Spring naar bijdragen

binge drinken

krekel

Aanbevolen berichten

door gisteren te zijn gestopt met de zieke relatie, voelt het helaas alsof ik dag 1 van de afkick weer inga. Dat contact was extreem verslavend.

Voel me lichamelijk zieker dan ooit

En t blijkt dat ik door de stilte nu dat veel meer mis dan dat ik drank ooit heb gemist.

Was misschien handiger geweest om het te laten bestaan tot ik weer wat sterker was, maar verdroeg het gewoon niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Krekel,

Er zal nu zeker een stilte voor je vallen

maar je schrijft zelf al een zieke relatie

en een zieke relatie kan nooit gezond zijn voor je

dus wat dat betreft denk ik dat je voor jezelf wel de juiste keuze hebt gemaakt.

En als het contact zo extreem verslavend was

val je nu dus in een soort leeg gat

ja, de aandacht zal je nu missen en dat doet verdriet

daar kun je inderdaad zelfs lichamelijk ziek van worden.

Of je het had moeten laten bestaan tot je weer sterker bent

ik weet het niet...

je bent nu toch aan het herstellen

dan maar even helemaal doodziek om er straks echt weer tegenaan te kunnen?

Een zieke relatie lijkt me ook een bron van spanningen opleveren

en zou een trigger kunnen gaan worden voor je alcoholgebruik?

Veel hier komen Krekel

in contact blijven met de mensen

het is niet dezelfde aandacht

maar je bent in ieder geval niet alleen! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Krekel,

Ik vind het ontzettend goed dat je alles hebt weg gesneden wat niet goed voor je is. Je hebt nu écht voor jezelf gekozen! En zoals je je nu voelt; things can only go up! En bedenk; we kunnen ons niet goed voelen zonder te weten hoe slecht voelt.

Dus ga er gewoon dwars doorheen; ga gewoon midden in het ziek voelen zitten en laat het over je heen komen; huil, schreeuw, scheld, lach, krijs, whatever; doe wat je in je voelt op komen (dit kan natuurlijk ook helemaal niets zijn) laat het stromen, laat het los, laat het gaan. Het is wat het is en het wordt alleen maar beter.

Sterkte voor vandaag en een fijne dag toegewenst :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lief Sabine dat je dat schrijft...

Tis jammer dat wat goed voor je is vaak zo slecht voelt in de aanloop , maar dat zal de alcoholist wel in me zijn.. Een hang naar alles wat vernietigt.

inderdaad maar verdragen en erdoor heen gaan...

jij (ook) een fijne dag!;)

Die van mij zullen wel weer gaan komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is ook zo... vandaag 1 uur een breuk in de bewolking

kreeg een idee hoe ik het verder ga aanpakken wat werkwensen betreft.

Dag 6 nu, nog wel erg ziek ook door het vierdubbele gepaf en het vervelende heerschap wat nog een boodschap achterliet vandaag, waaruit alle soorten van desinteresse bleek over het verloop..

Wil nooit meer gevangen zitten in mn lijf als ik het moeilijk heb door ziek te zijn van drank, Dan ben je helemaal zo gehandicapt

Nog 1 voordeel als dit nog langer had geduurd was ik echt helemaal stuk gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een licht voor je, Krekel!

Fijn voor je.

Schrijf je nieuwe werkplan uit, zodat je van daaruit

verder kan als je het eens moeilijk hebt.

Ik schrijf mijn dieptepunten op,

maar ook zeker mijn hoogtepunten.

Uit beiden haal ik veel energie!

Laat de desinteresse lekker voor wat ie is...

Je bent meer waard, good riddance!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Gwen en sowhat,

Ja dat was opeens zo'n lichtend stukje in de nog wat duistere dag

ben ik zeker van plan, die dingen op te schrijven

heb een to do lijst hier liggen en ga het van de bodem af aanpakken. En blijf het hier ook maar schrijven. Ook goed om jezelf te confronteren

en fijn om suggesties ook van jullie te lezen.

Slapen gaat nog vrijwel niet drie uur vannacht en heel veel koffie en sigaretten

maar weet wel uit ervaring dat dat steeds minder wordt naarmate ik ook meer kan doen.

Het gaat nu twee keer zo langzaam als ik normaal gesproken gewend ben,

maar wordt nog dagelijks geprikt met sms en vlieg dan weer helemaal tegen het plafond met nodige peuken en met koffie.

Vind het moeilijk om me af te sluiten van dat geprik, kan hem namelijk niet blokkeren van mn mail. Dat blijft zichtbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Huttula en Sowhat,

ja dat zou goed zijn.. ga ik ook weer doen.. Weet dat het werkt. Heb natuurlijk afgelopen twee weken tijdens het drinken en beter worden alleen maar thuis gezeten.

Maar daar gaat zeker verandering in komen.

dat is zeker een optie wegklikken die trope, maar hoop stiekem nog altijd dat er eens echte liefde uit die pen komt hoe stupide ook..

Maar de kaarten zijn zo geschud dat hij me nu voorlopig met rust gaat laten totdat ik in zijn optiek weer vatbaar ben voor wat zoete koek en dan wordt het net als drank

niet toegeven. Dus heb een alerte periode voor de boeg.

Gelukkig weet ik wel dat hoe vaker je nee roept hoe sterker je wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleuren zijn nu heel mooi

Vond zelf nog een rood met witte stippen paddestoel met een smurfen volkje eronder

Je moet wel heel goed zoeken...ikzelf heb er een foto van gemaakt

Doe wel vaker gekke dingen met mijn nuchtere kop

en dat is heerlijk

Mogguh trouwens oh ik moet aan het werk

Fijne dag nog...hoop dat je veel mooie dingen ziet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he Huttula a3 en appeltje,

fijn om weer wat berichtjes van jullie te vinden...:present:

Wat voor soort smurfen zie je dan?:D

Dag 7.. tis een beetje rauw nuchter worden deze keer. Erachter komen dat intensies

van iemand totaal niet kloppen. Dat besef begint nu echt wel binnen te komen. Dacht dat het de liefde van mn leven was:$

Inmiddels geen enkele wens meer om nog iets te horen van die kant. Het was gewoon een vergissing.. het is wel knallend stil, na die 80 smsen per dag..

Ik kijk uit naar wat energie om het er inderdaad uit te fietsen en te lopen, dat lukte vandaag nog niet.

Ben nog nooit zo ziek geweest , even voor eigen record

Heel blij met het forum!, zou niet weten hoe ik deze dagen door moest komen zonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krekel ik was toch mijn stopschrift aan het lezen...nou echt vermoeidheid en stijfheid op nr 1

Dat heeft echt een hele tijd geduurd

Beetje beweging geeft ook weer iets van energie

Elke dag een beetje meer<opbouwen>

Soms moet je jezelf er net ff toedwingen om het te doen dat blokje om

Je zit alwel weer op dag 7 he...

Heb jij de uren ook geteld?

Ik wel...na een week ben ik toch begonnen met dagen anders raakte ik de tel kwijt<paniek>

Op naar dag 8

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Krekel,

Je bent in mijn gedachten. Ik ben blij dat het langzaam aan de goede kant op gaat. Inderdaad naar buiten, de sores uit je hoofd laten waaien en endorfientjes opdoen.

Je bent het waard om voor jezelf te knokken. Laat .... maar omhoog vallen! Nee, er komen geen echte liefdesuitingen, alleen als hij weer probeert bij je te slijmen. Laat hem daarvoor maar iemand anders zoeken!

Sterkte hoor.

Goed dat je een idee hebt voor de toekomst. De creativiteit begint weer te stromen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Huttula en Lytse,

Ja sta er van te kijken dit protest, ben natuurlijk wat geoefender in afkicken en opstaan maar dit verloopt niet zoals ik het ken.. Zeer indrukwekkend dat wel. Dus wellicht weerhoudt me dat de volgende keer om het niet meer te doen..

ik wil ook smurfen zien...;)

Elke dag een stapje meer, wil woensdag weer naar Adam om te gaan schilderen en ja ... dat was een gouden idee.. Als het gelukt is vertel ik het wel, t zou veel onrust wegnemen als ik dat voor mekaar krijg.

liefs en dank jullie voor de ondersteunende berichtjes weer! :present:

op naar dag 8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag 9

nog 1 voor mezelf want dit is toch wat ik echt niet meer wil..

17 dagen onderweg zonder dat ik eigenlijk wat kon doen....

Heel erg zonde van de tijd.

Vanavond voor het eerst op pad... Ben benieuwd of het werkt om dit soort dingen te lezen als ik weer eens een "bui" heb, maar t is altijd het proberen waard.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...