Spring naar bijdragen

water


water

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik zal me ook even voorstellen: man, 45, al jaaaren een stevige drinker, maar de laatste maanden ging het echt fout. Een halve krat bier plus soms nog een paar glazen wijn PER DAG, en dan nog af en toe flink stappen: dat gaat dus niet goed, met een fulltime baan erbij.

Vorige week had ik vakantie: ik ben nog geen 10 minuten nuchter geweest geloof ik. Zelfs afgelopen zondag ging dat door, dus ik heb maandag gebeld dat ik een vrije dag nam (met een smoes) want ik kon door de kater niet normaal funktioneren. Om een uur of elf 's ochtends zat ik naar de klok te kijken en te denken: "over een uur gaat de slijter open..." en ineens knalde het door m'n hele lijf: Dit Kan Niet!!! Dit Wil Ik Niet!!!

Toen herinnerde ik me iets wat ik op TV had gezien, in het nieuws, dat er zulke goede resultaten geboekt werden met alcohol-bestrijding door... ehhh chips hoe heette dat ook al weer? Oh ja, Alcohol de Baas. Hup, het Internet op... en ik lees allemaal verhalen van mensen die er net zo voor staan of stonden. Die dag was het alleen nog maar water drinken en lezen...

Nacht zweten, bizarre droom gehad, dinsdagmorgen douchen, koffie en hup naar het werk, best wel produktief geweest, en om 5 uur straal voorbij mijn kroeggie gereden, waar ik normaal mijn 5-uur pilsje (of een stuk of 4) haal en daarna nog dat laatste stukje naar huis rij ook.

Weer een avond water en lezen. Vandaag weer lekker gewerkt, en toen ik terugkwam m'n kroeggie in, pakje shag gekocht (dat was op) en 1 malt biertje gedronken. Na 5 minuten lekker naar huis gereden. Zojuist boodschappen gedaan: twee lege kratten ingeleverd, lekker spul gehaald (salades, bananen, melk, drop, enz.) en dat was nog goedkoop door het statiegeld ook... :-) oh ja en ook 6 blikjes malt bier. Lekker een lange neus getrokken naar die muur van kratten die in de aanbieding was...
Nu zit ik mooi een bruin broodje gezond te eten (vanmiddag uit de kantine meegenomen) met een glas melk en dit verhaal te schrijven. Het voelt goed.

Ik hoef niet meteen nooit meer te drinken van mezelf, maar ik wil er grip op hebben. Zoals ik hier ergens las: ik wil van een biertje kunnen genieten, maar ik wil geen alcohol zuipen. Dat achterlijke mezelf volgieten tot ik nietsnietsniets meer denkweetvoel... het moet ophouden, hier en nu. Daarna zie ik wel.

Ik weet dat dit verhaal nog maar een kort en klein suksesje is, er kan (en zal!) nog vanalles gebeuren, maar ik ben nu toch maar mooi al drie dagen nuchter en ik weet zelf niet eens meer hoe lang dat al geleden is.

Dit is niet alleen mijn verdienste, dit is een sukses wat ik van jullie allemaal hier op dit forum gekregen heb, dankzij het feit dat jullie hier je verleden, angsten, twijfels, suksessen, overwinningen, doorzettingsvermogen en kracht zo open delen met mensen die je niet kent.
Jullie hebben, zonder het zelf te weten, mij weer het idee gegeven dat niet alles verloren is.
Dankzij jullie vind ik ook weer kracht in mezelf. Daarom zeg ik tegen iedereen: dankjewel en vooral

APPLAUS VOOR JEZELF !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjonge, wat een feest om je bericht te lezen, Water. Het is zo fijn om te horen wat dit geschrijf allemaal teweeg kan brengen! Dus dank daarvoor.

En voor jou: dat zijn drie hele dagen alcohol de baas, geweldig! Ik wens je heel veel succes met je plan en ik hoop dat je ons laat meegenieten.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jee, water,

ik was al uitgelogd maar zo'n opsteker is wel even heel erg leuk! En weet je, het gekke is, of je hier nou schrijft 'hoe het moet' of dat je het leest, het maakt niet uit. We zijn gewoon allemaal hetzelfde probleem aan het tackelen! Het schrijven is niet 'sociaal', het is gewoon net zo hard een manier om vooruit te komen!

Wat is er in godsnaam met jou gebeurd joh, water. Een broodje gezond eten met een glas melk erbij om 21.36! Je moet je een heel ander mens voelen de laatste dagen.

Wees maar goed trots op jezelf want dit klinkt fantastisch

enne, leuk, jouw laatste alinea, echt heel leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Water,
Welkom op dit forum!! Ook ik sta nu 3 dagen droog, na jaaaaren fors drinken :1, 1,5 tot soms 2 ltr per dag en gewoon 4 dagen werken en anderen beroepshalve helpen hun leven te veranderen, ja, ja. Wat heb ik me vaak een hypocriete waardeloze t... gevoeld in mijn spreekkamer.
Maar goed: super dat het jou ook al 3 dagen is gelukt!! Het is ook reuze fijn om zoveel lotgenoten te spreken, ik heb zelf een stevige psychotherapie achter de rug, maar heb dat mooi verzwegen en hier durf ik het wek te delen. Zo aan je bericht te zien geldt dat ook voor jou.

Hou vol!!

quote:


ik drink niet, dus ik besta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een heerlijke warme douche, water.. en wat heerlijk om te lezen dat je zelf zo trots op jezelf bent en dat wij daar een steentje aan hebben kunnen bijdragen. Je hebt een stap gezet en een patroon doorbroken. De weg zal niet makkelijk zijn en bezaaid zijn met valkuilen maar je hebt al 2 belangrijke stappen gezet.. je gerealiseerd dat het zo niet meer kan, en dit forum gevonden.

Jouw weg moet je zelf gaan, maar wij en ik willen je er van harte bij helpen! dus blijf schrijven!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi water,
Goed hoor dat je meteen de daad bij de gedachte voegde! Wat zul jij je snel beter voelen. Ik ben hier ook nog maar kort. Ik ben op dag twee, dus nog erg aan het begin. Ik hoef ook niet 'nooit meer' te drinken, maar ik wil wel de baas zijn! Mijn alcoholverleden is jarenlang steeds meer wijn. Ooit heel lang geleden was het een halve fles per dag (1997). Ik weet het nog precies omdat ik toen met burnout en zware depressie thuis zat. Inmiddels bijna tien jaar later is het bijna twee flessen per dag. En het wordt steeds meer. Tijd dus om tot bezinning te komen. Net als jij.
Veel succes en kom gezellig op het forum. Hoe meer zielen hoe meer vreugd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...