Yvonne Geplaatst 30 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2012 Das inderdaad heel gek Fleur, maar heb het wel vaker gehoord van mensen die soms al jaren niet meer rookten. zomaar opeens een sigaret op willen steken. Even vergeten zijn dat ze niet meer rookten. Raar hoor...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 30 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2012 Aakie... we zijn weer een paar uur verder he? Je bralt niet. Je bent gestopt met roken.. En ja... zo goed dat je niets te roken in huis had. Het hoe... dat zoek je zelf wel uit toch? Het waarom... uhmmm, dat weten we allebei toch? Meer lucht, copd tot stilstand laten komen, geld overhouden, kleren die niet stinken, maar vooral... meer lucht in je donder toch? Aakie... probeer trots te zijn op wat je doet. En ja... afwassen tot je er bij neervalt als dat helpt hoor. Ruimt ook weer lekker op moet je maar denken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 30 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2012 Trouwens... vijf weken.. Slingertje dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2012 :present::present::present::present: :present::present::present::present: :present::present::present::present: :present::present::present::present: :present::present::present::present: time flies when you're having fun:D ben een beetje melig maar Akelei geweldig hoor je doet het toch mooi maar "even" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 31 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2012 Het spijt me dames en heren/ jongens en meisjes, maar voorlopig concentreer ik me ff op stoppen met de alcohol. Is voor mij nu 1ste prioriteit. Daarna wel weer stoppen met roken, maar zoveel stress nu... helaas. Maar leef met alle stoppers mee en volg jullie .Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 1 april 2012 Rapport Share Geplaatst 1 april 2012 Originally posted by: YvonnePffff. grote pet af voor je Aakie... Trusten en lekker slapen hoor... Ennu Fleur, wie is Miriam in hemelsnaam? Op het hele forum geen miriam te vinden:huh:quote> wat dacht je van mij ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 1 april 2012 Rapport Share Geplaatst 1 april 2012 Wat een kanjers zijn jullie allemaal :present: en Suikertje, ga eerst voor de alcohol goed dat je die als eerste aanpakt het niet roken gaat ons ook nog wel een keer lukken je was al zo goed op weg met niet drinken gestruikeld, opstaan en doorgaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 april 2012 Rapport Share Geplaatst 1 april 2012 Originally posted by: myriam7 Originally posted by: YvonneEnnu Fleur, wie is Miriam in hemelsnaam? Op het hele forum geen miriam te vinden:huh:quote> wat dacht je van mij ? quote> Wel een myriam blijkbaar... maar nog steeds geen miriam...okeeee, kan ik nog begrijpen... maar dan nog... waarom die zoen hier op het niet-roken draadje... kan ook geen berichtjes van myriam hier vinden.. geeft niet hoor, snap er alleen geen bal van, vind het wel grappig... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 april 2012 Rapport Share Geplaatst 2 april 2012 Hoop dat Akelei weer wat lekkerder in haar niet-roken vel zit... En zo jammer dat Suiker niet meer een paar stappen voor me uit loopt. Maar hoop zo verschrikkelijk dat hij inmiddels weer een manier heeft gevonden om de drank te laten staan. Ik heb de afgelopen dagen niet goed bijgelezen op de dagdraad maar heb het idee dat hij het even echt voor gezien houdt. Suiker... blijven komen hoor. HIer gaat het goed. Zaterdag een lange lange dag van smorgens vroeg tot na middernacht. Heel leuk, maar toch ff TE veel van het goede voor mij. Ik ben er nu nog steeds hartstikke moe van, blij dat ik vandaag ook vrij heb. Maar goed....er waren ook aardig wat rokers onder ons. Halverwege de dag had ik zoiets van 'hm, eentje zou niet zo erg zijn op een dag als vandaag' ... En bij die gedachte is het gebleven... nog wel een paar keer van 'zal ik ??? ''' Het werd dus nee... en met gisteren daarbij opgeteld ben ik nu dus twee weken rookvrij... En daar ben ik uiteraard zoooooooooooo blij mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 april 2012 Rapport Share Geplaatst 2 april 2012 Goed zo Von! Je kent de beloningen en de strijd inmiddels wel he. De aanhouder wint:heart: Ik denk dat iemand zich verschreef misschien en Mariam bedoelde????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 april 2012 Rapport Share Geplaatst 2 april 2012 Dank je Jane... Nou... ook geen Mariam op dit draadje te vinden de laatste tijd, hihi... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 april 2012 Rapport Share Geplaatst 4 april 2012 Originally posted by: borretjeQuote; Ik vertrouw er al wel op dat 'het vertrouwen dat het goed komt' komt. Pas als dat vertrouwen er is zonder bedenkingen, zonder angst..pas dan ben ik er (weer) klaar voor. quote> Hmmmm Bor.... is dat niet een pietsie vrijblijvend ??? En ja... stoppen met roken is gewoon stoppen met roken.... das een beslissing die JIJ gaat nemen met alle gevolgen vandien. We stoppen niet zomaar toch? We weten al zoooo lang dat roken slecht is. En dan komt er een moment dat we er niet meer onder uit kunnen, voor ons gevoel. En dan stoppen we. Voor mijzelf werkte het niet om te vertrouwen op het moment dat ik het gevoel zou krijgen dat het vertrouwen dat het goed zou komen zonder bedenkingen zou komen.Ik heb zelf die stap genomen, tegen mijn gevoel in van dat ik roken lekker vind, het me rust geeft (tssssssss) enzovoort .... besloten om te stoppen. Bij mij was de reden buiten het 'weten' en het 'voornemen' ook de melding vanuit de medische hoek dat herstel uit zou blijven als ik bleef roken EN snipverkouden worden en het daar extra benauwd van hebben.... Ik heb mezelf nog een week gegeven toen... en ben gestopt. En weet je Bor... ik heb het overleefd tot nu toe Bor... gewoon nog ff een paar dagen denken... alles op een rijtje zetten... En DOEN. Je kunt het. De eerste dagen had ik momenten dat ik even een peukje zou opsteken, me dan realiseerde dat ik niet meer rookte... het shitgevoel.. erger nog... een minuutje mezelf afvragen waar ik dan nog voor leefde... en dat ebde dan weer weg. Het waren momenten.. minuten maar. Maar wel heftig. Ze gingen voorbij. En het gaat steeds beter, makkkelijker. Afgelopen weekend een paar uur achtereen in een situatie waarin niet gerookt kon worden. Geen enkel probleem. Achteraf realiseerde ik me dat ik normaal gesproken al voor het begin op het laatste moment nog snel een peuk zou hebben opgestoken, want daarna kon het even niet. Om nog maar niet te spreken over de stress na een uurtje of zo.... 'hoe kan ik even naar buiten komen' ... .Zag dat wel trouwens bij anderen... Achteraf.... zo heeeeeerlijk ontspannen Bor. Zo, genoeg hallelujagedoe.... Tis natuurlijk niet alleen maar jippie, maar het is te doen Bor... Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 5 april 2012 Rapport Share Geplaatst 5 april 2012 Klopt helemaal hoor Bor wat je zegt. Je moet zelf echt willen... je moet dat roken eigenlijk spuugzat zijn. Alleen ben ik echt niet gestopt in vol vertrouwen, zonder bedenkingen en zonder angst... Pfff. Ik ben gestopt omdat ik zoooo graag wilde stoppen met roken, maar ik wilde niet stoppen, ik wilde niet dat eerste peukje 's morgens missen.. Maar ik wilde wel van die ellende af.... Kan je me een beetje volgen, of heb je het gevoel dat er een compleet gestoord persoon hier zit te raaskallen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 5 april 2012 Rapport Share Geplaatst 5 april 2012 Maar Bor... inderdaad veel lezen er over. dat heeft mij ook geholpen om uiteindelijk die stap te zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 6 april 2012 Rapport Share Geplaatst 6 april 2012 dag 444 ...... maar afgelopen dinsdag had ik bijna....bijna 1 opgestoken.... in verband met een reparatie op mijn werk moest ik nogal lang wachten en ik dacht zo rond een uur of 12....ik ga mijn collega eens om een sigaret vragen en dan even buiten oproken.... maar toen bedacht ik me opeens...ik loop hier al jaren te verkondigen dat het iedere keer net die eerste is die het hem lapt...iedere keer dat eentje dat het hele verslavingssysteem weer in werking zet.... en dan zou ik hier moeten komen vertellen dat ik zelf dat eentje heb geprobeerd... toch maar niet... eigenlijk weet ik ook wel dat ook dat eentje helemaal niet kan... maar het bewijst maar weer eens dat een verslaving levenslang is...pfffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 6 april 2012 Rapport Share Geplaatst 6 april 2012 Yvonne het gaat goed met me hoor. Veel problemen hier met internet. Stoppen met drinken gaat weer heel goed. Roken volgt binnenkort. Ga ik samen met Borretje maar starten, of niet Bor? Kom op, samen kunnen we het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 7 april 2012 Rapport Share Geplaatst 7 april 2012 Dag 1 vandaag Bor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 8 april 2012 Rapport Share Geplaatst 8 april 2012 Kom op Suiker je kan het !!!! Akelei, neem ff je tijd ermee. Logisch dat je kaken wat meer op en neer gaan nu je niet meer rookt. Wees een beetje mild voor jezelf. Die kilo's gaan er ook wel weer af en als het nu niet is, dan is het wel in de toekomst. Zwemmen is sowieso goed voor je natuurlijk. Ik moest gister een mega sprint trekken om de trein te halen en als toetje ook nog is twee trappen daarna op rennen, nou ik kan jullie zeggen dat had ik echt niet gered als ik nog gerookt had. Ik was helemaal een soort van trots erop haha Zo van het komt nog wel is goed met me!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 april 2012 Rapport Share Geplaatst 8 april 2012 je hebt m toch wel gehaald he Witte:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 8 april 2012 Rapport Share Geplaatst 8 april 2012 Drie weken als ik straks naar bed ga. petje af voor mezelf, hihi, kan er niets aan doen, maar ja... ik neem effe gewoon mijn petje voor mezelf af nu. Het is eigenlijk zomaar gegaan.. rokershoestje.. allang weten dat ik moest gaan stoppen.. hoelang dan? Nouuu eigenlijk al vanaf mijn zeventiende toen mijn vader aan longkanker doodging.. Ennu.. waarom heb je het dan niet eerder gedaan? Nou... zo vaak gestopt.. en zo vaak weer begonnen... Dit keer al een poos aan het plannen om te stoppen, nog ff een paar kilo er meer af.. Want ik wil zoooo graag mijn ideale gewicht hebben en wat reseverve voor het aankomen als ik stop. ... snipverkouden worden, zoooo benauwd... en weten dat ik echt moet stoppen. En ja, een weekje mezelf voorbereiden. en echt stoppen. Ik groei... ben een paar kilo aangekomen nu. Klote, maar geeft niet. Ik mis het soms zo verrekte veel.. ff die peuk ja.. die peuk nu.. effe lekker... Pff, ik proef hem nu. Maar die peuk is er niet. En ik hoop dat ik hem achter mij kan laten. Jaja... petje af voor mezelf he? Echt wel.. . Maaaar... ik mis het nu gewoon... Rot op met die drie weken.. ik wil een peuk. EN IK DOE HET LEKKER NIET... ZEI DE MASOCHIST Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 8 april 2012 Rapport Share Geplaatst 8 april 2012 En wees nou maar ff gewoon trots op die drie weken zei Von tegen zichzelf, doe niet zo raar... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 8 april 2012 Rapport Share Geplaatst 8 april 2012 Klasse Yvonne! Mijn 2de dag zit er bijna op, pfff. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 8 april 2012 Rapport Share Geplaatst 8 april 2012 Suiker... die eerste dagen zijn de moeilijkste... Ik heb dat niet zo gevoeld in die dagen , maar achteraf was dat wel zo. Dus.. pluim voor jezelf weer hoor. Je doet het weer .. je stopt.. daar mag je trots op zijn. Ik kan me nog een periode herinneren van een jaar of twintig geleden dat ik samen met een vriendien wilde stoppen... haar partner maakte het belachelijk: ALWEER????? Ja, alweer.. .. wij deden in ieder geval nog pogingen om te stoppen en dat vind ik nog steeds lovenswaardig. Dus Suiker... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 8 april 2012 Rapport Share Geplaatst 8 april 2012 Ja Yvonne, dit is ook mijn 2de poging binnen een maand. De vorige keer ging het best wel goed, totdat ik weer ging drinken. Dat gebeurt me nu hopelijk niet weer en dat maakt het stoppen met roken wel gemakkelijker. Ben toch weer blij als het 21.00 uur is. Zijn de pompen dicht en is hier niks meer te koop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 8 april 2012 Rapport Share Geplaatst 8 april 2012 Pfff, ja Suiker.. soms is het gewoon fijn als er een 'rem' is, als je echt geen peuk kunt scoren. Dus gewoon hier blijven he? zooo jammer dat ik zeker weet dat er hier nergens een restpakje peuken ligt... ben in een bui dat ik .. ja... jaa... shit. Fijn dat ik gewoon geen peuken in de buurt heb. Shit... waarom heb ik niet een pakje voor noodgevallen? En ja.... daarom dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden