Spring naar bijdragen

Ik zou graag iemand vinden om gesteund te worden, maar zélf ook zeker de ander te steunen


barbabob

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik heb veel positieve verhalen van mijn huisarts gehoord over dit forum en de mooie manier waarop jullie elkaar steunen.

Barbabob was als kind mijn held, vandaar mijn nickname . Geen pappa ondanks nickname, op dit moment ook geen relatie. Maar 2 relaties zijn zeker ivm alcohol gestrand. Ik ben trouwens 41 jaar.

Vreemd genoeg besef ik mij dit pas sinds 1 jaar en weet ik ook zeker dat ik een groot probleem heb, en dat mijn leven inclusief alles snel onderuit kan gaan. Daar ben ik sowieso al wat trots op, het erkennen van dit.

Ik drink te veel (bijv. 2 flessen wijn per dag, maar ook soms onder dwang van mijzelf 4 dagen of zo niets). Maar ERG moeilijk vol te houden...

Ik zou graag door een maatje gesteund worden in mijn moeilijke tijden, maar zeker óók de ander steunen in zijn/haar moeilijke perioden!

Ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die daar ook behoefte aan heeft.

Groetjes voor nu,

Barba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Barbabob,

Welkom hier! Inderdaad is het een belangrijk moment dat je beseft een probleem te hebben. Velen zijn een hoop kwijtgeraakt voordat ze zover waren; ik ook bijna mijn relatie.

Ik heb de internetbehandeling van Tactive gevolgd en heb zo geleerd mijn valkuilen te ontdekken en ook waarom ik dronk.

Je bent gelukkig nog jong en er ligt nog een heel leven voor je, dat er zonder drank heel anders uit zal zien. Natuurlijk is het niet gemakkelijk. Het drinken is een slechte gewoonte. Zelfs een stopwoordje is al lastig af te leren!

We hebben hier een virtuele huiskamer, onder dagdraad, ditjes en datjes. Daar komen regelmatig mensen langs en we kletsen over van alles. Zodra iemand komt om hulp of een vraag heeft, schakelen we onmiddellijk om en proberen die persoon te steunen. Mocht je per ongeluk niet gehoord worden, ROEP dan nog een keer a.u.b.

Er is een apart draadje "Zoek een maatje" waar je je vraag om een maatje kunt plaatsen. Er zijn meer nieuwelingen die ook zoeken m.i.

Ik loop al wat langer mee en ben voorzien.

Ik wens je veel succes en hou vol. Mocht je struikelen, dan zo snel mogelijk weer opstaan, ervan leren en weer met nieuwe moed beginnen.

Tot op de dagdraad.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Acer,

Bedankt voor je snelle berichtje :). Ik had idd al wat berichtjes van je gelezen.

Goede stap lijkt mij dat ook jij hier bent gekomen!

Nou: was mijn eigen initiatief, voelde mijzelf down the drain gaan, en DAT is gewoon uiteindelijk op straat of geen relaties of geen werk. Daar hard over nagedacht, en besloten dat ik daarvoor mijzelf te veel waard ben!

En jij dan? Wat was voor jou de directe aanleiding? En is het een beetje vol te houden?

Ben benieuwd!

Groetjes,

Barb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lytske,

Nou, vind mijzelf al best oud, hoor :). Maar nog de helft van mijn leven te gaan, dus ik moet, wil en zal het aanpakken.

Ook bij mij geldt: mijzelf verdoven qua emoties, er zit daarvan veel in mij, oa door knettergekke ouders, maar nog veel meer... Maar dat geldt vast op een zelfde soort manier voor ieder hier. Die emoties dus herkennen en erkennen en aangaan, dat is mijn wens :).

Dank voor je tip qua internetbehandeling, dat overweeg ik ook heeeeel serieus, maar dit was ook al een aardig stapje :).

Jij ook: doorbijten en zet hem op!

Groetjes,

Barb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Barba

2 flessen wijn per dag

maakt het de moeite waard

om te ontdekken

hoe je zonder gaat funktioneren.

Het zal niet gemakkelijk worden,

maar er zijn hier mensen die je voor zijn gegaan.

Voorlopig heb je dus al heel wat nieuwe maatjes hier

die je niet veroordelen, die je begrijpen

en die net als jij adb willen worden en blijven.

In het begin is het slim op per dag

de eerste niet te drinken.

Het loont:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi Jane,

Bedankt voor je fijne woorden. Vreemd genoeg voelt het hier nu al "warm" :).

Knap, hoor, dat je in 2009 al gestopt bent. Heb je daarna wel eens een terugval gehad?

Goed idee, de 1e maar eens even laten staan, bedoel je het glas of de fles ;) ?

Ben eergisteren maar gewoon radicaal gestopt, nix meer. Wel moeilijk slapen, hoor! Voel me ook onrustig, maar goed: that's part of the deal, toch?

Bedankt joh! Groetjes, Barba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha hoi, Dune,

Bedankt voor je wijze woorden!

That's a deal :). Ook voor jou? Heb jij dat ook, dat na het 1e of 2e glas de rem er helemaal vanaf gaat?

Mag ik je vragen hoeveel en wat jij op een dag dronk? Ben jij ook wel eens 's middags begonnen? Of om 12h tegen de kater? Zie dat je je in 2009 aangemeld hebt hier: maakte je je toen ook al zorgen? Of toen voor de 1e keer gestopt?

In ieder geval: knap werk dat je gestopt bent! Ik doe met je mee!

PS: ik weet nog niet precies hoe het werkt hier ... Steunen mensen elkaar hier ook op ERG korte termijn, dwz, als je echt op het punt staat om de dranksjop binnen te lopen?

Ben benieuwd!

Barba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Barba,

sinds ik hier kom heb ik geen terugval meer gehad.

slechts een keer een kersenbonbon op

die ik bij de rekening bij een chinees kreeg.

maar dat noem ik ik niet eens een uitglijdertje.

Voor ik adb ontdekte ben ik wel jaren aan het tobben geweest hoor

en zelfs een keer na 7 maanden teruggevallen

dus ook ik heb mijn worstelingen gehad

ben bovengekomen

en hoop boven te blijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi!

Knap hoor! Werkt het hier zijn echt zo goed? Klinkt hartstikke goed en motiverend. Ik merk nu al aan de berichtjes dat ik me daar beter bij voel. En ben er ook trots op dat ik mij hier aangemeld heb :). Vond het te moeilijk alleen...

Ik vraag me ook af af of "acute" behoefte bijvoorbeeld hier ook snel opgepikt wordt. Heb jij daar ervaring mee? Of is dat meer iets voor een maatje?

En een kersenbonbon: foei ;). (moet ikzelf nog over nadenken).

Doegdoeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Barb,

Dat directe contact krijg je eigenlijk alleen met een maatje, volgens mij. Als je op de dagdraad meldt dat je het moeilijk hebt en drank wil gaan halen, dan is er bijna altijd wel iemand online en zal met je gaan praten daarover, maar als je met je maatje na een tijdje tel.nrs. uitgewisseld hebt, dan kan je bellen als het fout dreigt te gaan.

De hulpverleners hier zijn alleen online en niet continu.

Groetjes,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bob,

ik dacht dat ik wel kon minderen, maar na jaren getob en gedeal met mezelf moet ik erkennen dat mijn rem kapot is.

Ik zuip door tot ik er letterlijk bij neerval, met alle gevolgen van dien..

het kwam er in de praktijk op neer dat ik 3 a 4 dagen van de week 2 flessen wijn opzoop.

de kater kwam,.. maar na een dag of 2 a 3 begon alles weer van voren af aan...

een sociaal drinker kan ik nooit worden, dat is echt een illusie, dus...

al heeft dat inzicht me wel jaren gekost.

Wat mijn trigger is, dat ik na dagen, ik bedoel meer dan een week, het allemaal niet meer zo somber inzie, iedereen drinkt immers,.. en dan mag ik weer,..

om vervolgens weer in een kater te belanden en het besef krijg dat ik er echt mee moet stoppen.

De volmaakte bekende circel dus...

die moet ergens worden doorbroken...

overigens heb ik nooit gedronken om de kater te lijf te gaan, als ik een kater heb word ik al ziek bij de gedachte aan het gif, de trek komt weer pas minstens een dag erna...

voor 2 uur dronk ik sowieso nooit, begon rond uurtje of 4...

maar goed, jij hebt de eerste vandaag ook niet genomen!

Weer een dag erbij!

TOP!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

overigens zoek ik ook een maatje,... in de huiskamer vind ik niet zoveel aansluiting, het is net of iedereen elkaar al goed en lang kent, als ik iets zeg word er niet zo erg op gereageerd, dat snap ik wel, maar maakt het voor mij een beetje lastig..

er zijn zoveel namen en berichten,...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dune, ik ervaar precies hetzelfde. We zijn dan ook tegelijk gestopt dus allebei nog nieuw. Maar eens, toen ik op het punt stond naar de supermarkt te gaan (ik woon ernaast) toen meldde ik dat op de dagdraad en binnen 3 minuten had ik van 4 mensen een steunend antwoord. Het heeft mij toen gered.

Dus de dagdraad werkt wel degelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bar, je leest dit vast als je weer online bent; in de huiskamer van dagdraad wordt geouwehoerd, gevochten en gesteund.........geruzied en gelachen en gereflecteerd. Voor elk wat wils. Een nieuweling voelt zich in begin onwennig, ik tenminste nog wel, maar als je hulp nodig hebt dan is daar altijd iemand. Daarom kom ik er wel en post ik zodra ik maar half denk dat ik wat te melden heb, zodat iedereen aan mij gewend raakt en ze me bij de les houden. Alle steun is nodig indien nodig en ik heb mijn trots laten varen want ik kan het niet alleen.

Bar, Dune en ik zijn nieuw, laten we waar mogelijk de huiskamer eigen maken dan lijkt het niet dat niemand ons kent of ziet.

Dune, jou Wie is Wie lijkt zoveel herkenning voor mij, alsof ik mijzelf terug las.

Doseringsprobleem, hm.

Ik riep altijd: Live life to the max!

Dat deed ik op alle fronten (maar dus ook met zwaar bier en daarom zit ik hier tralala)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi barbabob,

Wat goed dat je hier hebt aangemeld.

Ik ben net als dune en leeuwew ook net nieuw hier en ben dus ook even aan het zoeken hoe ik hier steun kan vinden op dit forum.

Heb zelf de onlinebehandeling gedaan met als doel minderen. Dat minderen lukt niet, nu gewoon stoppen.

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi Dune,

Jij ook clean gebleven dus? gefeliciteerd! Knap gedaan! Voor vandaag weer de zelfde afspraak? Gewoon niets? Op naar de Jumbo voor verse munt en honing! (en deze keer níet om mochito's van te maken ;) ).

Proberen te minderen lukt bij mij ook niet ... het is alles of niets. Er is te veel kapot gegaan door alcohol, dus ik zet in op "niets".

En die trigger: herken ik ook 100%: na een paar dagen, ah, zie je nou wel, ik kan zonder als ik wil, ahum. En dan dus weer los zonder rem een aantal dagen. En dan weer terug naar af. Maar zeker óók gekoppeld aan emoties. Vervelende emoties, maar óók fijne emoties.

Nota bene: 10 dagen geleden werd ik aangereden (dus niet mijn schuld), maar was als de dood dat mn bakkie total-loss verklaard zou worden, en dus slechts de dagwaarde terug zou krijgen. Het nieuws dat alles vergoed zou worden, daar werd ik zo blij van dat ik als "kadootje" voor mijzelf een fles Beerenburg heb gekocht..... Pfff.

Groetjes voor nu, en we hebben een deal voor vandaag, he?

Barb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Laura,

Oók jij: wees trots dat je het lef hebt gehad je hier aan te melden. Voor mij de 1e stap, en word nu al blij van alle berichtjes.

Bij mij dus dit: alles of nix, "doseren" lukt niet, wel erg jammer, maar t'is nu eenmaal zo. Dan maar the hard way.

Jij ook: zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Barb,

Wij hebben een deal!

Vandaag nemen we de eerste niet!

Heel herkenbaar allemaal,,, je vierde de vergoeding, maar als die totaal anders was uitgrpakt had je een keisterk argument gehad om ook los te gaan!? want je baalde immers,. zo is er altijd een ijzersterk argument te vinden.

Bij mensen waar 1 teveel voor is en 100 te weinig, zoals bij ons, kunnen we idd beter wijs zijn en beslissen, die ene nemen we dus niet!

Zet um op als ik het kan, kan jij het ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Barba,

Ik heb altijd gedacht dat je een vrouwspersoon was! Ook mijn held(in).

Moedig van je dat je hier bent gekomen, ik zag dat je al veel ondersteunende berichten had. Ik las ook een vraag over wat te doen bij acute behoefte: je kunt je melden op de dagdraad, daar word dan zsm gereageerd, en je kunt een maatje aanschrijven met een persoonlijk berichtje. Net even, wat voor jou van nut is. Wat mij helpt is 'doen'. Actie is de vijand van de gedachte, roep ik altijd. En is jou trek een gedachte of een gevoel? Ik ben van mening dat ons denken een grote rol speelt in onze verslaving en dus hebben we afleiding nodig.

Wat werkt voor jou?

Hou je van: schrijven, lezen, wandelen, surfen, koken, hardlopen, computeren, acteren, werken, knutselen, wat is jouw uitdaging?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...