Spring naar bijdragen

Ik ga weer fout....alweer.....waarom


Wendy1969

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben nu sinds een paar dagen weer de fout ingegaan. Gelukkig nu niet met GHB of GBL maar weer met die verdomde alcohol. En dat terwijl ik net de gezonde beslissing had genomen naar Zutphen te gaan.

Volgende week zal ik al opgenomen kunnen worden, ik sta bovenaan de lijst. En toch, stomme trut dat ik er ben, ben ik weer naar de winkel gelopen en heb wijn gekocht...Bah, wat voel ik me slecht. Heb niet veel meer staan maar heb het wel nodig nu....ik tril weer en dat vind ik echt vreselijk. Ik heb nog 2 blikjes bier staan en heb ik maar snel uit de koelkast gehaald omdat lauw bier harder aankomt en ja...helaas ben ik weer zo diep gezonken.:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wendy,

Wat ik lees is mij ook niet vreemd ik zakte op het laatst ook ffff goed door voordat ik aan de opname begon.

Ik denk dat dat de meesten dat wel doen want je denkt te weten nu kan en mag het nog en straks is er geen weg

meer terug. Ik ben er der ook nog niet maar weet wel dat ik ontzettend veel baat bij die opname had , gebruik

die tijd nuttig je zult er altijd sterker uit komen.

Ik denk niet aan alle ellende, maar aan de schoonheid die er nog steeds is.

Anne Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Taurus,

Bedankt voor je reactie. Had dat echt even nodig nu.

Misschien heeft het daar inderdaad mee te maken...weten dat het straks niet meer kan en mag. Ik ben al zo vaak kort opgenomen (crisis opvang) en kwam ook daar altijd binnen met een behoorlijke kegel...zoals zovelen.

En je knapt daar zo snel op...weer een beetje eten...Librium...en na een paar dagen ben je weer helemaal fit.

Maar toch baal ik hier van. Ze hebben mij gezegd dat ik een terugval mocht krijgen en moet dan weer eerst detoxen. Maar ik dacht echt dat het me dit keer niet zou gebeuren. En toch..jawel hoor...daar zit ik weer te trillen en te zweten.

Die stomme gebroken grote teen van mij.....was weer een aanleiding om te gaan drinken. Ik word er gek van dat ik niet alles meer kan nu...Ja, wel hinkelend naar de winkel...wijn halen...dat wel....

Ben wel blij dat ik het nu eerlijk vertel, toegeef en het inzie. Maar het is alweer te laat....en die ontwenning is echt heftig weer voor een doorgewinterde alcoholiste/junk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh en Anne Frank,

Het doet mij heel goed te lezen dat je baat hebt gehad bij de behandeling die je hebt gedaan. Er is dus toch nog wel hoop....Hoewel het altijd een zwakke plek blijft...verslaving.

Ook ik denk dat ik er goed aan doe naar Zutphen te gaan. Ik zal er absoluut iets van leren....dat was tijdens de crisis opnames ook altijd zo.

Deze (hopelijk) laatste terugval....moet echt de laatste zijn. Er is mij al een paar keer verteld dat als ik zo doorga....ik niet lang meer zal leven......kan mijn hart niet meer aan. En toch weer doen nu...en dat terwijl ik het leven nu echt wel weer weet te waarderen....Tsja...het is en blijft een zware strijd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wendy

Wat je niet kent mis je niet,

Maar ja wij hebben de alcohol goed leren kennen

We hebben altijd een excuus om het in te zetten

Helaas het enigste waar we mee bezig zijn is het drankduiveltje in ons te voeden

En dit zijn de gevolgen die je nu ondervindt

Niet fijn maar wel leerzaam,want je baalt

Stoppen met alcohol is ook echt afscheid nemen

Bij mij voelde het als een sprong in het diepe zonder dat ik wist of er een bodem was

Ik heb hoogte vrees..maar dat gevoel wat ik daarbij kreeg toen ik de beslissing had gemaakt,

is onbeschrijfbaar...

Wat jij schrijft is (hopelijk)laatste terugval,dat hopelijk mag er niet staan want dat geeft aan dat je niet echt afscheid gaat nemen van de drank

Stoppen is standvastig wezen...ook al ben je er nog lang niet

Je kracht om te stoppen is groter dan je denkt

Eenmaal gestopt is er geen terugweg meer mogelijk

Als er 1 persoon is die dacht dat die niet kon stoppen ben ik het wel

Ga ervoor dit keer...Je bent het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kunsie en Huttula,

Bedankt voor jullie lieve reacties.

De opname zal al heel snel zijn omdat ik bovenaan de lijst sta en voor verslaafden is het typerend om af te zeggen...heb ik zelf ook al 3 keer gedaan vandaar dat ik nu al zo snel aan de beurt ben.

Ja, ik heb nog wel wat mensen om mij heen maar dat zijn allemaal stevige drinkers en dat is voor mij dus niet de juiste omgeving. Mijn ouders zijn helaas jun hele leven alleen maar met zichzelf en geld bezig geweest en hadden nooit tijd voor ons. Daar heb ik dus helaas niet veel aan.

En inderdaad mag er geen "hopelijk" staan en moet ik echt afscheid nemen van deze gewoonte.

En wat je schrijft: je bent het waard....pfff....wat heb ik dat nodig dat iemand dat tegen mij zegt. Ik begon er zelf een beetje in te geloven toen ik besloot de intensieve behandeling in Zutphen te gaan doen maar ik ben er nog niet qua zelftrouwen. Ik geloof ook dat een groot probleem is bij veel (ex) verslaafden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wendy,

Welkom hier van mij ook. Heel goed dat je de intensieve behandeling gaat doen. Je hebt duidelijk meer nodig dan alleen een detox, zoals zovelen hier.

Heb je een plan om gecontroleerd af te bouwen? Als je het al vaker hebt meegemaakt, dan zal je dat wel weten, of anders even de kliniek bellen. Het zou toch mooi zijn als je vrijwel niets meer drinkt als je opgenomen wordt. Wat een overwinning op jezelf ook.

Zorg in ieder geval dat je regelmatig gaat eten en voldoende gezonde dingen drinkt. Dat kan je alleen maar helpen.

Ik wens je veel sterkte en kom op het forum als je het niet ziet zitten. Op de dagdraad, ditjes en datjes, zijn bijna altijd mensen aanwezig. We kletsen ook gewoon, maar als je het moeilijk hebt of je wilt iets vragen, schakelen we snel over. ROEP desnoods even duidelijker als je per ongeluk over het hoofd wordt gezien.

Speciaal voor jou had ik nog even ingelogd, maar nu moet ik echt weg.

Sterkte en veel succes meid.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lytse,

Je zult mijn reactie wel niet meer lezen maar wat ontzettend lief van je dat je nog even dit bemoedigende berichtje stuurt! En wat lief dat er hier mensen zijn die zo begripvol en snel reageren. Dat is wat wij nodig hebben.

Echt, enorm bedankt voor deze steun..doet me nu al goed.

Ik ga dus nu ook maar weer proberen verder te gaan met mijn fruit- en groentesapjes dieet. Om fitter te zijn, alle vitamines binnen te krijgen en er ook nog even een paar kilo van af te vallen...Maar vooral in de hoop dat ik nu weer ervaar dat ik me veel lekkerder voel zonder alcohol en met allerlei gezonden dingen!

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Wendy,

mooi dat je al meteen veel aan het forum hebt.

Als je meteen al aan het dieten bent geslagen:

google maar eens op yerba maté, dat helpt met

het ontgiften en je krijgt er energie van. Niet echt lekker

(er zijn er die het wel lekker vinden), dus ik doe er meestal

een zakje kruidenthee bij voor de smaak.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...