Merle Geplaatst 11 oktober 2023 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2023 Hallo, Ik slik 10 mg zoldipem en de andere nacht 5. Nu wil ik dit afbouwen via diazepam en kom bij andere benzo’s tegen dat je dan geleidelijk moet omzetten. Heeft iemand een idee hoe dat kan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 12 oktober 2023 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2023 @Merle, waarom wil je zoldipem afbouwen via diazepam? Dan ga je van een kortwerkend slaapmiddel naar een langwerkend middel. Ik zou met jouw voorschrijvend arts overleggen hoe jij het beste zoldipem kunt afbouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Merle Geplaatst 13 oktober 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2023 Ik slaap nu 5 dagen 3.5 uur op 5 mg en afkickverschijnselen. Met mijn huisarts afgesproken om om te zetten naar 5 mg diazepam. Ben wat huiverig voor deze omzetting. Is het te weinig? En je komt ook tegen dat je het samen gaat slikken en dan de kortwerkende Benzo afbouwt. Wat is nu wijsheid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 14 oktober 2023 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2023 @Merle, volgens mij is 5 mg zoldipem gelijk aan 5 mg diazepam. Als jij met jouw huisarts afgesproken hebt om over te stappen zou ik dat doen. Heb je ook een afbouwschema afgesproken? 5 mg is geen hoge dosering. Afbouwen neemt jouw slaapprobleem niet weg. Dat kan in eerste instantie zelfs erger worden. Heb jij ook altenatieven in gedachten om beter te kunnen slapen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Merle Geplaatst 11 november 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2023 Hoi Roberto, Van de psychiater moet ik opeens de 5 mg diazepam die ik had gekregen voor de omzetting zolpidem, nu opeens na 11 dagen slikken, waarvan 5 dagen dubbel, afbouwen met 1 week 2,5 mg diazepam en de week er na naar 0. Helaas slaap ik bijna niet op die diazepam 2.5 na 5 nachten. Heb jij nog tips misschien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden