Dennis Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 Psies, Bobby, dat mis ik een beetje in deze discussie. De halfwaardetijd. "Baclofen werkt 6 uur". Het is natuurlijk niet zo dat je 6 uur lang 100% bloodlevels hebt en dat dat na 6 uur opeens 0% is. Wikipedia meldt voor Baclofen een halfwaardetijd van 4-8 uur (ja, lekker ruim.....). Dat zou kunnen betekenen dat Monika aan het stapelen is. Maarja, haar dosis is niet idioot hoog ofzo. Er lijkt ook nog iets aan de hand met een klein residu dat nog veel langer in je lichaam blijft. Hier staat daar iets over. Het is vrij ingeikkeld. Ik heb het ( nog) niet helemaal begrepen. Ga nu eerst lekker werken. http://www.mywayout.org/commun...on-baclofen-49547.html Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 Volgens mij is baclofen een medicijn dat je moet opbouwen, stapelen dus. En ja, ik denk dat je het als het ware moet inregelen. Sinds ik het gebruik, ook vorig jaar, heb ik geen trekaanvallen meer. Als het na een aantal uren zou zijn uitgewerkt, zou ik dus in de ochtend enorme trek moeten hebben, want ik neem de laatste dosis om 18 uur in, en dat heb ik niet. Dit zeg ik omdat ik een 24 uurs drinker was, ik begon de dag met wijn..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 Werk ze Dennis. Halfwaardetijd is ook afhankelijk van de lever klaring en de renale klaring.=nier. Kinetische gegevens Resorptie: snel en goed. Tmax = 0,5–1,5 uur. Vd = 0,7 l/kg. Metabolisering: in de lever, 15%. Eliminatie: met de urine, 70–80% onveranderd. T1/2el = 3–4 uur. Staat in het Farmacotherapeutisch kompas. Er wordt dus een klein gedeelte door de lever omgezet de rest gaat via de nieren. De halfwaardetijd is dus "normaal" 3-4 uur. Echter bij leverstoornissen(alcoholisme/hepatitis/levercirrose) kunnen deze waarden verschillen. Dit geldt ook voor nierziekten. Daarnaast is de plasmaconcentratie afhankelijk van het verdelingsvolume. Dit is aangegeven in l/kg. Kortom bij meer massa(meer gewicht) moet je voor het zelfde effect hoger doseren. Ik weet niet Hoeveel Monica weegt en hoe de lichamelijke gesteldheid is. De arts kan hier ook info over geven maar zal waarschijnlijk met hetzelfde verhaal komen. Ander punt is dat andere medicatie ook invloed kan hebben op de werking of bijwerking. Gelijktijdig innemen van alcohol kan, maar zal de werking of bijwerkingen waarschijnlijk verslechteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monika Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 Goh, voor het eerst dat ik deze informatie ergens lees, over halfwaardetijd en zo. Ik zal binnenkort toch naar mijn huisarts moeten om recept te vragen, want ik had maar 2 doosjes van iemand overgenomen. En heb geen creditcard om vanuit buitenland te bestellen. Wordt nog lastig, want HA weet volgens mij niet dat ik met alcohol te kampen heb, heb ik hem nooit verteld. Ben toch altijd nog bang voor vooroordelen. Maar goed, het zal moeten in mijn eigen belang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 hoi hoi. ieder mens is uniek..dus ook de (uit)werking van medicatie. Een beetje spelen met de dosis is niet erg Monika. het heeft geen zin om maar duizelig door te lopen. Blijf anders nog even om een lagere dosis hangen toch. en bv in het weekend of als je niet hoeft te werken iets te verhogen.. Bij mij merk ik niet dat bijwerkingen meer worden als ik binnen de vijf of vier uur slik. Anders slik je eerst tien dan later vijf..etc..om je vast te houden aan een of ander schema heeft geen zin. Als je maar niks forceert. Ik probeer ook langzaam te verhogen..ik moet er opletten dat ik mijn pilletjes niet vergeet dat is al paar x gebeurd.. groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 baclofen is trouwens patentloos en is heel goedkoop. Ik krijg ze zonder extra betaling via recept zo bij de apotheek. Probeer je HA te overtuigen. Er zijn genoeg positieve argumenten en wetenschappelijke bewijzen dat het werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 @Monika Met 3vcard kan je met je bankrekening geld op een virtuele VISAkaart of een eenmaig voucherzetten. Dan kan je op internet overal betalen waar ze VISA accepteren. Je krijgt dan gewoon een nummer. Het is wel vrij duur. Maar Bobby heeft gelijk, het kost in principe geen drol. Ik erger me rot dat ik veroordeeld ben tot vage apotheken die het tigvoudige rekenen. Was het trouwens maar duur. Dan kon Bigpharma er aan verdienen en werd het tenminste onderzocht. @Madelief Met stapelen bedoelde ik dat je steeds een nieuwe dosis neemt terwijl er van de vorige dosis nog wat aanwezig is zodat je een steeds grotere hoeveelheid in je lichaam krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monika Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 3Vcard, nooit van gehoord. Zal ik eens nagaan. Maar Dennis, Baclofen wordt onderzocht momenteel hoor!Door AMC. Ze konden dit onderzoek doen door een anonieme gift van een Baclofengebruiker. En een particuliere kliniek betaalt er ook aan mee. Baclofenkost inderdaad niet meer dan een doosje Paracetamol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mik Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 Dag forumgangers,ik ben een 34 jarige man die ook al jaren kampt met drankproblemen en vroeger nam ik ook graag drugs.Het gekke is dat ik wel enkele maanden kan nuchter blijven maar dit kost mij enorm veel wilskracht.Mijn lichaam heeft precies iets te kort waardoor ik ook dikwijls onrustig ben of pieker.Ik heb hier al veel gelezen over baclofen en vroeg mij af of dit wel niks voor mij kon betekenen of mij kon helpen.Ik doe wel nog aan lopen en voetbal en weet echter niet of dit mogelijk is hiermee?Binnen enkele dagen moet ik naar mijne huisats en wil hem het dan vragen,er worden ook 2 verschillende dosissen verkocht dacht ik dus welke kan ik best laten voorschrijven.Word je dan ook niet verslaafd hieraan?Gr mik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 @Monika Dank je, weet ik. Ik heb ze geschreven. Je mag alleen meedoen aan het onderzoek in combinatie met een volledige (interne) behandeling bij, alweer, een commercieel verslavingsbedrijf. Nouja, het zal wel nodig zijn om het, ondanks die gift van die geweldige anonieme miljonair, kudoos, betaalbaar te maken. Ik schreef ze trouwens meer om te vragen hoe dit, op zich zeer interessante, onderzoek verliep en tot mijn verbazing kreeg ik een uitnodiging om mee te doen (mits mijn alcoholisme voldoende op peil was ) . Nieuwe inschrijvingen....? Ik dacht dat ze nu wel zo'n beetje in de afrondende fase zouden zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 Dag Mik, Baclofen is al sinds de jaren '60 miljoenen keren voorgeschreven aan mensen met spasmen en allerlei spier- of zenuwkwalen. Zelfs de hik. In die tijd is het niet als verslavend bekend komen te staan. Je moet het wel langzaam afbouwen als je ermee wil stoppen. Sinds een jaar of 15 wordt het ook, steeds meer, ingezet voor verslaving. Vaak in (veel) hogere dosis. Het lijkt er niet op dat het voor verder gezonde mensen iets met je spieren doet. Hoe dat kan snap ik ook niet helemaal precies. Het werkt niet direct op je spieren, maar op je zenuwstelsel. Doseren is nogal een persoonlijke uitzoekerij en luistert heel nauw. Je moet ook heel laag beginnen. Ik zou dus zeggen 10mg in plaats van 25mg. Er bestaat geloof ik ook 5mg. Je arts heeft daar vast ook wel een mening over. Verder snap ik precies wat je bedoelt: ik kan ook heel goed niet drinken, maar er blijft altijd een gevoel van onrust. Ik ben bang dat ik mijn hele leven zal moeten vechten tegen of stress/angst, of alcohol. Alleen maar op wilskracht. Het zou me niet verbazen als dat een biologische tekortkoming is waartegen misschien met Baclofen iets te doen valt. Iets eleganters dan verzuipen in drank, bedoel ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 hi Mik Lees ook eerdere berichten. Ik heb bijna 2200 km gefietst met 75 mg per dag dus sporten gaat prima en is ook beter voor je ontspanning. Met baclofen in de juiste dosering ontstaat er bij mij een innerlijke rust die de hunkering doet verdwijnen. Je gewoontes met alcohol gebruik zal je met de tijd echter wel moeten veranderen. Maar dit zal je leven alleen maar verbeteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 Wat Dennis zegt is denk ik correct. Blijkbaar hersteld baclofen een natuurlijk evenwicht die onstaan is door overmatig drankgebruik. Fysiologisch is dit een soort reset op receptor nivo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monika Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 Hi Mik, welkom! Ik wou dat ik Baclofen had ontdekt toen ik jouw leeftijd had. Maar ja, nu 20 jaar later is het nog niet te laat. Ik ben begonnen met het boek van Ameisen te lezen. Deze cardioloog heeft Baclofen ontdekt als geneesmiddel tegen zijn eigen alcoholisme. Daarna vertrouwde ik het en heb 2 doosjes overgenomen van iemand. Ik ben begonnen met 3 x daags 5 mg. Staat ook zo op de bijsluiter. Ik dronk toen gelijk al een stuk minder. Begon wel telkens aan een biertje, maar het lukte gewoon niet meer om door te drinken. Ik heb geleidelijk aan verhoogd naar nu 3 x daags 15 mg. Nu drink ik nog steeds hooguit 2 biertjes bij stressmomenten, soms ook helemaal niets. Terwijl ik er voorheen dagelijks minstens 10 achter elkaar dronk en nog een fles Port erachteraan! Ik heb wel last bij elke verhoging van bijwerkingen. Zoals duizelig, suf en een droge mond. Maar dat gaat weer over. Duurt bij de een langer dan bij de ander en sommigen hebben helemaal geen bijwerkingen. In ieder geval werkt Baclofen rustgevend. Ik ga ook naar de huisarts om gewoon een recept te vragen. Voor de zekerheid neem ik wat namen mee van artsen in het land die het voorschrijven. En er zijn artikelen geschreven over Baclofen en verslaving. Die neem ik ook mee. En ik wijs hem op dit forum en de ervaringen van andere alcoholisten. Want veel artsen zijn niet op de hoogte. Wat ik wel een vreemd gevoel vind: geen zin meer om te zuipen. Maar ik mis wel 'iets'. Heb ineens veel tijd over. Ben dus wel wat bezigheden gaan zoeken. En probeer wat contacten op te bouwen. Want die had ik alleen in de kroeg. En om nuchter in de kroeg te zitten vind ik ook niks. Kortom: je leven verandert als je geen zin hebt in drinken. Veel succes en laat ons weten hoe het verder gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 3 september 2013 Rapport Share Geplaatst 3 september 2013 Monika, je leven gaat inderdaad anders worden maar wel gezonder! Ameisen is een must voor iedere verslaafde Ik denk dat Baclofen een doorbraak is in de verslavingszorg. De farmaceutische industrie kan er echter niets aan verdienen dus geen verder onderzoek. Ik heb ook het idee en vele met mij dat ze bang zijn dat met Baclofen de verslavingszorg straks geen geld meer kan verdienen want de kans op "genezing" is groot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monika Geplaatst 3 september 2013 Rapport Share Geplaatst 3 september 2013 Klopt allemaal Bobby. Ik denk dat de verslavingszorg zich geen zorgen hoeft te maken. Het instellen van de dosis Baclofen duurt al een tijd. En begeleiding over hoe je daarna omgaat met stress of je leven anders indelen, blijft ook belangrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 3 september 2013 Rapport Share Geplaatst 3 september 2013 Ik denk dat de verslavingszorg zich zeker zorgen moet maken, en dat ook doet. Ik ben niet zo van de complottheorieen..........het duurde even voordat ik eraan wilde.........maar ik denk dat het management van in ieder geval de grote fossiele instellingen als Jellinek (=Arkin) of Brijder (=GGZInGeest) gewoon keihard een oekaze heeft uitgestuurd die het voorschrijven verbiedt. Niemand kan de toekomst van Baclofen voorspellen, maar stel dat 40% van de verslavingen redelijk eenvoudig kan worden opgelost. Iets waar ik als manager van zo'n toko zeker rekening zou houden. Dus 40% minder opnames, therapieen, SPV-inzet etc. Hoogstens korte artscontacten over opbouwen en bijwerkingen. Jellinek kan zijn mega-uitbreiding in Amsterdam-Zuid dan wel vergeten. En de directie hun bonus (ownee, daar hoef je niet voor te presteren, die krijg je sowieso). It's all about bedrijfsvoering. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 3 september 2013 Rapport Share Geplaatst 3 september 2013 Klopt Dennis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monika Geplaatst 3 september 2013 Rapport Share Geplaatst 3 september 2013 Oef, voel me echt beroerd weer na mijn 2e dosis van 15 mg. 1e dosis 's ochtends gaat nog prima. Maar na de 2e... bar en boos. Duizelig, half misselijk, wazig zien, hoofdpijn. Geen enkele trek in drank en ook niet in eten. Maar dat lijkt me logisch als je je zo beroerd voelt. 3e dosis ga ik nu dus echt niet meer nemen. Net als gisteren en eergisteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 3 september 2013 Rapport Share Geplaatst 3 september 2013 Goedenavond allemaal, Jeminee nou ik vind t baclofen verhaal bij mezelf maar lang duren. Voor t werk dus. Ik heb mezelf een data gegeven 1 oktober dat ik dus echt stop. Ik drink nu nog gewoon dus nog. paar x per week. Zit op ongeveer 3 X 20 mg per dag.. Zoals monika omschrijft ook regelmatig dizzy. De drang om niet te drinken was na de 15 mg weg.. Ook stom vind ik.. Wel door blijven slikken. Ik blijf tot 1 okt op de 20 mg daar ik niet durf te verhogen... Hoop dat mijn wil/ trek/ gewoonte/ overredingskracht.. Om te drinken in dampt.. Toch dan moet er blijkbaar een wonder gebeuren haha... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 3 september 2013 Rapport Share Geplaatst 3 september 2013 trijsje drinken en baclofen gaan niet goed samen het zwakt de werking af en versterkt de bijwerking. Of je stopt enbaclofen of drank en dan maar geen medicatie want op de lange duur heeft dat geen zin. Motivatie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monika Geplaatst 3 september 2013 Rapport Share Geplaatst 3 september 2013 Baclofen staat erom bekend, dat het VANZELF de trek wegneemt. Je moet alleen in het begin geduld hebben tot de juiste dosis zijn werk kan doen. De zucht naar drank is nog niet geheel weg. Bij mij niet en bij Trijsje niet. Daar kun je op zich niets aan doen. Waar je WEL iets aan kunt doen, is situaties vermijden waar je in de verleiding komt. Kort geleden schreef je Trijsje, dat je veel op feestjes in het muziekwereldje komt waar gedronken wordt, en dat je het dan moeilijk krijgt. Dat zou ik dan even niet doen. Ik ga nu ook niet naar de kroeg en naar drankvrienden, want dan bind je de kat op het spek. Misschien kun je later wel weer naar die feestjes, als de trek is verdwenen. En je kunt je afvragen of het bij die feestjes echt om de muziek gaat, om toch om de drank. Bijvoorbeeld: ik dacht dat ik naar de kroeg ging voor sociale contacten en de gezelligheid. Maar dat klopt toch niet, merk ik nu van een afstandje. Want die contacten bestaan alleen als er gedronken wordt. Drink ik daar niet, dan ben ik een buitenstaander. Door niet meer naar de kroeg en drankvrienden te gaan, vul ik nu steeds meer mijn tijd met nieuwe, gezondere activiteiten en contacten, die ECHT leuk zijn en veel meer voldoening geven. Er gaat een wereld voor me open! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 4 september 2013 Rapport Share Geplaatst 4 september 2013 hoi hoi goedemiddag, Monika helaas zijn de feestjes echt tot een minimum beperkt..nou eigenlijk gelukkig.. Maar ik haal gewoon wel om de paar dagen biertjes in huis ..das niet zo slim nee...maar kan t niet laten.. Denk nog even gedult hebben met de baclofen idd !!! Bobby..als het om wilskracht ging was ik allaaaaaaang gestopt met de drank.... dat heet verslaaft he.. gelukkig drink ik niet echt meer door..dat is al fijn.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 4 september 2013 Rapport Share Geplaatst 4 september 2013 hmmm vreemd berichtje werd twee x geplaats.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monika Geplaatst 4 september 2013 Rapport Share Geplaatst 4 september 2013 Ik heb een vraag aan de online apotheek gesteld over bijwerkingen van Baclofen. Vind het een beetje ondoenlijk om telkens bij een kleine verhoging, weer zo lang nare bijwerkingen te hebben. Zo blijf ik namelijk nog maanden doorgaan met bijwerkingen en kan dan niet fatsoenlijk functioneren. Ik heb gevraagd dat als je in 1 x flink verhoogt, of je dan nog méér en heftiger bijwerkingen krijgt, of dat ze hetzelfde zullen blijven. Ben benieuwd naar het antwoord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten