Spring naar bijdragen

Afkicken


Wiedaar

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

sinds mn 13e drink ik al alcohol, ben nu 41

de laatste 20 jaar is dat zelfs zo'n 56 liter bier per week.

wil wel even zeggen dat niemand last heeft van mijn drinken.

Nu heb ik al 3 keer een maagbloeding gehad.

De laatste had ik afgelopen maandag.

10 jaar geleden ben ik al eens 3/4 jaar gestopt geweest.

Alleen besloot ik dat te doen omdat ik ook depressief thuis zat.

Dat is niet zo'n goeie combinatie.

Kreeg toen valium en anti depressiva

maar hielp alllemaal niet.

totdat ik na 3/4 jaar een kratje bier haalde, heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld en de stress ging toen ook langzaam weg.

nu ben ik dus weer een paar dagen gestopt alleen dan zonder naar een dokter te gaan.

veel zweten (wat ik altijd al doe maar dan nog meer) , niet kunnen slapen en nu begin ik steeds meer stress te voelen, huilgevoelens enzo.

aja, heb ook al eens geprobeerd te minderen maar dan was het van maar 1 meer kan ook geen kwaad, en morgen is het toch een vrije dag... enz

Als het niet je gezondheid zou aantasten zou ik er mee doorgaan maar gaat zo langer niet.

mijn beide ouders dronken ook trouwens.

Blijkt ook nog eens in de genen te zitten.

mijn moeder is dan aan korsakof overleden.

ik ga maandag dan weer werken dan kan ik toch niks nemen.

alleen dan op de terug weg in de trein nam ik altijd, en thuis natuurlijk.

Iemand tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heee jijdaar!

welkom hier

ne neem jezelf serieus, je maag

geeft die waarschuwingen niet voor niets he,

en als je moeder wil je toch niet eindigen?

tips staan vnl op de draadjes tips en thema's

dus als je eens tijd hebt gewoon daar gaan lezen.

Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden; er is

gigaveel ervaringsdeskundigheid hier en ook

wij leren hier met vallen en opstaan.

je geestelijke gezondheid, je fysieke gezondheid en

waarschijnlijk ook de mensen om je heen zullen echt

verbetering aantonen als jij adb wordt (alco de baas)

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wiedaar,

Stoppen is heel erg moeilijk. Alcoholisme is een ziekte, je komt er nooit meer vanaf. Je kunt het, misschien, ooit

onder controle leren krijgen. Ik ben ook opgegroeid met een alcoholistische vader, helaas met een slechte dronk.

Gelukkig hebben mensen bij mij ook geen last van mijn drankgebruik.

In eens stoppen werkt niet wanneer je zoveel drinkt. Doordat je niet meer slaapt wordt je alleen depressiever. En

wat doe je dan...

Ik zelf drink wijn, en je hoeveelheid bier per week komt omgerekend neer op drie flessen wijn (0,75 l.) per dag. Ik

ben nu 40 jaar en drink zo'n drie tot vier flessen per dag. Bij mij is het ontstaan na meerdere opnames omdat ik

psychotisch was. Na mijn laatste opname kreeg ik last van depressies en inderdaad, antidepressiva werkt er niet

goed tegen. Dus werd alcohol mijn beste vriend. Mijn angst is niet alleen, zoals bij je moeder, dat ik Korsakoff krijg,

maar er is een hele reeks van complicaties die je kunt krijgen.

Sinds ik contact heb gehad met de AA, en op dit forum veel berichten lees, drink ik gelijk minder. Maar ik weet

ook dat dit waarschijnlijk tijdelijk is. Indien dit het geval is zal ik andere stappen moeten ondernemen. Er bestaan

medicijnen die je kunnen mogelijk kunnen helpen.

http://www.trimbos.nl/onderwer...emeen/alcoholmedicatie

Maar je zult je dan wel onder behandeling moeten stellen voor je depressies en je alcoholgebruik bij een kliniek voor

verslavingszorg. Ik denk er over na om deze stap te nemen. Ik wil graag ouder worden dan 50. En je depressies, ik

spreek uit ervaring, los je niet op met antidepressiva, valium of drank (ook een soort medicatie). En van valium

(een benzodiazepine) wordt je op termijn alleen maar depressiever. Het werkt namelijk op de zelfde receptoren in je

hersenen als alcohol. En het is net als alcohol verslavend. Een ander invulling geven aan je leven is de basis. Maar hoe

doe je dat? Ik worstel hier al jaren mee. En dit is voor iedereen weer anders, dit vergt zeker meerdere jaren psychotherapie.

Heel veel sterkte toegewenst.

Groeten D. V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Wiedaar!! Wat eerlijk van je, ik ben er stil van. Die maag geeft je een serieuze waarschuwing. Alcoholische gastritis, google daar maar es op. Eerlijk, is een kliniek niets voor je? Krijg je dagelijks een gesprek met een psycholoog dus niet alleen je verslaving de alcohol maar ook het gevolg en de oorzaak van je leegte worden aangepakt. Veel mensen gaan met antidepressiva naar binnen en komen alcohol- en pillenvrij er weer uit. Het kost je een maand, maar de meeste bedrijfsartsen nemen je probleem zo op dat ze je de tijd gunnen om te herstellen.

Ik zeg niet dat het vanzelf zal gaan, maar EEN STUK MAKKELIJKER DAN ALLEEN TE PLOETEREN.

Heel veel sterkte, je bent niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster, ik zie dat je op veel oude berichten reageert

en dat is prima, het levert toch weer op (bij mij dus) even

wat teruglezen, aan mensen denken die niet meer schrijven enz.

Maar bijv. Wiedaar die dit draadje opende, is zegge en schrijven één

keer geweest. En jij schrijft alsof dat vandaag was en Wiedaar nog leest.

heb je daar een reden voor? Of had je het niet in de gaten misschien?
Helaas komen hier ook veel mensen héél kort, een soort van eendagsvliegen dus.

Alleen leven ze hopelijk nog. En wie weet lezen ze ook nog. ben benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Ladyjane, ik zie dat het een oud onderwerp is, maar die verdienen soms een schopje. Ik ben zelf ook een tijdje niet actief geweest omdat ik vond dat het zoveel tijd kost. Maar omdat ik nuchter wil blijven en dat soms wel moeilijk begin te vinden, ben ik er maar weer es wat meer tijd in gaan steken. 

De meetings doe ik wel trouw, en stappenwerk alleen op commando van mijn maatje.

De reden voor mijn postings de laatste dagen is dus dat ik weer wat meer actief met mijn herstel aan de slag wil en momenteel wat meer tijd heb 's avonds. Dit is zo'n leerzaam forum, en hopelijk komen oude eendagsvliegen weer langs als ze merken dat ze gemist worden. Zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...