Spring naar bijdragen

even iemand om mee te praten?

frenchlady

Aanbevolen berichten

• 3 weeks later...

Hee frenchlady,

Ik heb je gevonden. Als je wilt stel je dan voor op "wie is wie". Je krijgt dan reacties van mensen die nieuwelingen op het forum verwelkomen, zoals ik.

Op de dagdraad, ditjes en datjes, is onze virtuele huiskamer. We praten over van alles, maar op het moment dat iemand steun of hulp nodig heeft, schakelen we direct om en proberen te helpen.

Hoe is het nu met je? Heb je het droog kunnen houden sinds je je hier hebt aangemeld?

Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan om de alcohol de baas (AdB) te worden. Heb jij hulp ingeroepen of probeer je het zelf te doen?

Het jezelf voor gek zetten e.d. kennen we hier allemaal. Je bent hier onder mensen die allemaal in hetzelfde schuitje zitten, dus voor ons hoef je je niet te schamen.

Ik hoop op de een of andere manier iets van je te horen.

Succes en sterkte,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Lyste,

Bedankt voor je berichtje.

Ik ben erachter gekomen dat ik vooral borrels drink als ik ergens heel erg tegenop zie...

Dus dat resulteert in genante gevallen en vaak voelde ik me de dag erna nog rotter. Finaal over mijn eigen grenzen heen.

Ik heb inmiddels veel contact met twee mensen op het forum die in in vertrouwen heb genomen over mijn laatste blunder.

Ik probeer het probleem nu aan te pakken waardoor ik juist die borrel nodig had.

Op dit moment dus al een paar weken geen druppel gedronken en wel op verschillende sociale bijeenkomsten geweest.

Ik weet diep in mijn hart dat ik het niet nodig heb om me zo te verdoven en de ene dag is makkelijker dan de andere.

Eenzaamheid en angst is geen rede om je te verzuipen!

Doe mijn best en begin inderdaad een beetje mijn weg te vinden op het forum.

De heftigheid van verdriet de eerste dagen is in ieder geval weg en durf hier echt eerlijk te zijn.

Super fijn om achter gesloten deuren een keer je hart echt te luchten en ik merk dat ik ondanks je elkaars identiteit niet kent, me wel verbonden voel waardoor ik me ook sterker voel om niet te vervallen in oud gedrag.

Bedankt voor je lieve berichtje!

slaap lekker

Frenchlady

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ken er alles van.

Ik zit ook gewrongen met negatieve gevoelens over mijn alcohol gebruik.

Ik drink gelukkig NOOIT tijdens de dag, enkel 's avonds en dan nog na 18.00 uur maar dan is het hek van de dam.

Ik drink elke dag minimaal 1 pils, een aperitief en dan een glas of 8 wijn, meestal rozé wijn.

Mijn gedrag os met momenten niet te pruimen.

En elke ochtend sta ik op en zeg ik vandaag drinken we niets, soms lukt het me tot meer dan een week en dan is er toch weer die behoefte om even wat te drinken

Bah ik heb geen karakter :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...