Diva Geplaatst 10 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2013 Hallo ik ben Diva en nieuw op Alcoholdebaas. Via een tip van iemand ben ik hier dus opgekomen. Ik ben een vrouw en verslaafd aan alc. Hier hou ik het ff bij, wil eerst ff kijken hoe dit werkt. gr Diva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 10 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2013 Welkom hier Diva. Wat is je plan, stoppen of minderen? Als je zin hebt kun je meepraten in onze virtuele huiskamer. Die vind je bij Ditjes en Datjes, dagdraad. Meestal is er wel iemand aanwezig als je vragen hebt of even gezellig kletsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diva Geplaatst 10 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2013 ehh dankje, ben aan het uitvogelen hoe alles werkt...., gaat me nog niet zo goed af.... pfff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Dag Diva, Ook van mij welkom hier. De berichten die je op de draadjes plaatst zijn gewoon openbaar, maar je kunt ook mensen een pb (persoonlijk bericht) sturen. Dat krijgt alleen die persoon onder ogen en dat is veiliger als het iets privé betreft. Ik heb de internetbehandeling gevolgd van Tactive. Eerst ben ik een jaar behoorlijk succesvol geminderd, maar ik kwam er achter dat het me veel meer moeite kostte om alleen op bepaalde dagen een tevoren vastgestelde hoeveelheid te drinken, dan om helemaal te stoppen. Ieder mens heeft bepaalde valkuilen, triggers, waardoor hij/zij gaat drinken. Bijv. sommige situaties of gevoelens. Dat leer je te herkennen en alternatieven te bedenken die je kunt uitvoeren i.p.v. te drinken. Ook hou je een alcoholschrift bij: wat heb ik gedronken in horeca maten, met wie, waarom e.d. Het is belangrijk om inzicht te krijgen, want dan kan je er iets aan veranderen. Hoe je het ook gaat aanpakken, ik wens je veel succes. Mocht te struikelen, dan weer opstaan, knietjes afvegen en met nieuwe moed verder. Je kunt ook tevoren op het forum komen en zeggen dat je het moeilijk hebt. We proberen te dan te steunen. Hou vol! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 12 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2013 Dag Diva, Welkom hier. Ga je verder ook nog hulp zoeken? Of probeer je eerst dit Forum? Ik ben bij de AA en heb pas de online behandeling van Tactive gedaan. Succes met het uitvogelen hoe het hier werkt. Het is niet moeilijk als je het eenmaal weet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2013 Welkom Diva, gelukkig houd je heel veel tijd over als je stopt met (te veel) drinken. Dus je kunt alle draadjes jier onderzoeken en selectief lezen wat en wie je aanspreekt. Dan lees je vanzelf dat je niet alleen worstelt en dat er al velen boven zijn gekomen. luctor et emergo:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden