Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


dutchdelight

Aanbevolen berichten

Mijn naam is Patrick, een man van 43, en ik drink al zo'n 25 jaar. Sinds 2 maanden is mijn relaties gestopt na 20 jaar. Dit heeft er aardig bij mij ingehakt. Alcohol heeft hier zeker een grote rol in gespeeld.
Tot een jaar of 4 geleden dronk is vaak een fles whisky per dag. Deze tijd is gelukkig voorbij. Door het stoppen van mijn relatie ben ik aardig overspannen geraakt en ingestort en via mijn huisarts doorverwezen naar de Boumankliniek voor een behandeling tegen alcohol.

Inmiddels is de behandeling begonnen. Op het moment drink ik niet eens zoveel. Ongeveer 4 tot 6 borrels per dag. Maar ook dit vind ik te veel, mede doordat ik nogal gespannen ben drink ik voornamelijk om mijn zenuwen een beetje te kalmeren.
Met mijn therapeut heb ik afgesproken dat ik 3 to 4 borrels mag drinken per dag totdat ik in oktober fysiek wordt onderzocht en met een librium kuur ga beginnen. Tot die tijd heb ik Campral en Vit. B1 gekregen. Moeilijk te zeggen of Campral nu wel of niet werkt, maar misschien een beetje te kort dag daarvoor. Ik gebruik dat nu 4 dagen.
Drinken doe ik alleen in de kroeg. Thuis drink ik geen druppel, omdat als ik drank in huis haal het waarschijnlijk mis gaat en de hele fles leegdrink.

Ik was aangenaam verrast om van deze site te horen. Een hoop dingen die ik hier lees komen zijn erg herkenbaar. Ook is de positieve instelling van de mensen hier erg prettig.

Blij hier te zijn. Groetjes, Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Patrick, of dutchdelight,

Welkom hier op het forum. Je bent hier op de goede plek om steun te vinden, en te geven, bij het stoppen met drinken. Wat erg dat je relatie mede door de alcohol gestopt is. Dat moet wel heel veel pijn doen.

Er zijn hier een hele hoop mensen die allemaal een probleem hebben met alcohol, met een hoop overeenkomsten, maar ook allemaal op hun eigen manier. Je zult hier vast veel herkenbaars vinden. En de eerste stap heb je al gezet doordat je met therapie bezig bent. Veel succes, en als je het moeilijk hebt, schrijf het dan op het dagdraadje.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Patrick,

Welkom hier op het forum,

Knap van je dat je nu nog maar 3 of 4 borreld drinkt, na zo'n lange tijd veel drinken.

Kun je het dan ook echt bij die borrels houden, want wat er veel hebben hier, (a.o. ik zelf,)is ,dat we, als we eenmaal beginnen, niet meer kunnen stoppen.
Ik heb sinds twee weken campral, kan ook nog niet zo goed zeggen of het wel of niet werkt. Heb wel dagen gehad dat het totaal niet moeilijk was, maar het weekend was de trek weer net zo hevig, maar ook dit is voor iedereen verschillend.


Wel jammer dat je relatie is gestrand, na zo lange tijd. Sterkte.

Groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Dutchdelight, of Patrick, ik hoop dat we je met Patrick mogen aanspreken...

Om te beginnen wil ook ik je welkom heten. Elke nieuwe is een potentiële verrijking voor het forum.
Ik voel met je mee wat betreft het stoppen van je relatie na 20 jaar. Het had niet veel gescheeld of mij was hetzelfde overkomen. Ook na twintig jaar (waarvan 14 getrouwd) had mijn vrouw schoon genoeg van m'n drankmisbruik en stelde me voor de keus: of hulp zoeken of ze ging weg (lees: ik moest weg). Daar m'n vrouw me echt veel waard is heb ik hulp gezocht en nu heb ik een behandeling achter de rug in een kliniek van verslavingszorg met het resultaat dat ik sinds 15 april geen druppel meer gedronken heb en daar ook geen drang naar heb. Kortom, ik ben door het oog van de naald gekropen en voel me nu perfect.

Ik sluit me bij Sneeuwwitje aan waar ze zegt het knap te vinden dat je nog maar 3 à 4 borrels per dag drinkt na zoveel gedronken te hebben, maar voeg daar aan toe dat het tegelijkertijd natuurlijk jammer is dat je die 3 à 4 borrels toch nog nodig hebt. Maar goed, daar komt binnenkort waarschijnlijk verandering in, en dan kan de libriumkuur je mooi op weg helpen bij het tegengaan van ontwenningsverschijnselen.
Wat betreft de Campral, ik heb horen zeggen dat het effect van Campral, de vermindering van de zucht naar alcohol, pas op z'n sterkst is na zo'n 14 dagen elke dag slikken. Maar dat weet ik niet uit ervaring, hoor, ik heb het heel in het begin ook gehad, maar ben daar na drie of vier dagen al weer mee gestopt, dus niet lang genoeg om dat eventuele effect te bemerken.

Kun je t.z.t. ook eens wat meer vertellen over hoe die behandeling in de Boumankliniek is opgezet? Is dat individueel, of doe je dat in een groep? Ben benieuwd......

Okee, voor nu even genoeg. Ik hoop dat je hier veel nuttige tijd zult besteden, zowel voor jezelf als voor anderen.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...