Spring naar bijdragen

Nooit meer roken

smart

Aanbevolen berichten

Ik vind jou juist heel goed in maatje zijn.

Heel duidelijk in wat je wel en niet doet, en altijd geintresseerd in de ander.

En loopt t anders, maak je je er niet te druk om.

Zo een stoppen met roken maatje is net wat ik zoek:D:D:D

Vandaag is dag 10!!!

En jaaa tv heeft heel veel pauze's

maar dat hadden ze ook al haha

Ohh trouwens ik ben niet gestopt hoor met roken.

Ik rook vandaag niet!!!'

En dat heb ik inmiddels dus al 10 dagen gedacht

en morgen ga ik dat weer denken.

Dan is t nl TE OVERZIEN...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stoeffer! :D :D

Al 10 dagen??? Wow!! :present:

En je gebruikt helemaal niets?

Ik zit hier al weer te kauwen als een koe zonder uier. s'Morgens is het toch wel vreemd..

Ik kan me niet meer voorstellen dat ik het toen net zo moeilijk had toen ik stopte met drinken. Nu ja, je drinkt natuurlijk niet zo veel als dat je rookt. Ander triggers..

Dag per dag.

Kan ik best :huh:

:(

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee die Fleur,

ik dacht kom ff bij je kijken.

nee idd ik gebruik niks..Cold turkeij ofzoiets gestopt.

Maar ik bedacht me wel, als het niet gaat lukken op

mezef dan toch die neiuwe medicijnen proberen.

Maar gelukkig hoeft dat tot op de dag van vandaag niet....

Hoe is t met jou slapen??

Pff dat van mij is nog steeds een beetje beroerd.

Verder eigenlijk geen afkickverschijnselen, heb jij daar last van?

Nou ik ga weer schoonmaken, want nu heeft het nut

Mn huis ruikt nu echt zalig!!!

(ik haat die rooklucht, dat mis ik dus nu echt niet..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag

Ja Witte, dat vind ik ook een hele grote winst, dat die rooklucht weg is. Bij mij in huis zul je het heus nog wel kunnen ruiken, maar ik heb altijd bijna dwangmatig de deur v.d. kamer/keuken naar de rest v/h huis dichtgehouden. Als gasten hem open lieten was ik er als de kippen bij om hem dicht te doen. Ik wilde persé niet dat die stank door het hele huis zou trekken. En de 1e winst is al binnen, vanmorgen liep ik wat heen weer naar de gang en naar boven, opruimen enzo en kon gewoon die deur open laten!!!

Heerlijk!!. Lijkt gek, maar dat zie ik al als voordeel.

Of ik er lich. last van heb , weet ik niet, want voel me nog steeds niet best met die griep, al is het ergste voorbij.

Ik kom hier even kijken om moed te vinden, want ga voor het eerst weer boodschappen doen. Ken mezelf, sta ik daar bij de kassa, wachten, zie die sigaretten, o, wat zien die pakjes er leuk en lekker uit. Eén pakje voor het hele weekend, dat is toch niet zoveel? Dat kan toch wel?

Voor je het weet is het vandaag nog op en rij ik morgen naar de benzinepomp en schaam me om niet te tanken, maar alleen voor mijn verslaving te komen.

Dus nee, nee en nog eens nee. Er worden geen sigaretten gekocht.

Merk, ondanks het hoesten toch al dat ik wat meer lucht heb en minder piep.

Zo, even eten en dan op weg om andere wel lekkere dingen te kopen.

Sterkte stoppers,

het is bekend dat stoppen met roken moeilijker is dan stoppen met drinken.

Net wat Fleurtje zegt, je kan bijv. bij de bushalte roken, maar de mensen zouden toch raar opkijken als je daar aan een blik bier stond te lurken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh wij hebben plekken hier in het stad waar het helemaal niet vreemd is dat er iemand aan een blikje bier staat te lebberen hoor :D.

Maar het is inderdaad een verschil.

Ik ga zo dadelijk ook ff naar de winkel maar zie daar geen trigger in. God zij dank.

Het is eerder die gewoontes bijv. zoals aan de bushalte staan en dan niets om handen te hebben etc.

Slapen doe ik goed hoor, als ik niet teveel moet gaan plassen tussendoor :huh:

Van afkickverschijnselen niet echt last. Denk dat dat is omdat ik nicotinekauwgom gebruik. Dus ik krijg nog steeds nicotine binnen. Geen teer dat is ook al iets. Binnenkort moet ik dat dan ook weer laten. Na mijn operatie kan ik helemaal niet meer kauwen. We zullen dan wel zien tegen dan.

Ik probeer echt op te passen met snoep enz. Wil echt geen 10 kilo bijkomen :(. No no no

Schoonmaken moet ik ook misschien eens doen. Ruikt het hier ook eens wat fris en fruitig :D

Keep going strong!!

Dag voor dag, uur voor uur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben weer thuis, zonder sigaretten, maar toen ik alles had uitgepakt, had ik het gevoel dat ik voor een gat stond dat er eerst niet was. Zo van, hoe nu verder?

Toen begreep ik dat dat een vaste gewoonte was, geen sigaretten mee voor onderweg, dus een paar uur en wat frustraties later thuis, als beloning een sigaret, vaak met een glas wijn.

Wat nu?

Ik was een beetje voorbereid, mocht voor € 20 (4 dgn. roken) lekkere dingen kopen, zonder schuldgevoel. Soort plaatsvervangende beloning dus.

Gekocht bij idla: goede snoeischaar, bakje rivierkreeftjes salade, 2 stukken marsepein en wilde zalm, i.p.v. gekweekte (als ik het al koop).

Het was een chaos in de winkel, die vestiging is heel erg, maar dit sloeg echt ALLES, net of het personeel (onzichtbaar) dacht: wat ze nog kopen hoeven we niet op te ruimen.

Dus dat gaf mij een beetje stress.

Maar...... wel mezelf verwend bij de bieb. Zowaar hadden ze nu het boek: Nederland STOPT! Deze vrouwen (longarts) waren gisteren nog in Zembla en staan al jaren in mijn favorieten. Het ziet er modern en overzichteljk uit, niet zo suf als bv. Alan Garr.

Dus met 3 toostjes met salade en het boek lekker even op de bank bijkomen en nu wilde ik dit even met jullie delen.

De winkels zijn hier al dicht, dus voorlopig ben ik veilig.

Gewoon doorbijten en er geen drama van maken,

Hou vol!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ohhh jee het is bijna 12 uur verder nu ik pas reageer...

HOe is t Fleur??

Laat ff weten hoe het gegaan is ok?

Ik moest vreselijk lachen om je dwangmatigheid om de geur niet in je hele huis te hebben Lydia.

Ik ken het exact. Ik was ook altijd zo panisch. Ik vond t toch altijd stinken.

En ik ben echt blij dat die geur inmiddels helemaal uit mn huis is.

Inmiddels is alles schoongemaakt en alle gordijnen lekker gewassen.

Bijna vind ik t gek, als ik thuiskom ruikt t in huis naar schoon en wasmiddel haha

Heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben een beetje lastig :D

Maar voor de rest gaat ie wel. Denk ik :huh:

Dochter vindt het hier een pak frisser en is supercontent. Moeder iets minder ;)

Ik zie de voordelen nog zo niet zenne. Ik liep daarstraks achter iemand die aan het roken was en het rook verdomd goed!

Ach ja..morgen werken.

Gaat vast beter zekers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm lastig Fleur, dat je er weinig positiefs

van merkt.

Ik denk dat als je er goeie dingen van ervaart, het misschien ook een beetje makkelijker is.

Alhoewel ik ook nog niet echt merk dat ik meer lucht heb, een betere smaak heb enz enz

Ik slaap alleen slecht maar het sinds het stoppen, wel energie voor 10 das dan ook weer een mega mooi voordeel.

Ik weet niet hoe ik het iets lichter voor je kan maken.

Misschien hoeft dat ook niet, maar ik zou zo graag

willen dat je iets goeds ging merken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet lekker doen waar je zelf zin in hebt hoor Soothe,

Maar ik las vorige week deze hele draad door, gewoon om is te

lezen wat er zoals over geschreven is.

En telkens las ik tussendoor steeds jou wens om dat ook is onder controle

te krijgen en wilde je je vaker bij frummers aansluiten..

Vandaar dat ik je ff aanhaalde;)

Gemeen he....

Maar weet je, als het je teveel is, (voor je hoofd bedoel ik) dan moet je het

vooral niet doen.

Ik geloof er nl echt in dat roken niet zo slecht is als je er geestelijk stabiel door kan blijven

Ik bedoel je depressies waar je last van heb. Ik denk dat je verder van huis bent als die verergeren door stoppen met roken.

Dus denk er maar heel goed over na of je het daadwerkelijk wel aangaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat op ongeveer 6 pakjes sigaretten per week

(erg he...)

En nee ik slaap alleen slecht

maar daarintegen ben ik hyperdepiep.

Vannacht maar 4 uur geslapen en de hele dag lopen

poetsen in huis en dat al bijna twee weken nu

Maar goed, ik neem t er maar ff van, want voor ik t weet is dat poetserige alweer over.

En moet ik me er weer toe zetten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij dag 5 en die is bijna om.

Witte, ik rook dus ongeveer hetzelfde als jij. Denk dat dat voor veel rokers geldt. Hoewel er nu pakjes zijn met allerlei verschillende inhoud.

Vorige week was bij Zembla een uitzending over de tabaksindustrie (en de politiek) en daar kwamen de longartsen (2 leuke dames) van het Rode Krijs Ziekenhuis in Beverwijk in voor.

Zij hebben het boek Nederland STOPT met roken geschreven. Dit staat al jaren bij mijn favorieten. Gelukkig was het boek in de bieb. Het is vlot geschreven.

Maarten van Rossum komt er ook in voor. De 1ex dat hij stopte, mislukte, de 2e x slaagde.

Hij schrijft dat als hij de behoefte aan roken voelde opkomen, hij even een paar diepe snuiven boven de asbak van zijn nog wel rokende vrouw deed. Dat was genoeg om hem van de gedachte aan roken af te houden.

Ik heb het al zo vaak geprobeerd en telkens kon ik het niet volhouden.

Deze keer MOET het gewoon lukken, ik heb er lichamelijk last van en ook de stress: heb ik wel genoeg? Wanneer is er pauze, zodat ik buiten kan roken? Etc.

Net als Witte schrijft, ik bekijk het per dag en dat gaat goed.

Vlieg tenminste niet tegen de muren op. Voelt goed.

Kom op Soothe, probeer het eens, je hebt het er al zo lang over. Mss valt het je wel reuze mee. Ik vond dit n.l. een extra kans, met meer mensen tegelijk te stoppen.

Je moet maar zo denken, als het niet gaat, kun je altijd weer beginnen. Niets verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...