Spring naar bijdragen

Is deze manier ok


Aanbevolen berichten

Hallo, op mijn 27 ben ik gestopt met wiet roken. Dit heb ik spijtig genoeg vervangen met bier. Door de dag drink ik geen druppel maar savonds na mijn werk  dronk ik gemiddeld 3 a 4 halve liters bier om maar als een blok in slaap te kunnen vallen dit heb ik nu 10 jaar gedaan nooit geen probleem tot vorig jaar  heb ik opeens heel veel gezondheid problemen gekregen astma, hoge bloeddruk, urtecaria, hyperventileren, nerveus en super moe... Mijn bloed  is al vaak onderzocht lever perfect ok  rode bloedcellen zijn wel te groot en een beetje te laag en vit d was te laag samen met fosfor. Voor de rest in het bloed alles ok.... Hebben deze gezondheidsklachten met alcohol te maken ? Werk nu al een jaar niet meer omdat ik gewoon op ben ....

Ik heb besloten sinds  november echt te minderen  ben van 3/4 ben halve liters naar 2 gegaan dit een maandje, van januari ben ik  3 glazen bier dus 75cl aan het drinken en sinds gisteren nog maar 2 kleine blokjes dus 66cl... Zo wil ik dan eindigen op 1 of 2 kleine biertjes per dag savonds ik heb geen verlangen naar bier door de dag dat heb ik nooit gehad.... Maar is dit ok hoe ik het aanpak?

Ga ik nog ontwenning krijgen ?

 

 

Grtn bedankt

bewerkt door pukkie1983
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Pukkie,

Hartelijk bedankt voor je vraag en wat knap dat het je zo goed lukt om te minderen met alcohol. Alcoholgebruik kan zeker invloed hebben op lichamelijke klachten. Dit heeft natuurlijk ook te maken met je lichamelijke gezondheid. De ene persoon heeft meer klachten dan een ander. En niet alles hoeft met alcoholgebruik te maken te hebben. Aan de andere kant kan ook dagelijks wat alcohol, 1 of 2 bier, invloed hebben op je gezondheid. Of bij bijvoorbeeld medicatiegebruik/psychische klachten. Heb je het alcoholgebruik besproken met je huisarts? Hij/zij kent je medische achtergrond. Ik ben ook benieuwd of je weleens hebt overwogen om een periode helemaal te stoppen met alcoholgebruik om te kijken wat dat je oplevert en wat het verschil dan is?

Je schrijft dat het alcoholgebruik als functie heeft/had om in te kunnen slapen. Hoe gaat dat met het minder drinken? Merk je daar veranderingen in? Alcohol kan helpen om in slaap te komen, een nadeel dat daaraan kleeft is dat je een minder gezonde slaap hebt, omdat je niet in je REM slaap komt. 

Het minderen zelf doe je heel gefaseerd, dat is prima. Dat verkleint de kans op ontwenning en beperkt risico's. Mocht je toch ontwenning of andere klachten merken, overleg dit dan met je huisarts. 

Veel succes!

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei moderator:

Beste Pukkie,

Hartelijk bedankt voor je vraag en wat knap dat het je zo goed lukt om te minderen met alcohol. Alcoholgebruik kan zeker invloed hebben op lichamelijke klachten. Dit heeft natuurlijk ook te maken met je lichamelijke gezondheid. De ene persoon heeft meer klachten dan een ander. En niet alles hoeft met alcoholgebruik te maken te hebben. Aan de andere kant kan ook dagelijks wat alcohol, 1 of 2 bier, invloed hebben op je gezondheid. Of bij bijvoorbeeld medicatiegebruik/psychische klachten. Heb je het alcoholgebruik besproken met je huisarts? Hij/zij kent je medische achtergrond. Ik ben ook benieuwd of je weleens hebt overwogen om een periode helemaal te stoppen met alcoholgebruik om te kijken wat dat je oplevert en wat het verschil dan is?

Je schrijft dat het alcoholgebruik als functie heeft/had om in te kunnen slapen. Hoe gaat dat met het minder drinken? Merk je daar veranderingen in? Alcohol kan helpen om in slaap te komen, een nadeel dat daaraan kleeft is dat je een minder gezonde slaap hebt, omdat je niet in je REM slaap komt. 

Het minderen zelf doe je heel gefaseerd, dat is prima. Dat verkleint de kans op ontwenning en beperkt risico's. Mocht je toch ontwenning of andere klachten merken, overleg dit dan met je huisarts. 

Veel succes!

 

 

 

 

 

 

Bedankt voor je reactie. Idd gebruikte alcohol voor in slaap te geraken nadat ik gestopt was met wiet heb heel men leven wel wat islaap problemen gehad. Ik werk in de chemische sector volcontinu systeem en het was wel een must goed te slapen met die shiften is begonnen met 3 biertjes en is uitgelopen tot 6 a 8 biertjes....

Nu momenteel werk ik niet  dat geeft me meer rust en ben ik zoal wat vermoeid door mijn huidige gezondheid maar het lukt me best goed tijdens het minderen om in slaap te geraken wel gebruik ik wat slaapkruiden  vvan lucovitaal en neem ik ook een lekkere hete douche net voor het slapen  om te ontspannen. Alleen lijkt het dat ik nog nerveuze word en vooral smorgends...

Volgende maand wil ik nog max 2glazen bier drinken  dus 0.5l... 

De huisdokter betwijfeld dat mijn huidige klachten door bier kwamen maar zei me aangezien mijn rode bloedcellen in volume te groot waren en dit wss door  te veel alcohol kwam en dus dat ik teveel dronk .minderen kon alleen maar goed zijn ...

Grtn

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...