Spring naar bijdragen

ff voorstellen

Diva

Aanbevolen berichten

Dag Diva,

Ook van mij welkom hier. De berichten die je op de draadjes plaatst zijn gewoon openbaar, maar je kunt ook mensen een pb (persoonlijk bericht) sturen. Dat krijgt alleen die persoon onder ogen en dat is veiliger als het iets privé betreft.

Ik heb de internetbehandeling gevolgd van Tactive. Eerst ben ik een jaar behoorlijk succesvol geminderd, maar ik kwam er achter dat het me veel meer moeite kostte om alleen op bepaalde dagen een tevoren vastgestelde hoeveelheid te drinken, dan om helemaal te stoppen. Ieder mens heeft bepaalde valkuilen, triggers, waardoor hij/zij gaat drinken. Bijv. sommige situaties of gevoelens. Dat leer je te herkennen en alternatieven te bedenken die je kunt uitvoeren i.p.v. te drinken. Ook hou je een alcoholschrift bij: wat heb ik gedronken in horeca maten, met wie, waarom e.d.

Het is belangrijk om inzicht te krijgen, want dan kan je er iets aan veranderen.

Hoe je het ook gaat aanpakken, ik wens je veel succes. Mocht te struikelen, dan weer opstaan, knietjes afvegen en met nieuwe moed verder. Je kunt ook tevoren op het forum komen en zeggen dat je het moeilijk hebt. We proberen te dan te steunen.

Hou vol!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...