Spring naar bijdragen

Wat een hel


Ooitweergelukkig

Aanbevolen berichten

Goedemiddag 

Ik ben nieuw hier en worstel met de medicijnen. Ik heb sins 6 weken weer een depressie, dit is al de 3de keer. Het ging 2,5 jaar heel goed tot 6 weken geleden. De antidepressiva is opgehoogd en dit lijkt goed te gaan. Nou zit ik sins 6 weken aan de lorazapam maar dat maakt mij overdag zo moe. Dus ik ben gaan afbouwen maar dat lukt helemaal niet. Nu heeft de dokter vandaag besloten om het om te zetten naar diazapam. Maar ik ben er erg bang voor. Ik lees hier weinig over mensen met AD en hoe die combinatie gaat. Graag advies of tips ben er moedeloos van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi, ik slik al jaren lorazepam en ook andere middelen waaronder mao remmers. Op zijn hoogst zat ik op 4 mg. Het is een lang verhaal maar op een gegeven moment was ik gedwongen om af te bouwen. Ik had al een paar pogingen gedaan maar door een totaal gebrek aan informatie wist ik niet waaraan ik begonnen was. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een psychiater van een verslavingskliniek die mijn klachten begreep en ook ideeen heeft hoe zoiets aan te vliegen. Met wat aanvullende medicijnen om de acute klachten onder controle te krijgen en de opmerking dat het geen hardloopwedstrijd is ben ik eraan begonnen. Je leest vaak dat je in 4 tot 6 weken af kan bouwen en sommige mensen kunnen dat ook, maar je lijf moet wel meewerken. Dit is namelijk een keiharde lichamelijke verslaving. Terwijl al heel lang bekend is hoe je dit kunt doen. Zoek even op de Ashton Manual, daar kun je veel in vinden. Het is inderdaad omzetten naar diazepam en dan stapjes nemen die je aankan. Wordt het teveel, dan kleinere stapjes of meer tijd ertussen. Fijn gaat het niet worden maar ik heb afbouwstappen gehad die redelijk mild waren, bv alleen wat slaaponderbrekingen. Ik ben er trouwens nog steeds niet klaar mee na twee jaar, maar het heeft een half jaar stil gelegen vanwege een behandeling. Ik wens je veel sterkte en wijsheid. Probeer vol te houden maar maak het niet moeilijker dan nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...