Spring naar bijdragen

Remi


remi

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Remi een jongeman van 27 jaar en samenwonend met een schat van een vriendin. Jammer genoeg doe ik haar verdriet vanwege het feit dat ik niet goed van de drank af kan blijven. Ook mijn ouders worden er ongelukkig van en ik begin enigzins in te zien dat ik er zelf ook niet vrolijker van word. Op de lange termijn dan.
Mijn moeder wees me erop dat er op internet veel sites bestaan die hulp bij verslaving aanbieden en op deze site vond ik veel herkenbare verhalen.

Ik hoop hier af en toe terecht te kunnen voor steun of informatie.

groeten Remi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi remi,

welkom op het forum. Het is al een hele grote stap dat jezelf inziet dat je een probleem hebt met alcohol, ik weet niet hoeveel je drinkt, of je alleen in het weekend drinkt of ook doorde weeks. Je bent nog vrij jong dus nog niet al te lang dat alcohol een probleem vormt voor je. Je hebt een vriendin die je steunt, je ouders steunen je en je wilt er zelf iets aan doen, dus alle tekenen staan gunstig voor je.
Misschien kun je een volgende keer iets schrijven over je drinkgewoonte, zodat we je met raad en daad kunnen steunen.
Veel succes in je strijd tegen de alcohol,

groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Remi,

Nogmaals welkom. Prima dat je zelf ziet dat je teveel drinkt, en dat je er iets aan wil doen. Je kunt hier op het forum genoeg steun krijgen.
Ik kan je ook de internetbehandeling van Tactus aanbevelen. Helaas is er wel een wachtlijst, maar je kunt gewoon regelmatig proberen je aan te melden. En ook als je niet de behandeling volgt ben je hier op het forum welkom.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Remi,

Ook ik wil je welkom heten. Toen ik me vorige week hier had aangemeld vond ik het ook fijn dat ik welkom geheten werd, gaf me meteen het gevoel er een beetje bij te horen. Alle begin is wel wat griezelig, maar ook op een fijne manier wel spannend. Zo ook als je in de gaten krijgt dat je een probleem hebt met alcoholgebruik. Het woord alcoholist klinkt ook meteen zo "buiten de samenleving". Maar als je dan eens om je heen luistert en kijkt kom je er achter dat je bij lange na niet de enige bent. Ik denk wel dat je in de minderheid bent als je jezelf kunt indelen bij de groep mensen die zich bewust is van dat alcoholprobleem, zoals o.a. de mensen op dit forum.
Grijp het begrip en steun van je vriendin en je ouders met beide handen, dan geef ik je, samen met alle tips en wederwaardigheden op dit forum een goede kans dat je je probleem de baas kunt worden, en daardoor weer eigen baas in eigen leven.

Succes en ook veel plezier alhier.....
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Remi,

Ik heb sterk het gevoel dat je meer gedwongen wordt door je familie, om te stoppen met drinken.
Ik hoop voor jou dat je daar je steun in kan vinden.

Bij mij was het juist, als mensen er iets over te zeggen hadden, ik me juist er tegen ging verzetten.
Ook toen de dokter mij vertelde, dat ik mijn lichaam langzaam aan het vergiftigen was, het eerste wat ik deed toen ik thuis was, dat kan je wel raden.

Je moet er zelf voor 100% achter staan.
Moet je na gaan, je heb nu al een schat van een vriendin, laat staan als je nuchter zou blijven, dan kan de liefde nog meer opbloeien. :present:
Een liefdevol weekend gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen dank voor jullie reactie.

Ik sta een week droog nu YEAH! Dit wel met behulp van een halve Refusal per dag. Maar ik moest van de week op zakenbezoek in Frankrijk en normaliter als je dan 's avonds alleen bent en je gaat je vervelen, nou ja raadt maar. Nu heb ik het volgehouden en daar ben ik best een beetje trots op.

BoerBoel wat jij zegt dat heb ik ook, als ze me 'oh zo begrijpend'' op me zitten in te praten dan word ik daar ook geïrriteerd door. Dan zeg ik dat ik vooruit wil kijken en niet terug. Maar m'n vriendin zegt dan dat dat wel heel makkelijk denken is en ik vrees dat ik haar daarin gelijk moet geven.

Anyway, op naar 2 weken!!!!

Groetjes en een fijne dag,

Remi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Remi,

Gefeliciteerd, knap van je hoor en je moet bere trots op je eigen zijn, en blijven.
Zeker als je alleen op zakenreis bent, in een land die nog al bekend staat om zijn wijnen.

Hier in Zwitserland is het ook heel normaal om bij de lunch een wijntje te drinken, en dan gewoon weer aan het werk.
Een tijdje geleden is het alcohol persentage naar beneden gehaald, om je auto nog te mogen besturen.
Kom mijn man op een gegeven moment thuis van zijn werk, en zegt tegen mij: dat persentage hebben ze weer terug gedraaid, ik zeg waarom dan, i.v.m. meer ongelukken op de weg, omdat de mannen nu hun vrouw achter het stuur lieten..... Ha Ha.

Prettig weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...