Spring naar bijdragen

Overstap van 1.5 Alprazolam > Diazepam


Aanbevolen berichten

Hoii, 

Ik had even een vraagje. Ik slik al ongv. zo een jaar verschillende benzos en ben uiteindelijk de Xanax (Alprazolam) geland. 

Nu ben ik gisteren begonnen uit advies van psychiater een 6 week afbouwschema begonnen met een onmiddelijke switch van 1.5mg Xanax (Alprazolam) naar 15mg Diazepam. Nu heb ik toch al de eerste dag flink spanningen en angsten terwijl ik me wel heel suffig voel. Ik vind dit al heel erg moeilijk en naar en ben bang hoe het verder verlopen gaat. Ik ben namelijk altijd heel gevoelig geweest voor opbouw en afbouw van medicatie o.a ook Antidepressiva. 

Nu vroeg ik mij dus af of er een andere manier is om dit makkelijker te maken voor mij zelf. Want ben nu eigenlijk wel geneigd om naar de Apotheek te lopen en vanavond dan weer Alprazolam te nemen en vroeg ik me af of mensen ook ervaringen en of moeite hebben gehad met de overstap naar Diazepam om vervolgens af te bouwen.

 

Ik weet natuurlijk dat de beste informatie ik krijgen kan van mijn psychiater, maar het is weekend en ik ben nieuwsgierig hoe andere dit hebben ervaren of ervaren.

 

Groetjes

Justin

bewerkt door Jussie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-4-2022 om 16:07 zei Jussie:

Hoii, 

Ik had even een vraagje. Ik slik al ongv. zo een jaar verschillende benzos en ben uiteindelijk de Xanax (Alprazolam) geland. 

Nu ben ik gisteren begonnen uit advies van psychiater een 6 week afbouwschema begonnen met een onmiddelijke switch van 1.5mg Xanax (Alprazolam) naar 15mg Diazepam. Nu heb ik toch al de eerste dag flink spanningen en angsten terwijl ik me wel heel suffig voel. Ik vind dit al heel erg moeilijk en naar en ben bang hoe het verder verlopen gaat. Ik ben namelijk altijd heel gevoelig geweest voor opbouw en afbouw van medicatie o.a ook Antidepressiva. 

Nu vroeg ik mij dus af of er een andere manier is om dit makkelijker te maken voor mij zelf. Want ben nu eigenlijk wel geneigd om naar de Apotheek te lopen en vanavond dan weer Alprazolam te nemen en vroeg ik me af of mensen ook ervaringen en of moeite hebben gehad met de overstap naar Diazepam om vervolgens af te bouwen.

 

Ik weet natuurlijk dat de beste informatie ik krijgen kan van mijn psychiater, maar het is weekend en ik ben nieuwsgierig hoe andere dit hebben ervaren of ervaren.

 

Groetjes

Justin

Hi Jussie,

Heb je de Ashton Manual al gelezen?

Geeft veel informatie over benzo's en afbouwschemas:

 https://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

 

Misschien heb je ook iets aan deze eerdere post van mij:

https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/16722-lormetacepam-hetzelfde-als-lorazepam/?do=findComment&comment=1357352

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op 16-11-2023 om 16:23 zei Angelique68:

Hoi Naftal,

Voor nu heb ik geen specifieke vragen maar die komen vast nog wel. Ik ben inmiddels begonnen met afbouwen met 5% per twee weken. Ik zal op je website gaan kijken.

Dank je wel voor je reactie.

Groetjes Angelique 

Zo te horen is je psychiater niet goed op de hoogte. Alprozolam (Xanax) is 20x zo sterk als Diazepam. Dus als je (geleidelijk) zou overstappen is het 20x1.5 = 30mg. Diazepam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...