Spring naar bijdragen

Mijn missie


Kira

Aanbevolen berichten

Ik heb de afgelopen dagen rondgekeken op dit forum en vandaag besloten mij aan te melden. Ik wil heel graag dat mijn alcoholgebruik gaat veranderen en dat gaat ook gebeuren. De manier hoe hier met iedereen omgegaan wordt vind ik zo prettig, zonder oordelen en ik zou het heel fijn vinden hier mijn verhaal en ei kwijt te kunnen. 

Ik ben een vrouw van 38 en ik heb een zoon van 16.

Ik heb een rare band met alcohol. Er zijn jaren geweest dat ik elke avond 1 of twee wijntjes dronk en dat was prima. Soms een dagje niet.. Beetje zoals normale mensen. Toen sloop het erin dat ik eens per week echt teveel dronk, niet meer kon stoppen en de dag erna voor dood op de bank lag met een kater. Dit is best lang zo doorgegaan. Toen besloot ik minder te drinken, maar waar ik voorheen na 1 of 2 makkelijk kon stoppen lukte dat niet meer. Ik dronk misschien nog 2 keer per week maar dan 1 of 2 flessen per avond, en alles wat er verder nog in huis was. Mijn rem is gewoon weg. 

Oudejaarsavond 2021/2022 was het weer zover, de hele nacht gedronken en in de ochtend niet in staat om op visite te gaan. Het moest veranderen. Toen heb ik weken niks meer gedronken, af en toe wel zin in een drankje maar ik kon het weerstaan. Makkelijk eigenlijk, dat vind ik ook zo gek. Onverwacht op een feestje beland, ik moest bij een receptie aanwezig zijn en werd daarna uitgenodigd te blijven. Gedronken natuurlijk, te veel. Geen ramp want daarna weer verder zonder drank. Maar richting de zomer sloop het er weer in. Mijn grootste valkuil is thuis drinken. Dan heb ik geen rem, ik hoef nergens heen, praat het voor mezelf goed want heb de dag erna toch niks te doen etc. Ik doe niemand kwaad.. Vast herkenbaar. 

In de zomer kwam ik bij m'n ouders en er kwam onverwacht visite, veel gedronken en ik zou met de taxi naar huis gaan. Drinken en rijden deed ik nooit, nou de taxi kwam pas na een uur en ik ben met m'n dronken kop gaan rijden. Aangehouden, rijbewijs kwijt. Heb inmiddels onderzoek gehad van CBR de psychiater heeft een heel mooi verslag naar het cbr gestuurd waardoor ik bijna zeker weet dat ik m'n rijbewijs snel terug heb. 

De maanden ertussen amper gedronken. Ik kan zo ontzettend sterk zijn als ik ergens ben, uit eten bijvoorbeeld of de kerstborrel op m'n werk, dan drink ik 1 glaasje en meer niet. En dan ben ik ook zo trots op mezelf. Maar afgelopen zondag ging het weer mis. Ik had sinds kerst niks meer gedronken, en dat was toen ook maar 1 glas wijn. Maar omdat ik dus niks meer gewend ben was ik snel dronken, maar toch doorgedronken want ik heb geen rem. Gevallen, moeilijk gedaan etc. En nu wil ik het echt anders gaan doen. Waarom kan ik zo makkelijk zonder alcohol, soms wel 1 glaasje drinken en verstandig blijven en andere keren niet? 

Mijn doel is, alcohol is geen norm meer. Af en toe op een feestje wil ik best wat drinken maar alleen als ik het met mezelf afspreek. Dus onverwacht ergens in rollen gaat betekenen geen drank meer, ook niet 1tje want voor ik het weer zijn het er 20.

Snapt iemand wat ik bedoel, is het herkenbaar voor iemand? 

Ik ken het wachten op de vrijdagavond wel, en ook de onverwachte zin in een glas wijn maar als ik m'n gedachte verzet is dat ook weg. Maar soms ga ik dus helemaal voor de bijl met alle gevolgen van dien. Ik drink in principe al zo lang niks dat ik alle voordelen voel, ik voel me fitter, slaap goed, emotioneel veel sterker en stabieler, noem maar op. Daarom begrijp ik mezelf niet, waarom gaat het toch af en toe zo mis? 

Sorry voor het lange verhaal! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @KiraWelkom hier ! Fijn dat je de weg hier naartoe hebt gevonden en je al wat thuis voelt:D

Geen sorry zeggen hoor !! Nergens voor nodig.

Je verhaal is heel herkenbaar. En je doel ook !! Alleen....je zet de deur wel meteen weer op een kiertje.... Af en toe mag je drinken en als je het met jezelf hebt afgesproken......Nou is een afspraak snel gemaakt... Ik was daar een kei in. De ene afspraak ( ik drink echt vanavond niet!!!!) werd snel ingewisseld door een andere afspraak ( vandaag mag ik wel, want ik voel me K, het is zo gezellig, ik heb het verdiend....)

Dus ja, als ik je mag adviseren : kies voorlopig maar eens voor niet drinken en ga aan de slag met de onderliggende zaken/problemen/issues. Pas dan wordt duidelijk waarom je drinkt en kun je echte afspraken maken. Zo was het tenminste bij mij...Hopelijk heb je hier iets aan.

Ik wens je succes en wijsheid en kom vaak hier langs, blijf schrijven en lezen en voordat je het weet wordt een en ander steeds duidelijker en kan je keuzes maken. Goede keuzes ! En als dat voor jou betekent : zo nu en dan een glaasje : prima !! Maar maak deze keuzes weloverwogen en na rijp beraad met jezelf.

Tot snel

Beatrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Kira, ja heel herkenbaar, ook dat wel in gezelschap matig zijn<
en af en toe :) denken te moeten doorzakken. Als je op youtube op Els Noorlander zoekt
dan krijg je een filmpje te zien dat ongeveer 30 min. duurt. Ik kan met mijn chroombook 
de link niet plaatsen helaas, maar zet m maar vast in je favorieten, want meer keren bekijken
kan je helpen in dit proces. Je rem is stuk en af en toe wel matig drinken, houdt de verslaving in stand.
Je staat hier bij de afdeling themaś, maar het voorstellen gebeurt bij wie is wie. Misschien kun je je
posting kopieren en plakken naar daar? Dan heb je meteen een eigen hoekje en kun je je verslagjes 
en de reacties teruglezen als het eens moeilijk wordt. Of als je je lustrums gaat vieren:)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...