Spring naar bijdragen

groetjes uit Zwitserland

BoerBoel

Aanbevolen berichten

Bonsoir,

Zal de rest van mijn voorstelling gewoon in het N.L. doen, anders krijg ik waarschijnlijk geen post terug.
Ben een vrouwtje van 35jaar*getrouwd*1hond*en woon nu bijna 2-jaar in het mooie Zwitserland.
Voel me eigen op het moment een beetje alleen, doordat mijn familie gewoon in N.L. woont, en ik hier niet aan de grote klok ga hangen dat ik veslaafd ben aan alcohol, dus probeer ik op deze manier een beetje steun te vinden.

Ben nu bijna 2-weken bezig om te minderen, dat wil zeggen van gemiddeld 2-liter witte wijn p.d. naar 2 glasen per dag.
Ik kan het op het moment goed vol houden, heb wel veel bijwerkingen, maar wat wil je als je zoveel heb gedronken.

Mijn drijfveer is mijn zenuwen onder controle te kunnen krijgen, want dat had ik niet meer.
Het was op een gegeven moment zo erg dat wanneer ik onder de mensen kwam ik niks meer kon, geen koffie drinken, nog niet eens roken, terwijl ik een gezelligheids mens ben.
Ik hoop dat dit snel zal verdwijnen.
Spelen natuurlijk meer dingen mee verhuizing*medicijnen*na 13jaar je baan op zeggen*Frans leren spreken*maar de hoofdrol speeld natuurlijk de drank.

Ten eerste hoop ik hier bij mezelf te helpen, en hoop ik andere ook te kunnen steunen..
Heel veel groetjes...
P.s. het is hier ook heel slecht weer.
B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Boerboel,

Welkom hier op het forum. Je bent hier op het goede adres om steun te vinden bij je streven om minder te drinken. Heel veel succes daarmee. Je bent in ieder geval al op de goede weg, omdat je het besluit hebt genomen om niet meer zoveel te drinken.

Ik ben maanden bezig geweest met minder drinken, en heb een paar weken geleden het besluit genomen om toch maar een poos helemaal niet te drinken. Ik merkte namelijk steeds meer dat minder drinken ook heel erg moeilijk is, omdat je na een of twee glazen toch meer wil, als je altijd zoveel gedronken hebt (ik ben ook een liefhebber van witte wijn, en bij voorkeur stapte ik op het einde van de avond over op 1 of 2 glazen rode wijn, als slaapmutsje). Als je een tijd helemaal niet drinkt neemt de behoefte af (dat zegt tenminste iedereen, maar ik ben nog niet lang genoeg gestopt om geen trek meer te hebben), en wordt het dus ook steeds gemakkelijker. Dus als minderen jou ook erg moeilijk valt, dan geef ik je in overweging te proberen een tijdje helemaal te stoppen.

Je gevoelens zijn heel herkenbaar, voor meer mensen hier denk ik.

Er is hier op het forum ook iemand die in Spanje woont, Mismaff heet ze. Haar situatie is denk ik wel een beetje vergelijkbaar met die van jou, dus misschien kun je wel ervaringen uitwisselen. Het moet best moeilijk zijn alleen in een ander land. Is je man ook Nederlander, of Zwitser?

Ik wens je veel succes in de strijd tegen de alcohol.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Boerboel,

Aparte naam heb je. WElkom hier op het forum. Lastig voor je zo in een ver en vreemd land, werkt je man in Zwitserland of zo? Stoppen of minderen is beide harstikke moeilijk, zelf is het stoppen pas gelukt m.b.v. medicijnen. Dit is echter voor iedereen een persoonlijke keuze. Heb je je aangemeld voor de internetbehandeling? Zelf heb ik hier veel baat bij en met vele anderen. Ook zijn er bij die deze behandeling niet volgen, is ook niet nodig om hier aan het forum deel te nemen.

Succes CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo china-girl,

Mijn man werkt hier in Zwitserland, maar is ook een N.L.der.
Ik gebruik geen medicijnen om te stoppen, maar medicijnen voor mijn brongen, deze hebben effect op het trillen, als ik ze in heb genomen tril mijn lijf ongeveer een tien minuten, maar met drank op is dat allemaal nog heftiger natuurlijk.

Ik heb mij eigen al wel aangemeld, maar er is nog geen plaats, bedoel je met je laatste zin, dat wanneer je nog niet behandeld wordt, het geen zin heeft om op het forum te reageren?
Waarom dan niet?

Groetjes BoerBoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Boerboel,

Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat als je niet aan of nog niet aan de internetbehandeling deelneemt het alleen maar goed is om hier te komen. Je vindt hier allemaal lotgenoten en je kan starten of verder gaan met ADB.

Blijf gewoon proberen bij tactus soms kom je er dan ineens door en kan je in behandeling gaan.

Sterkte CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo chinagirl
ik heb nog nooit op wie is wie gekeken vandaag de eerst keer je schreef naar boerboel dat je je bij cactus kon op geven mar hoe doe je dat ik heb van meerdere mensen gelezen dat ze dar baat bij hebben maar ik wist het niet dat je dat via internetkon doen kan jij mij een berichtje terug sturen en mij vertellen wat de stppen zijn om daar ook hulp van te krijgen bij voorbaad dank van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...