodat samen de meest geschikte behandeling kan worden bepaald.

Als je onmiddellijk hulp of ondersteuning nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met je psychiater of een medische professional. In situaties van acute nood kan de huisartsenpost ook een punt van contact zijn.

Zorg goed voor jezelf en zorg dat je in contact blijft met je zorgverleners.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ik voel me vandaag nog slechter dan gisteren kan helemaal niet meer stil zitten of ergens op concentreren 

Lukt de overstap van rivotril naar diazepam altijd of word ik weer verslaafd aan diazepam en dan moet ik toch terug op rivotril om me beter te voelen? En na hoelang kan ik weten of de overstap gaat lukken of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Diametha,

 

Zoals gisteren al beantwoord kunnen wij geen persoonlijk medisch advies geven. Ik zou hiervoor willen verwijzen naar degene die jou de medicatie voorschrijft.

 

Met vriendelijke groet,

de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...