Spring naar bijdragen

blijvende schade door alcohol


Henry74

Aanbevolen berichten

ok..iedereen kent het leververhaal, vervetting, cirrose, kanker ..

maar is er ook bekend wat zich jaren later nog voor kan doen ,en dan bedoel ik ,effecten die optreden na jarenlang gestopt te zijn..

van roken weet ik dat je 10 jaar later bijvoorbeeld nog nierkanker en maagkanker kunt krijgen..

ik heb volgens mij wel zenuwschade opgelopen in mijn rechtervoet..soms begint die ook te jeuken ,tintelen in de nacht ,neuropathie waarschijnlijk 

gaat ook niet over ,al heb ik er soms maanden geen last van ..dan weer 2x achter elkaar..

bloedwaarden zijn goed..cholesterol goed..bloeddruk idem..

ook geen brainfog..

al moet ik zeggen dat ik dingen uit mijn jeugd beter herinner dan de periode dat ik 'beneveld' was..grote lijnen wel..maar sommige details zijn weg..

met het verstrekken van de jaren neemt dat toe..

alsof je na een avond doorzakken de helft kwijt bent de dag erna

kom je gewoon weg met stoppen..of heb je soms toch schade die niet meer hersteld?..

hoe zit dat?..bij jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb neuropathie in beide voeten, volgens neuroloog diabetische neuropathie,  maar ik weet niet of dat de de oorzaak is. Plus ik wijt de diabetes aan mijn drankgebruik. Dus linksom of rechtsom is het de drank.  Verder had ik een jaar geleden een vergrote lever met leververvetting. Of dit nog zo is weet ik niet, de levetwaarden zijn al wel weer netjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...