Spring naar bijdragen

Oxazepam icm zolpidem


peachy

Aanbevolen berichten

Ik slik zonodig oxazepam 5 mg gedurende de afgelopen 3 a 4 weken. Soms 3 dagen niks, dan 1 dag wel, dan 2 dagen niks en nu 5 dagen achter elkaar ( ivm toenemende angst pieker klachten als ik menstrueer). Daarnaast   gedurende de afgelopen 3 maanden zolpidem 10 mg ( ivm slaapproblemen door burn out) , de eerste 2 maanden afwisselend 22 dagen wel , tweede maand 15 dagen en deze maand  om de 3 dagen gemiddeld tot op heden. Is er nu vanuit 1 van deze middelen sprake van gewenning? De psychiater zegt dat 5 mg oxazepam te laag is om gewenning te krijgen,  maar hier lees ik toch echt anders. 

Ook de afwisseling van deze 2 medicijnen maakt me zorgen.  Want al pak ik 2 dagen geen zolpidem maar wel overdag 5 mg oxazepam zet ik de lijn van bezo gebruik dan niet gewoon voort ? Waardoor mijn lichaam alsnog denkt dat er die dag ook weer een benzo in is gegaan ? Zij het oxazepam of zolpidem. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Peachy, 

Het klopt dat alle benzo’s bij langdurig gebruik gewenning geven en dat daarom het advies is om deze middelen slechts kortdurend in te zetten. Goed dat je hier alert op bent en als ik het zo lees probeer je om zo min mogelijk medicatie in te nemen. Vaak werken alternatieven (ontspanningsoefeningen, afleiding) voor de lange termijn beter en zijn ze ook effectiever. Ook cognitieve gedragstherapie is een goede manier om anders te leren omgaan met angst en paniekklachten. Ons advies zou dan ook zijn om deze mogelijkheden in te zetten.

 

Met vriendelijke groet,

Moderator 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...