Spring naar bijdragen

Stop oxazepam, HELP


Kim92

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Na een jaar of 2 terug burn-out klachten te hebben gehad heeft mijn HA destijds zolpidem 10MG voor geschreven, waarna ik deze lange tijd voor het slapen gaan in heb genomen. Deze na een jaar (zelf) gehalveerd. Er werd nooit naar gevraagd, dus deze in blijven nemen.

Begin februar het blijde nieuws dat ik in verwachting ben, Zolpidem is toen veranderd in oxazepam. Officieel om de 3 dagen 10MG, maar op eigen houtje dit iedere avond gebruikt.

Begin april besloten dat ik wil stoppen met de oxazepam, ivm de baby die in mijn buik groeit. Uit eindelijk zat ik op 29 april op 2,5mg, 13 mei op 0.

Sindsdien zijn mijn ontwenningsverschijnselen verschrikkelijk. Vooral slapeloosheid. Ik lig iedere nacht tot 4 uur wakker, en heb het gevoel dit niet vol te kunnen houden. Ik wordt n soort wanhopig snachts, boos dat ik niet kan slapen.

Herkent iemand deze ervaringen? Hoelang kan ik verwachten dat deze klachten duren? Ik heb echt wat opbeurende verhalen  nodig.

Hoe staan jullie in het gebruik van (natuurlijke) kalmeringstabletjes van A.vogel, of gebruik van melatonine? 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi, hallo, ik ben vrij nieuw hier, maar heb wel redelijk wat ervaring met verslaving, helaas dus ook ervaringsdeskundige. Ik heb ooit weleens afgebouwd, maar niet afgemaakt.

Oxazepam werkt veel korter dan b.v. diazepam, wat een stapelwerking heeft (ik gebruik diazepam). Dat betekent dat de ontwenning waarschijnlijk ook korter gaat duren. Ik heb heel wat boeken gelezen met ontwenningsverhalen en van experts. Over het algemeen ben je sneller van afkickverschijnselen van een kortdurende benzo af dan van een lang(er)werkende.

Rebound komt ook vrij veel voor, eigenlijk de terugkeer van je oorspronkelijke klachten, maar dan twee keer zo erg. Dat gaat voorbij.

Ik zou zeker nog antwoorden van anderen afwachten, maar opnieuw beginnen lijkt me niet verstandig. Ook melatonine en valeriaan (e.d.) zou ik zelf niet nemen.

Ondanks dat ik nog tegen de afbouw aanhik en er nog niet mee begonnen ben, ken ik wel mensen die succesvol gestopt zijn. Helaas zijn deze mensen nu buiten mijn bereik (ver weg, of ik kan ze niet meer bereiken of willen er niet meer over praten). Het komt goed! Er is ook ontspannende muziek op youtube te vinden, een soort meditatiemuziek, voor allerlei doelen. Weet niet of je een koptelefoon hebt, een goeie?

Het enige waar ik geen advies over durf te geven, is je zwangerschap. Stress is niet goed, maar benzo's al helemaal niet. Probeer (hoe moeilijk ook) te ontspannen, te wandelen, lichtelijk sporten (niet te zwaar), enz.

Hoop dat je hier iemand vindt die je verder kan helpen of andere adviezen heeft. Veel sterkte en geluk!

Ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...