Spring naar bijdragen

Daar gaan we weer


Marianne007

Aanbevolen berichten

In 2012 gestopt met roken. Niet zonder gevecht, maar van 45 sigaretten per dag naar 0. Een goed jaar ben ik daar ziek van geweest. Alle waardes in de war, ik had er dan ook al 30 "pakjes jaren" op zitten. In 2013 alsnog diagnose COPD2, maar door gezonder te leven dit redelijk onder controle kunnen houden. Tot vorig jaar. 

Mijn dochter biedt mij een vape aan. Ik denk nog.. is dit wel slim, maar neem toch een trekje. BAM.  Alle nicotine receptoren wakker in ern nanoseconde. Van af en toe een trekje naar 3 (!) vapes per dag à €7.50 per stuk. 

Binnen no time verslaafd. Maar nog erger dan aan de sigaretten. Want tot mijn genoegen kan vapen overal. Op de bank, in de auto en zelfs op bed. 

Ik merk dat ik minder energie heb, maar geef de hooikoorts de schuld. 

Ook kan ik de trap niet meer op zonder longaanval. Ook dat is de schuld van alles, behalve vapen. 

Ik hang als een zombie op de bank en vape me suf. 

Tussendoor doe ik wat halfslachtige pogingen om met een pleister iig iets minder te vapen. Maar dat lukt niet. Ik vape door, zelfs met pleister. 

Van de week gebeld met een stoplijn. Ik vertel mijn verhaal en dat ik niet begrijp waarom in in seconde 1 tegen mezelf zeg dat ik hier dood aan ga en seconde 2 de vape alweer te pakken heb.

'Dat mevrouw,  is verslaving' is het gortdroge antwoord. 

De pleisters weer gepakt en 1.5 opgeplakt. Dat blijkt teveel. Nu 1 pleister stap 1 en een kwart pleister extra. Fijn dat Niquitin door te knippen is. Inmiddels dag 3 zonder vape. De hogere dosering helpt. Een andere routine ook. 

Ik heb dit eerder gedaan. Ik weet dat ik dit kan. Maar had ik dit vooraf geweten... 

Marianne 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marianne 

met vapen weet je helemaal niet hoeveel nicotine je binnen krijgt,naar mijn idee verschrikkelijk veel,dus raak je er ook mega verslaafd aan. 
 

als je 10 peuken in een uur rookt ben je wel ff uitgerookt maar wat in het verleden mijn ervaring was dat ik heel de dag door aan dat ding kon lurken. 
 

Het weerhield me wel een tijdje ervan om geen tabak te roken maar later toch de vape weer ingerolen voor tabak. 
 

ik heb al talloze stoppogingen achter de rug

met vape met medicatie cold turky 

de laatste keren cold turky maar na een week herval ik steeds. 
 

het is echt een mega lastige verslaving 

Ik stop over een paar dagen weeeeeer!

heel veel succes gewenst. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...