Spring naar bijdragen

Afbouw diazepam


Alikoe

Aanbevolen berichten

Als nieuwkomer ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met het afbouwen van diazepam. Heb erg veel last van ontrekkingsverschijnselen . Wanneer treden ze op? Hoe lang duren ze? Hoe weet je of het niet een terugval is? Ik wil van die troep af maar soms zijn de klachten zo erg als waarom ik ze nam....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Alikoe,

Tja die vragen worden heel vaak gesteld door nieuwelingen maar niemand kan je daar een goed antwoord op geven. Iedereen reageert anders op een afbouw, maar iedereen die hier komt ervaart het als een pittige tijd.

Ontwenningsverschijnselen komen als je stopt na de laatste pillen. Wat bedoel je met een terugval? Hoelang het duurt is ook verschillend dat ligt ook aan de persoon zelf, hoelang je geslikt hebt enz. Je moet toch rekenen op een lange tijd. Het is vaak de geestelijke afhankelijkheid die parten speelt, lichamelijk is de medicatie meestal na zo'n dag of 14 uit je lichaam dacht ik.

Maar blijf schrijven hier en deel, je raakt toch wat kwijt en fijn is dat je weet dat je niet de enigste bent met die klachten, we weten waar je nu door moet.

Dus schrijf van je af en laat je gevoelens gaan. Huil maar als het moeilijk is.

Sterkte meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Bolletje,

dank voor jouw reaktie. Ik begon met 13mg, heb een tijdje 1mg per 2wk geminderd en de laatste 2mnd 1/2mg per 2wk. zit nu nog op 2mg maar heb na elke mindering ongeveer 12dagen later weer meer klachten: dromen, zweten, trillen, veel huilen ,depressieve gedachten. Het lijkt alsof de klachten de laatste tijd heviger zijn. Dit duurt zo'n 4 a 5 dagen en dan neemt het weer af. Tijdens die dagen ben ik bang dat de klachten nooit meer weg zullen gaan....Hopelijk is het een kwestie van doorzetten want ik wil er echt vanaf.

Slik jij ook valium?

Gr Louise

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Alikoe,

Ik slik alleen nog paroxetine en dat blijf ik doen, verder niets meer. Ja die klachten worden inderdaad heviger naarmate het lichaam minder medicatie krijgt. Het lichaam moet opnieuw wennen aan de situatie.  Angst is een van de meest gevoelens tijdens de afbouw. Maar het verdwijnt inderdaad weer, probeer je daar toch aan vast te houden, want het verdwijnt iedere keer. Probeer eens 1/4 per maand af te bouwen misschien gaat dat beter. Je bent erg goed bezig chapeau hoor.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij ook, en probeer een beetje te genieten b.v. door jezelf iets moois te geven.

Goed dat je het minderen langzamer doet, je moet ook een beetje op adem komen nadat je weer een gedeelte afgebouwd hebt, dat vergeten mensen vaak, maar het is al heel erg knap dat ze willen stoppen. O en probeer veel te drinken dat spoelt het lichaam schoon.

Heb je ook hobby's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

vandaag weer onrustig met huilbuien....Heb hobby's maar kan de meeste niet uitvoeren. Ga het toch maar uitleggen. Slik al bijna 30jr antidepressiva, sinds vorig jaar na 14jr klachtenvrij mn 3e depressie met angst en paniek vandaar de valium. Er is een oorzaak voor: in maart 2020 werd een versleten heup geconstateerd maar wegens begin corona wilde ik afwachten. Oktober 2020 meer klachten, na orthopeed,  neuroloog werd mri gemaakt bleek naast de heup 2 verzakte wervels, hernia en slijtage. Lag s nachts wakker vd pijn. Op advies v neurologisch chirurg naar pijnpoli waar ik 6 mei 2021 pijnblokkade zou krijgen. Op 30 april kreeg ik een hartinfarct, gedotterd en 2 stents geplaatst met de mededeling dat er nog 2 aderen aangetast zijn maar zolang die niet op ecg voorkomen wordt daar niets aan gedaan. Kreeg op 6mei van pijnpoli te horen dat ik een jaar lang geen blokkade kon krijgen ivm het slikken van bloedverdunners. Vanaf okt 2020 dagelijks pijn en vanaf dec 2020 kan ik hooguit 200 meter met rollator lopen .Ik stortte hierdoor in een depressie....Wegens de pijn en niet kunnen bewegen kan ik de hobby's die mij ontspannen niet doen: sporten, wandelen met geleende honden, tuinieren, fietsen. Afgelopen jaar zo'n 30 legpuzzels gedaan, ruim 35 boeken gelezen..Sinds paar maanden zwem ik 2x pw voornamelijk op rug en 1x pw uurtje zittend gehandicaptensport. Op 9 juni krijg ik dan na anderhalf jaar een pijnblokkade die hopelijk verlicht, zo niet dan wordt het uiteindelijk operatie en ook de heup nog. Zo dat was het, hopelijk begrijp je dat ik wanhopig naar strohalmen zoek die de hevige afbouwklachten verklaren/verlichten en de angst wegneemt weer verder terug te zakken in depressie. Gelukkig ben ik meestal in de avond geestelijk klachtenvrij.....bedankt dat je de moeite heb genomen dit alles te lezen

Waarom slik jij paroxetine?

Grtjs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik zelf ben begonnen met een overstap van 1.5MG Alprozalam naar 15MG Diazepam sinds gisteren en merk nu eigenlijk al dat ik last begin te krijgen. Ondanks dat mijn psychiater heeft gezegd dat het gelijk staat aan elkaar.

Ben een stuk angstiger en gespannen dan normaal en wat hartkloppingen en vind het eigenlijk ook best wel moeilijk al om niet gewoon weer de Alprozalam te nemen ookal kwam de wens van afbouw vanuit mijzelf. 

Informatie of hulp kan ik je helaas niet geven, wel weet ik dat het stoppen van medicatie zoals Benzos en Antidepressivas je een rebound effect geven en inderdaad de angsten etc weer terugkomen voor een tijd of zelfs verergeren.

 

Wil je toch even een steuntje in de rug geven en hoop dat de ontwenningsverschijnselen iniedergeval snel wat draagbaarder worden

 

Groetjes

Justin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hebben ze na mijn herseninfarct voorschreven Alikoe.:)

Nou het is ook al niet wat zeg wat je mee gemaakt hebt. Gevolg van al die ellende is meestal eenzaamheid, of heb je wel genoeg vrienden? krijg je genoeg bezoek en heb je ook een partner die wat over kan nemen?

Jussie bedankt voor je bericht, altijd helpend.:rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-4-2022 om 16:41 zei Jussie:

Hoi,

Ik zelf ben begonnen met een overstap van 1.5MG Alprozalam naar 15MG Diazepam sinds gisteren en merk nu eigenlijk al dat ik last begin te krijgen. Ondanks dat mijn psychiater heeft gezegd dat het gelijk staat aan elkaar.

Ben een stuk angstiger en gespannen dan normaal en wat hartkloppingen en vind het eigenlijk ook best wel moeilijk al om niet gewoon weer de Alprozalam te nemen ookal kwam de wens van afbouw vanuit mijzelf. 

Informatie of hulp kan ik je helaas niet geven, wel weet ik dat het stoppen van medicatie zoals Benzos en Antidepressivas je een rebound effect geven en inderdaad de angsten etc weer terugkomen voor een tijd of zelfs verergeren.

 

Wil je toch even een steuntje in de rug geven en hoop dat de ontwenningsverschijnselen iniedergeval snel wat draagbaarder worden

 

Groetjes

Justin

Hoi Justin, heb ff wat slechte dagen achter de rug....dank voor jouw reaktie. Heb je de verleiding om alprozalam te nemen kunnen weerstaan? Ik had niet verwacht dat de afbouw zulke heftige klachten zou geven. Mischien ben ik hypergevoelig of komt het dat ik veel medicijnen slik ((hart en antidepressiva) maar ervaar het telkens als een terugval. Voorlopig even niet afbouwen totdat ik weer een tijd stabieler ben. Hoop dat bij jou de diazepam inmiddels werkt. Sterkte, grtjs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-5-2022 om 07:59 zei bolletje:

Dat hebben ze na mijn herseninfarct voorschreven Alikoe.:)

Nou het is ook al niet wat zeg wat je mee gemaakt hebt. Gevolg van al die ellende is meestal eenzaamheid, of heb je wel genoeg vrienden? krijg je genoeg bezoek en heb je ook een partner die wat over kan nemen?

Jussie bedankt voor je bericht, altijd helpend.:rose:

Hi, heb ff wat "slechte" dagen achter de rug. Ik woon alleen en heb wel wat vrienden en familie maar voel mij niet echt verbonden wat misschien ook door de antidepressiva veroorzaakt wordt en voel mij inderdaad vaak eenzaam. Psychologe gaat mij opgeven voor groepstherapie ACT hopelijk helpt dat wat. Hoelang geleden was jouw herseninfarct en hoe heb jij hiermee om kunnen gaan?

Grtjs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...