Spring naar bijdragen

Ik ben Cor


Cor

Aanbevolen berichten

Hallo.

Zag vorige week NOVA en ben blij dat ik alcoholdebaas heb gevonden. Heb zowat de hele site gezien en ben daarbij zoveel herkenbare zaken tegengekomen. Ben sinds mijn studietijd een stevige drinker, ben me daar ook van bewust, maar heb niet genoeg wilskracht om op eigen kracht fors te minderen of te stoppen. Ik hoop dat deze site en het forum mij die ruggesteun kan geven. Ik functioneer goed in de samenleving en ben zelfstandig ondernemer. Loopt goed, maar sinds afgelopen zomer ben ik aan het afglijden. Zit ´s avonds tot in de kleine uurtjes te drinken. Dat is niet leuk en al helemaal niet voor mijn vrouw. Zo wil ik niet verder en ik moet veranderen.

Met vriendelijke groet,

Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cor,

ook als je dit forum en de Tactus behandeling als ruggesteun hebt doe je het op eigen kracht hoor. Ook met gebruik van medicijnen is het 'op eigen kracht'. Het is toch je eigen strijd en alle hulpmiddelen ten spijt, je moet m zelf voeren.

Hoop dat je wat aan ons zult hebben en wij aan jou,

groeten

Pietje Puk

trouwens, heb je je vrouw gemeld dat je hiermee aan de slag gaat? voor velen van ons is dat weer een extra stimulans en alle beetjes helpen

Ik heb zojuist ook je stukje onder ' doelen' gelezen en heb een paar vragen:

Je vindt dat je te veel drinkt en wil ' sociaal' drinker worden. Wat bedoel je met 'sociaal' drinker? betekent dat dat je nooit meer dan X glazen per dag wil drinken (anders is het toch niet zo sociaal voor je vrouw) of betekent dat dat je alleen nog in gezelschap wilt drinken en niet als je alleen bent?
Waarom wil je graag ' sociaal' drinken? Is je doel niet veel meer om van die bovenmatigheid af te komen en pas in de tweede plaats om ' sociaal' te gaan drinken?

Ik ben niet de wijsneus aan het uithangen maar ben je wat aan het porren. Dit zijn toch zaken om over na te denken in dit stadium, ben benieuwd.

Wat je keuze ook is, heel veel succes, ik zal je steunen in alle gevallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cor,
Welkom onder je lotgenoten! Mij helpt het erg om steeds opnieuw te lezen wat anderen meemaken en tips hebben en om te schrijven. Dit is mijn 3e stopdag en het gaat beter dan ik durfde te hopen m.b.v. dit forum. Ik hoop dat jij hetzelfde mag ervaren.

quote:


ik drink niet, dus ik besta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat er een wereld voor me open kan gaan. Het is de eerste keer dat ik aan een forum meedoe. Ben nl. niet zo´n internetfreak.

Pietje, het is goed dat je me aan het porren bent. Inderdaad wil ik van het bovenmatig drinken af. Het is iedere dag zo´n 6 tot 8 biertjes, halve tot hele fles wijn en een borrel voor het slapen gaan. Het is dan inmiddels al zo´n uur of 3 ´s nachts. Zoals ik op de site gelezen heb zijn dit gewoontes geworden en is er een vast patroon ontstaan. Dat patroon doorbreken en het eerste biertje bij thuiskomst afschaffen zijn mijn eerste doelen.

Mijn vrouw weet niet dat ik hier vanmiddag mee begonnen ben. Ze werkt vanavond. Ik sta te popelen om het haar te vertellen als ze vanavond thuiskomt.

Nogmaals bedankt voor jullie steun en reken op mij als ik jullie ook kan ondersteunen. Ik wil echt veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet je Cor,

ik schaamde me ervoor om dit forum aan mijn man te vertellen maar toen ik het eenmaal gedaan had kon ik ook veel opener over mijn 'alcohol de baas' poging vertellen en konden we erover praten.

Voor die tijd werd ik altijd kwaad als hij iets tegen me zei dat met alcohol te maken had (een soort afweermeganisme omdat ik het niet wilde horen)

Het gaf zelfs iets intiems dat we samen over 'mijn probleem' konden praten en hij voelde zich voor het eerst geen buitenstaander in de strijd.

Wat zo lollig is, hij vraagt zelfs hoe het met Houtje, Mathilde, Hermiena en Piggelmee gaat inmiddels. En Fleur uiteraard, daar vraagt hij ook met zeer grote regelmaat naar.

Ik denk en hoop dat je je vrouw gelukkig zal maken met je mededeling, maar -heel egoistisch- het is vooral een heel goede stok achter de deur om je aan je eigen voornemens te houden.

En ja, het doorbreken van de gewoonte -zowel qua tijdstippen als qua situaties (rot bui, goede bui, feestje)- is een belangrijk streven en moeilijk genoeg!

nogmaals succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cor,

Eerst maar eens welkom hier!

Mag ik je eens een waanzinnige vraag stellen?
Heb je er wel eens over gedacht om gewoon even helemaal te stoppen met drinken? En dàn te kijken of je weer 'sociaal' kunt en wilt drinken?

Ik herken namelijk zo sterk wat je schrijft. Je vind het te veel, maar het is ook weer niet zo vreselijk dat je niet kunt functioneren of zo, dus je bent al een heel eind als je de borrel na het werk kan laten staan. Maar ik moest onder ogen zien dat ik dan gewoon zat te wachten tot ik mijn borrel mocht. En dat ik best een paar dagen zonder drank kon, als ik maar zeker wist dat ik daarna weer kon drinken. Herken je dat?

Ik was al wel een jaar bezig met steeds te bedenken dat ik zou gaan stoppen. En toen moest ik toegeven dat ik het wel wilde, maar dat ik het zonder ondersteuning niet voor elkaar kreeg. Oef, wat vond ik dat een moeilijk moment.

Maar nu ben ik zo blij als wat, dat ik het onder ogen heb durven zien en dat ik bij Tactus terecht gekomen ben. Ik heb nu bijna tien weken niet gedronken en ik ben nog elke dag heel gelukkig met mijn besluit.

Denk er eens over na! En misschien is het fijn om het er met je vrouw over te hebben.
Blijf in ieder geval schrijven, dat helpt sowieso al.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...