Spring naar bijdragen

NU Vandaag


BamBam

Aanbevolen berichten

Nu Vandaag

Nu, Vandaag, wil ik proberen alleen deze dag
te leven en niet te proberen alle problemen van
mijn hele leven in één keer aan te pakken. Ik
kan gedurende twaalf uur iets doen, dat me
helemaal van mn stuk zou brengen als ik het
een leven lang zou moeten volhouden.

Nu, Vandaag, wil ik gelukkig zijn. De meeste
mensen zijn zo gelukkig als ze zich voornemen.
Nu, vandaag, wil ik mezelf aanpassen aan de
situatie en niet proberen alles naar mijn hand te
zetten. Ik zal mijn kans grijpen als die komt en
me daar naar richten.

Nu, Vandaag, wil ik proberen mijn geest ster-
ker te maken. Ik wil studeren. Ik wil iets nuttigs
leren. Ik wil geen geestelijke nietsnut zijn. Ik wil
iets lezen dat inspanning, overdenking en
concentratie vergt.

Nu, Vandaag, wil ik mijn geest op drie
manieren oefenen: Ik wil een goede daad doen
voor iemand zonder dat het uitkomt. Als iemand
er weet van heeft, telt het niet. Ik wil tenminste
twee dingen doen waar ik geen zin in heb,
alleen maar om te oefenen. Ik wil niemand mijn
gekwetste gevoelens tonen. Het kan best zijn,
dat ze gekwetst worden, maar vandaag wil ik
dat niet laten merken.

Nu, Vandaag, wil ik vriendelijk zijn. Ik wil er
zo goed mogelijk uitzien, me netjes aankleden,
rustig praten, beleefd zijn, nergens kritiek op
hebben, nergens aanmerkingen op maken en
niet proberen iemand te verbeteren of de wet
voor te schrijven behalve mezelf.

NU, Vandaag, heb ik een programma. Het
kan zijn dat ik het niet precies uitvoer, maar ik
heb het in elk geval. Ik wil mezelf twee rotdingen
besparen; haast en besluiteloosheid.

NU, Vandaag, wil ik een half uur voor mezelf
nemen en ontspannen. Tijdens dit half uur,
wanneer het ook is, wil ik proberen meer inzicht
in mijn leven te krijgen.

NU, Vandaag, wil ik onbevreesd zijn. Ik wil
niet bang zijn om te genieten van alles wat mooi
is. Ik wil vooral niet bang zijn om te geloven, dat
als ik aan de wereld geef, de wereld ook aan mij
zal geven.

(niet zelf geschreven hoor, is een overdenking, weet niet van wie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Je zwakheid is je sterkte,als je weet wat je niet kan of kunt kan je daar niemand mee helpen.Als je weet wat je wel kan of kunt kan je dat met iemand delen,je leert daar iemand iets mee.Dit is visa versa,want er is geen mens die alles weet ,deel en je hebt nooit honger.
Als je een wijsheid hebt en die niet deelt ben je dom omdat deze verloren gaat als niemand die te weten komt.
Als je iets niet weet en je mond houd ben je voor altijd dom ,als je iets vraagt maar voor een minuut.
Veroordeel niemand, beoordeel niemand,dit vindt geen ieder leuk ook je zelf niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wandel, probeer eerst eens een dagje niet te drinken ?
heb je je al aandemled voor de internetbehandeling ? Of misschien is de braintraining we wat voor jou ?
Door de braintraining kreeg ik ineens zin in sinas ipv bier, en het mooie is dat je niet de intentie hoeft te hebben om te stoppen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Hallo Woman
Een dagje niet drinken gaat niet ,dus nu al vanaf 1- 1- 2010 geen druppel alcohol.
Dit komt omdat een ruzie,waar ik van geschrokken ben,me mijn ogen heeft open gemaakt.
Ook en zeer zeker met de hulp van de Heer,het geloof laat ook je ogen open gaan,geeft je hulp voor de rest van wat er komen gaat.
De Heer geeft je dat wat je aan kunt,je moet er wel voor vechten,met niks doen gebeurd er niks.
De eerste stap zul je zelf moeten doen,jij bepaald waar naar toe,het is je eigen vrije keus.Je wilt of je wilt niet,vraag met je eigen vrije wil hoe en de Heer geeft je een antwoord.
Denk je dat er geen antwoord komt dan luister je niet goed naar je zelf of je wilt niet echt.

Hij helpt een ieder ook jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wandel,
Knap van je dat je al deze maanden al niet meer hebt gedronken. Mag ik vragen hoe je dat hebt aangepakt?
Je hebt gelijk met wat je zegt dat de 1e stap jijzelf moet doen. Daar zit ik nu ook mee, wil ik echt stoppen/minderen met drinken of niet?
En ja, gelukkig heb ik ook een Heer en Vader die voor me zorgt en Hij wil het goede, het gezonde voor mij. Ik denk niet dat Hij wil dat ik mijn lichaam vol giet met wijn ;-)

Woman, dat zou ik ook wel willen, dat ik ineens gewoon een ontzettende zin krijg in een glaasje sap of prik ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

BamBam lees het nu pas, bijna een jaar later, wat goed zeg en wat mooi om naar te leven.

Tekst van jouw is ook heel mooi Borretje, ontroert me een beetje.
Net zoals dat stukje waarin een vrouw samen met de Heer over het strand loopt en dan terug kijkt naar de voetstappen die ze achter hebben gelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
Originally posted by: wandel
Hallo Woman
<BR>Een dagje niet drinken gaat niet ,dus nu al vanaf 1- 1- 2010 geen druppel alcohol.
<BR>Dit komt omdat een ruzie,waar ik van geschrokken ben,me mijn ogen heeft open gemaakt.
<BR>Ook en zeer zeker met de hulp van de Heer,het geloof laat ook je ogen open gaan,geeft je hulp voor de rest van wat er komen gaat.
<BR>De Heer geeft je dat wat je aan kunt,je moet er wel voor vechten,met niks doen gebeurd er niks.
<BR>De eerste stap zul je zelf moeten doen,jij bepaald waar naar toe,het is je eigen vrije keus.Je wilt of je wilt niet,vraag met je eigen vrije wil hoe en de Heer geeft je een antwoord.
<BR>Denk je dat er geen antwoord komt dan luister je niet goed naar je zelf of je wilt niet echt.
<BR>
<BR>Hij helpt een ieder ook jou.quote>


- Hier ook teveel ruzie en dan kwets je mensen die het infeite totaal niet verdienen en er zelfs niks mee te maken hebben.

- Er sneuvelen ook nogal wat dingen de laatste 24maanden

- De auto zijn batterij is leeg simpelweg omdat ik zelden lang genoeg nuchter ben om terug onder de promille grens te komen (gelukkig heb ik nog dat verstand)

- Financieel daalt de boel ipv stijgen (ondanks arbeid) dusja de lijst gaat door en door

- Wie weet trekt mijn lever het nog 20 maar voor zelfde maar 5 of 10 jaar mee (kenners zeggen dat aan dit tempo ik binnen de 10 jaar zal mogen blij zijn dat ik dat uberhaubt haal) wat ik op zich geen probleem vind maarja dan sta je daar waarschijnlijk met net iets te jonge kinderen om te kunnen denken of zeggen voila "het is aan jullie".

- Ik zou graag nog "iets" overhouden van de jaren dat ik "workaholic" & "alcoholic" was (dagen van 20uur waren mij niet vreemd, zeg maar weken van 140 uur en dat jarenlang).

** Denk dat ik dus totaal gekraakt ben op een gegeven moment.

Feitelijk kompenseerde de 3 liter koffie nog ergens goed de 3 liter bier maarja een mens kan niet zo verder blijven leven hé. Allez ja dat kan wel maar de vraag is hoelang.

- En als ik sociaal drink dan moet ik nog thuisgeraken ook.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Nu vandaag lees ik ergernissen over nep-alci's en nepmensen en herhaalgedrag van multistoppogingen ................................

't Zal allemaal waar wezen;

NU VANDAAG BEN IK BLIJ MET IEDEREEN OP DIT FORUM DIE SAMEN MET ONS ALLEMAAL niet kapot wil gaan aan alcohol. Dit forum is een zegen nu vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Rustig Monster, rustig. Nu vandaag las ik veel goeds op de dagdraad, en als jij je mond wil houden worden nóg meer wijze woorden geschreven :D .

 

Nu vandaag 

denk ik de hele dag aan het feit dat voor iedere verslaafde geldt: overgave of de dood. Een van ons, verslaafden, heeft ervoor gekozen om te stoppen met vechten. Moegestreden. Uitzichtloos vechten met Ons Probleem.

 

Wij lijden aan terminale uniciteit. Hoe uniek onze rugzakken zijn is vaak op het forum te lezen. Hoe terminaal het is als wij ziekelijk blijven denken en blijven vechten in ons eentje in plaats van hulp te vragen lees je nu hier.

 

Nu vandaag hebben wij een dodelijke ziekte onder onze leden en ik kan het ff niet hebben dat er mensen spelen met de mogelijkheden om tóch nog ff niet te stoppen. 

Om terug te krabbelen, uit te stellen, te bagatelliseren of , misschien nog wel erger, het alleen te doen. Denken dat wilskracht genoeg is om stiekem te kunnen stoppen wat stiekem begonnen is en stiekem ooit wéér kan beginnen.

 

Nu vandaag moet ik wijzer wezen, ik kan het wel hebben maar ik wil het niet begrijpen. Ieder heeft recht op zijn eigen manier, zijn eigen tempo van minderen of stoppen. Willen jullie mij wijzen op ongeduld en beter-weten zodra ze de kop weer op steken? Wel doen he, als ik niet bijgestuurd word dan raak ik van mijn lijn af........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...