Spring naar bijdragen

Beetje de klus kwijt geloof ik...

Lucid

Aanbevolen berichten

Ik kan mezelf niet terug vinden bij wie is wie. Dus misschien doe ik het fout maar dat merk ik wel...

Is nu de 3e dag uit het niets dat ik ben gestopt met wijn. Nouja uit het niets.. Mijn lichaam schreeuwde erom.Had voor t alcoholgebruik al heel veel lichamelijke klachten en ook psygisch wat ik wegstopte.(dikke vette muur bouwen) De druppel liep over en kon het niet meer kwijt psygisch. Dronk wel eens wat ging naar feestjes of gewoon het weekend wel eens een wijntje..Maar dit werd veel erger..Als ik er aan terug denk waardoor het allemaal gebeurde doet dat me toch niet goed dus daar hou ik over op..

Twijfel of ik dus het verhaal wel of niet moet doen hoe dan ook....

Over nu:

Liefst wil ik alleen minderen. Heb het gevoel dat ik dat ook kan alleen lees heel veel hier dat het onmogelijk is.. Daarom als het me niet lukt wordt het toch stoppen.

Hier heb ik in al die jaren nooit over nagedacht over echt minderen of echt stoppen.

Trek heb ik totaal niet er is ook gewoon alcohol in huis maar krijg nu wel lichamelijke verschijnselen.. Het rare is dat deze zelfde verschijnselen ik ook had toen ik dronk..

Dus ik schrik er niet van..Er is ook gewoon drank in huis maar heb er totaal geen behoefte aan..(maar er is geen wijn dus dat is de trigger denk meer) weet natuurlijk niet wat er gaat komen.

Mijn vriend heeft het zelf ook heel moeilijk dus elkaar steunen is niet aan de orde op moment..iig heel moeilijk. We hebben heel lang tot nu toe op de overlevings stand gestaan..Gaat beetje bij beetje wel beter maar kost heel veel tijd om weer vrolijk naar elkaar te kunnen doen..

Bij ons allebei hoeft er maar iets kleins te zijn en barst de bom.. dit dus door het verleden...(niet veel met elkaar te maken) hebben ook hulp ervoor.

Waar ik wel bang voor ben is of het gevaarlijk is om ineens uit het niets te stoppen en heb wel veel gelezen maar zit totaal niet op te wachten als ik ineens rare dingen ziet of ineens paniek aanval krijgt.. Weet iemand hoe ver zo een ontwenning kan gaan?Of iig Eigen ervaringen?

Ik dronk de laatste tijd heel veel.. 2 flessen wijn overheel de dag. Als ik wat had gegeten kon ik in kwartier zo een fles wegwerken ..Echt dronken was ik nooit.. Dronk altijd tot een bepaald punt..tot geen pijn en verdoving in mijn hoofd. Dan stopte ik. Alleen mijn lichaam ging er aan wennen natuurlijk. Heb vorig jaar ook veel vieuxx gedronken en dat was helemaal slopend. Daar kan ik nu totaal niet meer tegen.

Dronk bij elkaar echt elke dag ong maximaal 2 jaar en matig ong 4jaar.

Misschien heb ik alles een beetje rommelig verwoord.. Merk dat ik zelf ook alles weer goed op een rijtje moet zetten.. Leefde hier voor dag op dag en zag het wel.moest ook wel anders was ik hier echt niet meer. Nu met mijn nuchtere hoofd is de wereld ineens weer veel anders....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woon je samen met je vriend en is hij ook gestopt?

Ik denk, maar ik ben geen arts, dat je bij dagelijks twee flessen wijn niet zoveel schrik moet hebben om zo te stoppen.

Hoogstens een week slecht slapen, onrust..

Maar dat zal ook wel voor iedereen anders zijn .

Maar goed bezig iag....

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vlaamsmeisje,

Nee hij heeft andere verslaving(en) geen harddrugs of alcohol.

Heel lastig iig... En dank je voor het antwoord.. Ja heb wel last van trilhanden maar had ik met alcohol ook en hoge hartslag maar dat had ik toen dus ook.. En merk heel snel prikkelbaarder.. Net bonje met me vriend ..En niet echt leuk dus wel weer een trigger maar eigenlijk nog steeds geen behoefte..gelukkig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig maar verstandig besluit heb je genomen hoor!!

Samen zitten we in de beginfase al ben jij met net iets voor :-P Ben heel trots op je en wie weet kunnen we nog veel aan elkaar hebben.

Wat me opvalt is dat die trek plots bij jou verdwenen is wat is je ilskracht en je doel?

Liefs Harjet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lucid

Niks rommelig verwoord..

De alcohol maakt alles een beetje rommelig

Ben nog geen mensen tegen gekomen die het strak voor elkaar hebben met alcohol

Ik heb er zelf ook een puinhoop van gemaakt

En inderdaad nuchter ziet de wereld er toch wel anders uit

En met een heldere blik heb je snel in de gaten waar nog aan gewerkt moet worden

Het begin is er...succes

Welkom hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is de 5de dag echt zonder alcohol.. Heb er eigenlijk tot nu toe weinig moeite mee..Alleen nog steeds is het gaos in mijn hoofd.. Krijg veel meer pijn elke dag steeds meer.. Heb een super opgeblazen gevoel..Was jaren aan de diaree en nu ga ik bijna helemaal niet meer...

Alles is ontregeld geloofk...

Joanne wat voor medicijnen slik je dan?Plus idd je heb echt helemaal gelijk..

Mijn doel is echt om voorlopig echt te stoppen.

Ik wil zelf minderen of iig met een dagje uit of een x een weekend lekker gezellig een wijntje drinken. Ik weet niet of ik het niet kan.

Dus wil zeer zeker stoppen want gezellig een glaasje wijn kan nu zoiezo niet. Misschien wel de komende jaren niet..

Ben iig blij dat ik nu nergens nog last van heb..

Weet wel bijna zeker dat ik heel veel last nog ga krijgen.. Anders is het meegenomen..

Vooral stress is een hele grote factor ja..

Plus eht verleden heb ik nog niet achter me gelaten dus moet ik daar echt wel wat aan doen. Anders val ik denk ik zoiezo terug..

Huttula:

Dank je voor de reactie! Doe me goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...